Kapitel 35 - En dag på stan

1.1K 55 13
                                    

Evelyn

Jag öppnar ögonen, det är dag 2 här i Göteborg och gårdagen hade varit speciell... Vi hade anlänt hit och delat upp oss för att sova 3-4 i varje rum. Jag och Alicia krokade genast ihop våra armar för vi skulle absolut sova med varandra. Elenor hade sedan kommit fram och erbjudit sig att sova med oss vilket vi inte hade några problem med, jag var till och med lite taggad på det hela. Andreas skulle säkert bli stressad utav att ha både mig och henne i samma rum. Jag hade haft rätt också, Andreas hade kommit fram till mig igår för att se till så att jag inte skulle säga något.

Helt ärligt så har hade han inget att vara orolig för, om jag skulle berätta allt så skulle det vara som att jag sköt mig själv i foten. Men han fick tillslut något att vara orolig över, Clara. Igår när vi stått och pratat och precis träffat Ben så kom Clara. Tjejen är inte bara hemsk utan hon har också en väldigt stor mun också och något säger mig att allt inte är speciellt lugnt mellan Andreas och Elenor just nu.

Resten utav dagen hade jag knappt sett dem två prata med varandra. Och på kvällen när vi åt middag så var det ända samtalsämnet dansen. Sedan hade Petter skickat upp oss på rummen tidigt för att han ville att alla skulle få sig en god natt sömn tills idag. Vi ska nämligen repa senare på eftermiddagen och han vill att vi ska vara i topp form hela resan. Elenor hade gått och lagt sig tidigt, inne på hotellrummet fanns det en stor dubbelsäng och en enkel säng. Till en början hade vi planerat att alla skulle sova i den stora sängen men när jag och Alicia kom upp efter att ha smugit runt nere i lobbyn, så hade Elenor redan lagt sig för att sova i enkelsängen. Så det blev jag och Alicia som fick dela på dubbelsängen.

Jag tittar bredvid mig och ser att Alicia fortfarande sover tungt. Jag kastar en blick mot Elenor men hennes säng är tom. Rädd för att jag och Alicia har försovit oss tar jag stressat upp mobilen men klockan visar bara 08.30.

"Vad är klockan?" undrar Alicia sömnigt bredvid mig.

"Halv nio." svarar jag och kliver upp från sängen.

"Och när slutar frukosten?" ropar hon efter mig som är påväg till toan.

"Tio!" svarar jag och stänger toa dörren efter mig.

*

En halvtimme, okej fyrtiofem minuter senare var vi båda klara. Outfiten blev enkel, ett par jeans, ljusblå blus och håret uppsatt i en hästsvans. Alicia däremot valde att klä sig.. med lite mer Alicia style, en svart kjol, randig magtröja med längre ärmar och hennes hår gulligt uppsatt med en liten tofs mitt uppe på huvudet.

När vi kommer ner till frukosten är det redan mycket folk där. Jag och Alicia fyller våra tallrikar med allt ifrån pannkakor till bacon och ägg samt exotiska frukter. Som två vilsna valpar står vi och tittar bland alla som äter. Det är nästan fullt vid varje bord och ingen ifrån vår grupp syns till förutom...

Andreas, han och Ben sitter vid ett litet fyrplats bord och de båda verkar vara fullt upp med att äta all sin mat så att de knappt märker oss när vi kommer gåendes fram mot dem. Alicia ger mig en undrande blick. Visst är det kanske inte världens smartaste ide att sätta sig vid honom men jag måste vet hur läget ligger till och hur vi ska göra. Och om han har berättat allt för Elenor...

"Hejsan!" säger jag och slår mig ner bredvid Ben, snett emot Andreas.

"Godmorgon grabbar." säger Alicia och slår sig ner bredvid Andreas.

Andreas tittar stumt på mig och Ben tittar upp från sin tallrik med bacon hängandes ut ur munnen på honom.

"Tjenare, har damerna sovit gott?" undrar han glatt och ler så stort att en bacon strimla ramlar ut.

En dans på rosorWhere stories live. Discover now