Pada cuti semester yang lalu, Sehun dan kawannya, Kai dan Seulgi pergi bercuti ke Pulau Jeju. Mereka pergi dengan menaiki kereta Seulgi.
Sewaktu dalam perjalanan, Kai meminta Seulgi untuk menghentikan kereta di tepi jalan sebab dia dan Sehun terasa nak terkucil. Pada mulanya, Seulgi menolak. Tapi, Kai dan Sehun mendesak, dia menurut.
Dia berhenti di bahu jalan. Kai dan Sehun terus menanggalkan tali pinggang keledar dan meluru keluar.
"Haa... cepat sikit buat kerja tu. Jangan lama-lama." Jerit Seulgi dari dalam kereta. Dua lelaki itu hanya mengangguk dan berlalu keluar.
Seulgi mengeluarkan telefonnya dari handbag. Dia bermain dengan telefon sementera menunggu Kai dan Sehun.
Seketika kemudian Kai dan Sehun kembali semula ke kereta dan duduk tanpa sembarang mengeluarkan suara.
"Oit, cepatnya." Seulgi berkata tapi dua lelaki itu tidak menjawab. Dia menjongketkan bahunya dan meletakkan handphone di atas dashboard sebelum memulakan perjalanan.
"So, nanti bila dah kat sana, kita nak buat apa?" Seulgi bersuara. Memecahkan tembok kesunyian.
Kai dan Sehun tidak menjawab.
"Oit, aku tanya ni. Jawablah."
Diam.
"Kai.. Sehun.."
Masih sama.
Seulgi memandang Sehun melalui rear view mirror dan Kai di sebelahnya. Mereka hanya berdiam diri. Dah kenapa?
Handphonenya berbunyi. Dia mengambilnya.
Kai is calling.
Seulgi memandang ke arah Kai. Tiada handphone di tangannya. Mungkin Kai tercicir handphonenya dan ada orang yang menjumpainya. Seulgi menjawab.
"Hello."
"Yah, Kang Seulgi. Kenapa kau tinggal aku dengan Sehun hah?" Kedengaran suara Kai di hujung talian.
"Kai...?" Seulgi tercengang.
"Kai? Tu je kau cakap? Datang ambil kitaorang sekara....."
Seulgi tidak dapat mendengar Kai dengan jelas. Dia berserabut.
Dia memandang ke arah 'Kai'. 'Kai' tersenyum ke arahnya.