Edited: 1/02/2016
18. Axelle
Het voelde alsof niets veranderd was. Alsof ik helemaal niet bij de Alfa gewoond had voor een aantal dagen en alsof ik niet gemarkt was tegen mijn wil. Het was al meer dan een week na het incident. Mijn ouders hadden niet gevraagd naar een uitleg. Daar was ik blij om, want ik wou er niet over praten. Ik wou enkel verder gaan met mijn leven.
Mijn vader kwam thuis van zijn taken. " Iedereen praat over het roedelhuis. Ze zeggen dat de Alfa iets gaat aankondigen " Mijn wenkbrauw ging omhoog. Wat zou hij aankondigen? Dat hij een andere Luna zou kiezen?
" Wanneer moeten we gaan? " vroeg mijn moeder. Ik woi niet gaan. Ik wou niet weten wat hij ging zeggen. Het boeide me niet. " Binnen een halfuur, denk ik. Er staat al een grote menigte te wachten. Iedereen is nieuwsgierig.
Mijn moeder zette een aantal stappen dichterbij mijn vader en ik hoorde haar fluisteren: " Zou het gaan over Axelle? " Ik keek weg zodra ze de woorden zei. Natuurlijk zou het over mij gaan. Ik had hem afgewezen. Hij had een andere Luna nodig en die zou hij waarschijnlijk nu aankondigen.
Mijn gedachten werden onderbroken door het vele lawaai dat van buiten kwam. Mijn moeder keek door het raam. " Iedereen gaat al naar het roedelhuis " Ze keek van mij naar mijn vader. " We moeten gaan! We moeten een goede plaats hebben om alles goed te kunnen zien " Ze zei dit vooral omdat ze wou dat ik een goede plaats had. Ze wou dat Logan naar me zou kijken als hij zijn aankondiging zou doen.
Ik nam mijn jas en liep achter mijn moeder naar buiten. Mijn vader liep voor ons en was al aan het kijken naar de vele mensen die in dezelfde richting liepen. Normaal gezien gingen omega's niet naar deze soort aankondigingen. Ik begreep ook niet waarom dat nu wel mocht. Misschien kwam het door mij? Omdat hij zeker wou zijn dat ik erbij was?
We wachten aan het roedelhuis. Ze hadden een podium voor de deur gezet, zodat iedereen Logan zou kunnen zien. Ik begon nerveus te worden. Wat zou hij zeggen? 10 minuten later ging de deur open en liep hij naar buiten. Ik stond in de menigte. Ik hoopte dat hij me niet zou zien.
Hij keek rond zich en schraapte zijn keel. " Welkom iedereen. Ik weet dat het niet normaal is om een vergadering te houden waar iedereen bij is " Hij wachtte een aantal seconden. " Ik wil jullie alleen maar laten weten dat ik besloten heb om de rang van omega te schrappen " Iedereen hapte naar adem, mezelf inbegrepen. " Ik denk dat het beter is voor de roedel dat iedereen samen werkt in plaats van een aantal van ons te mishandelen. Iedere omega mag nu zijn taken kiezen "
Opnieuw keek hij rond. Het leek alsof hij op zoek was naar mij. Ik verborg me achter mijn vader. " Bedankt allemaal om naar hier te komen. Mijn beslissing start vanaf vandaag. Jullie kunnen allemaal gaan nu " Hij draaide zich om en stapte terug naar binnen. Iedereen was verbaasd. Waarom deed hij dit? Ik had nog nooit gehoord van een Alfa die de omega rang had geschrapt.
Mijn moeder sloeg haar arm om me heen en leidde me weg van het podium, terug naar huis.
A/N: :O Volgens mij had niemand dat zien aankomen
Vote/Comment/Follow
JE LEEST
The Omega [#Herschrijven]
WerewolfZij was een Omega, het laagste van het laagste vond hij. Hij onderdrukte haar familie en sloot haar op voor het niet gehoorzamen van zijn bevelen. Later zou hij erachter komen dat hij de grootste fout uit zijn leven had gemaakt. Alles wou hij doe...