Evelyn
Tröttsamt sträcker jag mig efter min tjutande mobil som ligger någonstans i sängen. Jag hade verkligen sovit dåligt under natten och drömt en massa skumma drömmar. Sedan hade jag inte somnat speciellt tidigt heller för den delen..
Gårdagen hade varit väldigt händelse full, först min och Noahs dag ute på stan. Sedan den kaosartade träningen och framförallt det som hände efter kvällens tävling. Noah hade kysst mig. Det hade varit en ganska klumpig och inte världens mest romantiska kyss men det var fortfarande en kyss. Jag kan inte låta bli att le åt minnena från igår. Så från att min dag hade varit på topp så sjönk den ner till havets botten då jag helt utan förvarning drogs in på toan utav Andreas där har kysste mig. Och berättat att det var slut mellan han och Elenor. Under någon sekund hade mitt hjärta hoppat till i bröstet på mig, Andreas utan tjej betyder ju att han är singel... Men lika snabbt kom jag på vilket äckligt kräk han har varit, hur han har behandlat mig de senaste veckorna.. Men på grund utav det han gjorde så har han satt igång en massa tankar i mitt huvud...
Och det irriterar mig. Så fort allt börjar gå bra för mig igen så kommer han och river upp gamla sår och tror han på fullaste allvar att jag ska komma springandes tillbaka till honom för att han släpar in mig på någon tjusig hotell toalett för att sedan kyssa all luft ur mig och berättar att det är slut mellan han och hans tjej?
No way José att jag kommer sjunka så lågt att jag tillåter mig att falla för honom igen. Once a fuck boy, always a fuck boy. Dessutom så har jag Noah nu och han verkar redan mycket trevligare och snällare än Andreas någonsin har varit mot mig...
"Jorden till Evelyn? Stäng av ditt alarm!" skriker Alicia och jag försvinner från mina tankar och är åter igen tillbaka i verkligheten.
Snabbt ser jag min mobil och stänger av alarmet som har ringt ett ganska bra tag vid det här lagret.
"Du är ju helt borta.." muttrar Alicia trött bredvid mig.
Jag bara nickar till svar. Jag har inte berättat för Alicia om det som hände igår, eller min och Noahs kyss såg hon men det som hände mellan mig och Andreas har jag inte sagt. Och jag hade inte planerat att göra det heller. Visst är hon min bästa vän och vi berättar allt för varandra men just det här tycker jag inte att någon ska behöva veta...
Jag vill bara glömma allt som hänt och fokusera på det som är viktigast just nu. Se till att det går bra i tävlingen, bra för mig och Noah och ha en rolig resa tillsammans med mina vänner.
*
"Har ni förstått vad ni ska göra nu då?" undrar Petter och spänner blicken i oss alla.
"Jaa." svarar alla i kör.
Denna dag skulle vara fylld med att gå runt till olika work shops. Man ska gå på tre olika, två lite mindre och en stor. Dem mindre fick vi skriva upp oss på vilken man ville köra på förmiddagen, efter middagen eller kvällen. Men den större work shoppen hade dem som håller i tävlingen valt vilken tid. Så tillsammans med klassen man åkte hit med skulle man gå på den och även med några andra klasser som de som håller i tävlingen har valt ut. Det låter krångligt men efter Petters skeva förklaring så tror jag att vi förstod hyfsat bra ändå.
"Okej vilken vill vi börja med?" undrar Alicia och tittar på listorna.
"Den här har minst personer skrivit på." svarar jag och pekar på pappret.
Snabbt och smidigt skriver Alicia upp våra namn på listan, work shop: Skapa instrument
*
ESTÁS LEYENDO
En dans på rosor
Novela JuvenilEtt dansläger. Två personer. Hon är sjutton. Han är arton. Båda älskar att dansa. Hon har en mamma, en pappa, en bror, en irriterande nakenkatt. Han har skilda föräldrar, pappan ensam och mamman ihop med en kvinna. En syster som han älskar mer...