Část 19

97 15 0
                                    

Sluneční paprsky se dostali, přes tenký závěs, který zakrýval okna, a osvítili celou místnost tlumeným světlem oznamující ráno.

Probral jsem se a párkrát zamrkal, abych přestal vidět rozmazaně a posadil se na posteli. Promnul jsem si oči a natáhl se pro mobil na stolku. Ukazoval osm hodin ráno, a protože spánek mě opustil potichu jsem vstal, abych nevzbudil spící Viollet a šel jsem se do koupelny převléknout a provést ranní hygienu. Vrátil jsem se zpátky a sundal peřiny. Protože jsem svojí spolubydlící nechtěl rušit šustěním rozhodl jsem se nejprve si zajít pro snídani. Třeba se do té doby probere. Ovšem i já sám jsem tušil, že se to asi nestane a tak vezmu snídani i jí.

Už jsem za tu dobu, co jsme spolu odhadl, co si asi tak ráda bere k snídani a mám dojem, že tohle mé rozhodnutí jistě uvítá.

Prošel jsem chodbami, sešel dlouhé schodiště a vstoupil do jídelny, kde zrovna bylo všechno, co se dá představit pod slovem snídaně.

„Ahoj." Uslyšel jsem známý hlas a otočil se za ním.

„Ahoj Iris. Kde máš Phoebe."

„Ta už kráčí za mnou spolu s ostatními." Já jsem se na ni usmál a sedl si.

„Co máš dnes v plánu?" Zeptala se má hnědovlasá kamarádka a posadila se vedle mne.

„Já nevím. Ještě uvidím." Nejsem si plně jistý, jestli se třeba půjdu projít nebo zůstanu v pokoji a budu si číst. „Co máš v plánu ty?" Dodal jsem a začal si mazat chleba máslem.

„Phoebe mě chce někam vytáhnout. Asi na zmrzlinu. Takový ten společný den prý proto, že včera jsem strávila zbytek dne v knížkách. Mám dojem, že chce, abych propadla." Iris se začala smát a já se k ní přidal. Dobře vím, jak Phoebe umí být otravná s učením, ale sama nikdy špatné známky neměla. Jenže stejně tak se nikdy nepotřebovala učit.

„Ahoj už jsme taky dorazili." Zaslechl jsem hlas mé sestry a spolu s ní mě a Iris pozdravila i Sita.

„To všechno sníš?" Zeptala se má sestra a na obličeji se jí objevil nechápavý výraz.

„Jistě, že ne. Tohle je pro Viollet." Zvedl jsem igelitový pytlík s jídlem tak, aby ho viděla.

„Aha. Ještě spí, co?"

„Ano."

Ještě jsme si delší dobu povídali, než jsme si nakonec všichni snědli svoji snídani a já se vrátil na pokoj.

Když jsem vstoupil do místnosti Viollet se zrovna probouzela.

„Ahoj." Rozespale mě pozdravila.

„Ahoj přinesl jsem ti snídani." Odpověděl jsem jí a položil jí jídlo na stůl.

„Jéé! Koblihy děkuju!" Zajásala a vstala.

„Není za co." Odpověděl jsem jí a sedl si na postel.

Viollet se za chvíli vrátila převlečená, spojeně si snědla donesenou snídani, aniž by mi po každém kousnutí nejméně pětkrát nepoděkovala, a když dojedla, vytáhla housle a začala cvičit zatím, co já si vytáhl knížku a zvedl se.

„Opovaž se! Nerušíš mě, takže tady koukej zůstat."

„Jenže by pro tebe bylo lepší kdybych..."

„Kušuj a hoď tam zpátečku!"

„Fajn! Dobře vzdávám se!" Rezignovaně jsem pokrčil rameny a vrátil se zpět na postel.

Má spolubydlící se na mě spokojeně usmála a pustila se do cvičení hraní.

Asi po hodině, co jsem si spokojeně četl a Viollet hrála jsme cosi zaslechli. Viollet přestala hrát a zaraženě jsme se na sebe koukli. Po chvíli se ozvalo druhé slabé zaťukání.

Tell me i'm frozen 2Kde žijí příběhy. Začni objevovat