Andreas
Efter flera rundor av oddsen, flera kyssar som blivit tilldelade, massa genomblöta ungdomar och skoj går jag och Ben tillbaka till vår stuga. Jag är otroligt trött efter kvällen, och det enda jag kan tänka på är Evelyn. Det har varit så nära, så nära att vi kysst. Bara om hon hade varit som vanligt folk och valt två (för ärligt talat vem väljer inte två?) så hade jag visat henne att bara vänner inte är till någon nytta. Visst, jag kanske inte är den mest passande personen för Evelyn att kyssa, men vad är det som är fel med en liten sommarromans? Vi kommer ju aldrig träffas igen egentligen, så why not liksom?
"Usch, jag måste fan gå och skölja munnen med syra" säger Ben och tar upp sin tandborste och tandkräm ifrån sin väska. Han har kysst Lisa ikväll, vilket han inte är så jäkla glad över.
"Äh, skärp dig" säger jag med ett flin och tog min tandborste jag med.
"Du är bara sur för att du inte fick Evelyn" säger han och vi börjar gå mot toaletterna.
Jag förblir tyst, för vad ska jag svara?
Vi borstar tänderna, sedan går vi tillbaka till stugan och jag byter om till ett par mjukisar istället för de kalla shortsen.
"Du gillar Evelyn, eller hur?" hör jag Ben fråga från sin säng när vi lagt oss.
"Lite, kanske" säger jag.
"Lite? Fan Andreas, varför sa du inte fyra?" frågar han med en suck, som om det skulle reda ut hans problem, fast det är mitt eget.
"Varför sa inte hon två? Jo, för att vi bara är vänner. Eller det är i alla fall vad hon säger" säger jag och fnyser till. Det är faktiskt skönt att bara prata om det istället för att hålla allt inne.
"Vänta va?" frågar Ben och sätter sig upp.
"Va?"
"Jamen det du sa. Har hon sagt att ni bara är kompisar? Vafan Andreas! Fattar du inte? Det tjejer säger är alltid tvärt om!" säger han och tittar på mig med en blick som säger 'du-är-dum-i-huvudet'.
"Jag är ganska så säker på att de vet vad de vi-"
"Nej" säger han och avbryter mig med en bestämd ton. "Andreas, du måste gå till henne. Nu. Du får inte komma hit igen för ens du kysst henne!"
"Vänta va?"
Ben ställer sig upp och drar upp mig för sängen innan han puttar ut mig utanför stugans dörr.
"Choppchopp, kärlek har inte all tid i världen" säger han och blinkar med ena ögat innan han slänger igen dörren.
"Vafan Ben!" ropar jag och bankar på dörren, "släpp in mig!"
"Har du kysst Evelyn än?" frågar han bakom dörren.
"Ähmm, nej?" svarar jag.
"Då får du inte komma in. Godnatt!" säger han och jag hör steg avlägsna sig. Fan.
Med en suck sätter jag mig utanför och huttrar på grund av nattkylan. Jag har endast ett par mjukisar på mig och om jag känner Ben rätt, så kommer han inte ge mig en tröja. Han kommer nog inte göra någonting för ens jag kysst Evelyn, vilket inte kommer hända. Jag har ju gått med på att inte göra det.
Snart inser jag även att min telefon är bakom dörren tillsammans med värmen så jag bestämmer mig för att gå till Evelyn i alla fall, vad kan hända annat än att de måste släppa in mig?
Barfota går jag över det fuktiga gräset, vid ett tillfälle håller jag till och med på att halka på grund av att det är så halt. Som tur är så ser ingen mig, eftersom att alla är i sina stugor vid den här tiden.
Tillslut når jag deras stuga och knackar på dörren. Där inne kan jag höra fnitter, tissel och tassel.
CZYTASZ
En dans på rosor
Dla nastolatkówEtt dansläger. Två personer. Hon är sjutton. Han är arton. Båda älskar att dansa. Hon har en mamma, en pappa, en bror, en irriterande nakenkatt. Han har skilda föräldrar, pappan ensam och mamman ihop med en kvinna. En syster som han älskar mer...