Oss
Kan inte ni lägga ut en bilder till varje person så att man åtminstone vet på ett ungefär hur dem ser ut?
Skulle ni vilja ha det? För vi vet att det kan förstöra för andra. Anledningen till att vi inte gjort det är ju just för att åtminstone jag och Jennifer tycker om att föreställa oss karaktärer själva, men om ni absolut vill att vi ska lägga upp bilder gör vi det, så kommentera nedan. :)Vart får ni inspiration ifrån?
Moa: Jag skulle nog säga att jag inte riktigt vet. Mitt huvud, antar jag. Men ärligt talat så kommer nog all inspiration ifrån min omvärld och allt som händer i mitt liv. Dessutom har jag ju läst en hel del i mina dar och det är nog också en ganska stor faktor till idéer.
Jennifer: Precis som Moa så vet jag inte riktigt heller vart inspirationen kommer ifrån! Men vissa dagar så är mitt huvud bara fullt utav ideér som bara kräver att få komma ut och mycket utav grunden till dessa ideér skulle jag gissa kom ifrån allt runt omkring mig, böcker jag har läst och säkert alla filmer och serier jag ser på.. 😳Vart fick ni er inspiration till denna bok?
Vi fick inte en idé som kommit från klarblå himmel direkt, utan jag och Jennifer bestämde oss för att vi helt enkelt ville skriva något och därmed basta (haha). Vi satt helt enkelt och knåpade i Wattpads privatmeddelande och kom på allt. Resten har vi suttit och pratat om i skolan (för om ni inte visste det är jag och Jennifer klasskamrater) och även fått hjälp av våra två bästaste vänner när vi fastnat totalt.Jennifer var för övrigt ganska förvirrad
Vad fick er att börja skriva på wattpad?
Moa: Nu ska ni få höra: Det var en gång en fetus Moa som älskade att läsa. Hon läste i varje vaken stund, och när hon blev äldre började hon även visa stort intresse till att skapa och skriva. I början skrev hon de där vanliga "det var en gång"-berättelserna, men nu på senare år började hon skriva mer invecklade saker på worddokument.
Men en dag, i den mytomsbundna skolan, berättade en av hennes klasskamrater om en sida man kunde läsa och skriva egna berättelser. Snabbt som en blixt gjorde hon ett konto där, och wips! Här har ni draimm. ;)Jennifer: Once again, det är som om Moa har stulit orden från min tunga..! Även lilla Jennifer älskade att läsa och åka till biblioteket var och varannan vecka var typ det ända jag gjorde. Som liten älskade jag också att skriva små berättelser, alla började med "det var en gång.." och stavfelen var det gravaste jag nånsin sett... Men ju äldre jag blev så blev berättelserna längre och "bättre" och en dag så visade faktiskt Moa mig denna sida. Jag tänkte why not liksom och helt plötsligt hade jag gått med här! :)
Vilken är er favoritkaraktär?
Moa: Jag vet för ett faktum att Jennifer, with no doubt, kommer svara Ben. Och nu säger jag inte att detta är fel, jag älskar faktiskt själv Ben hysteriskt mycket. Men av någon anledning känns det som att Elenor nog är min favorit. Jag vet inte varför, kanske är det hennes spralliga personlighet eller bara hennes positiva attityd. Jag gillar henne hur som helst.
Jennifer: Vad är det jag säger?! Moa är någon slags tankeläsare!! Ben är absolut min favorit, jag vet inte riktigt varför men han är bara en karaktär som man har svårt att inte älska, eller vad tycker ni? Han är en liten pojke (i en tonårskropp) som älskar livet och har svårt att se det negativa i situationer. Ett litet happy pill helt enkelt!Andreas
Om du fick börja om ifrån början, skulle du välja att du aldrig träffat Elenor eller Evelyn?
Jag ångrar inte att jag träffat någon av dem, men helt klart ångrar jag att jag faktiskt startade något med Elenor. Vi har alltid varit skitbra vänner, och även fast jag tyckt om henne, tror jag inte att ett förhållande var det bästa för någon av oss.Varför ska du vara så jävla komplicerad för?
Varför är du så jävla uppkäftig för?Varför berättar du inte bara att du har känslor för Evelyn?
Hon har ju känslor för någon annan nu, så vem bryr sig.Evelyn
Vem hade du valt av Noah och Andreas?
Som det känns nu så tror jag att Noah är det bästa valet för mig, eftersom att Andreas känns lite väl opålitlig. Jag behöver inte fler problem i mitt liv.Vet inte Stella och Hedvig om vad som har hänt?
Eftersom att det var Noah som kom och bjöd upp mig på fika och inte Andreas har det uppstått några missförstånd mellan oss tre, men efter ett långt samtal vet dem nu vad som är på gång.Alicia
Har du känslor för Ben eller Noah?
Nej, jag har inte känslor för någon av dem. Jag har inte tid när jag har Amor's raka motsatts till bästa vän.Ben
Har du kvar några känslor för Hedvig?
Legenden har inte känslor för någon utom sig själv. Äsch, vem fan försöker jag lura? She is something special.Vad tycker du Andreas ska göra?
Egentligen är det ju inte min ensak, men jag tycker att han ska grow'a some balls och sweep Evelyn off her feet.Noah
Vet du om Andreas och Evelyns förflutna?
Ja, jag vet ju lite om vad som hänt men egentligen bryr jag mig inte om det för det var vad som hände i det förflutna. Det enda som betyder något nu är att jag har henne.Och nu, när ni så snällt frågat oss frågor vill vi gärna fråga er med, så svara gärna på dessa fyra frågor om ni vill!
1. Vilken av alla karaktärer är er favorit? Varför?
2. Om ni fick bilda ett par av två karaktärer, vilka skulle ni då shippat?
3. Vilka shippar ni av dem som finns? Kom på söta namn, haha!
4. Hur vill ni att denna berättelse ska avslutas?
ESTÁS LEYENDO
En dans på rosor
Novela JuvenilEtt dansläger. Två personer. Hon är sjutton. Han är arton. Båda älskar att dansa. Hon har en mamma, en pappa, en bror, en irriterande nakenkatt. Han har skilda föräldrar, pappan ensam och mamman ihop med en kvinna. En syster som han älskar mer...