"Det var helt otroligt det du gjorde mot Cade där nere innan Kaylee!" Aleah gick och pratade energiskt bredvid mig. Jag hade bestämt mig för att ta lite luft efter mitt möte med Cade tidigare. Tydligen hade jag varit ute längre än jag trott för efter ett tag hade Aleah kommit och hämtat mig för att vi tydligen skulle träna. Jag var glad att hon inte avskydde mig över vad jag gjort mot hennes ledare. Fast och andra sidan hade hon inte hört mitt och Cades tysta samtal oss emellan där nere heller. Det hade hon varit för långt iväg för att kunna göra.
"Det var inte riktigt det jag ville lära dig just då men jag var tvungen att ställa honom mot väggen, ursäkta för det" sa jag artigt till henne. Jag ville absolut inte vända henne emot sin egna ledare, det skulle vara fel.
"Men ursäkta inte! Det var bra, ingen annan gör det och han kan ha lite väl starka åsikter ibland" fortsatte hon glatt där vi gick igenom tunnlarna mot träningshallen om man nu kunde kalla det för det. "Och dessutom var det ett väldigt fint exempel på hur man kan göra, dock tror jag att jag hoppar över kyssen. Ryan skulle nog inte bli så glad om jag började göra så" fnittrade hon på bredvid mig som en liten flicka. Jag himlade med ögonen åt henne och kunde inte låta bli att rodna. Jag var glad att det var dunket ljus runt omkring oss så hon inte kunde se det.
"Jag brukar inte göra det Aleah. Jag anpassar bara min taktik efter motstånd. Jag kom inte på nåt lättare och snabbare sätt just då än det" försvarade jag mig. Det var ju inte direkt så att jag ville kyssa honom. Jag tycker inte direkt om honom, utan han är mer en irriterande och bossig typ som borde sättas på sin plats lite då och då. Hans läppar frestade inte alls mig utan jag var bara tvungen att göra det för min egna skull.
Jag började inse att mina argument till mig själv mer lät som en tveksam överväga till varför jag inte gillade det. Det fick mig att ilsket skaka på huvudet. Jag gillade inte det, punkt.
När vi kom in i träningshallen var det fortfarande människor som tränade. Aleah styrde stegen mot en del utav golvet som var folktomt och som inte var i centrum. Hon visste att vara i centrum var något jag inte föredrog.
"Så vad ska vi träna på?" frågade hon glatt och nyfiket. Hennes ögon tindrade. "Så länge det inte är att kyssas är jag på" la hon fnittrande till. Genast blossade mina kinder upp.
"Sluta, det var en undanmanöver" väste jag fram med händerna för ansiktet. Hon skulle antagligen dra den fler än en gång för att retas med mig. "Vad sägs som att använda pinnarna?" frågade jag henne istället och nickade bort mot ett ställ med en massa special gjorda pinnar jag inte kunde namnet på. Men varför ska man kunna det när man ändå bara ska slåss med dem? Aleah nickade snabbt och for bort mot stället för att hämta två stycken, en varsin.
Jag började visa henne en rutin som var bra att utgå ifrån när man använde sig av alla olika slags längre vapen som man kunde hålla i två händer. Jag visste inte vad rutinen hette, men jag har något svagt minne om att en utav lärarna sa att det var något på ett språk som kallades för kinesiska eller liknande. I vilket fall är det inte viktigt att kunna namnet på det eller teoretiskt utan även kunna göra det praktiskt. Och det var jag duktig på så länge jag inte behövde skada någon. Och just nu övade vi enskilt där jag visade henne hur hon kunde göra om hon sedan mötte en motståndare. Som vanligt utgick jag ifrån att motståndaren var större och starkare, det gjorde det mycket enklare sen om motståndaren var mindre även om det fanns vissa saker man var tvungen att tänka på även då.
Vi var mitt uppe i träningen och jag kände hur svetten rann längs med ryggen. Jag visste att Ellie och Ryan stod längre bort och granskade oss, det hade dem gjort ett tag. Jag var bara glad över att Aleah lånat ut ett par riktiga träningskläder till mig då jag inte hade så mycket kläder här än. Aleah hade berättat nån gång att jag skulle få mer kläder så fort de lyckades överfalla nån transport eller liknande från kupolen.
YOU ARE READING
Back to the beginning
Teen Fiction"Du är hopplös Kaylee, du kommer aldrig bli något" Ord som jag dagligen hörde. Jag har en gåva, dödandets beröring. De vill att jag ska använda den, de vill att jag ska slåss men jag vill bara försvara mig själv. ~~~ Det är flera år in i framtiden...