Elämä oli uppoutunut tasaisiin uomiin varmaan kaikkien tuttavieni elämässä. Leia asui Laurenin kanssa kaupungin vastakkaisella puolella, mutta kävi luonani silloin tällöin. Kuulin hänellä ja Lukella menevän hyvin. Siskoni antoi ainakin ymmärtää, että he ottivat asiat rauhallisesti, mutta tunteita oli vuodatettu puolin ja toisin.
Töissäkin meni tavallisesti. John oli ollut viime viikot melko kiireinen ja usein poissa, mutta muisti aina vaihtaa ohikulkiessaan muutaman ystävällisen saman.
Hänen poissaolonsa johdosta sain entistä enemmän vastuuta. Hoidin hänen asiakastapaamisiaan ja olin luvallisesti luopunut hänen konsultoimisestaan, kun kyse tuli palstatilaan Amorin valtakunnan nettisivuilla.
Olin ottanut siipieni suojaan myös uuden asiakkaan. Tämä oli Michael, joka ei suostunut kertomaan paljoa itsestään tai elämäntilanteestaan. Hän halusi enimmäkseen tapakoulutusta ja harjoitella englantiaan. En saanut edes selville mistä maasta hän oli.
Siispä pistin mielikuvitukseni liikkeelle ja leimasin hänet old school mafian jäseneksi, joka oli saanut tehtäväkseen vietellä herkkäuskoisia naisia kuriireiksi tai mafiamorsiamiksi ja halusi nyt oppia mikä amerikkalaisiin tehosi. Mitä? Se oli yhtä hyvä selitys kuin mikä tahansa muukin!
Jos Daniel Jackson on pakko mainita, niin näin häntä ohimennen säännöllisen epäsäännöllisesti. Yleensä yritin piiloutua ja yleensä hän havaitsi piiloutumisyritykseni ja nauroi minulle. Tai sitten hän kyseli salaisesta ihailijastani ja olinko saanut lisää kukkasia. Vastarepliikiksi käytin välillä kysymystä mitä Miss Matematiikalle kuului. Se ärsytti häntä yhtä paljon kuin hänen kommenttinsa minua, joten laskeskelin meidän olevan suunnilleen tasoissa.
- Minä olen lähdössä Kolumbiaan, Maya ilmoitti eräs kaunis päivä.
Kaikki ympäröivät hänet heti tarkemmilla uteluilla.
- Olen koko ajan todella väsynyt ja minusta on töissä enemmän haittaa kuin hyötyä. Lisäksi haluan viettää tämän vaikeimman ajan raskaudesta äidin ja isoäidin luona. Isoäitikään ei ole enää sama kuin ennen, nainen perusteli.- Aiotko jäädä sinne lopullisesti? Char kysyi kauhistuneena.
- En. Haluan synnyttää Yhdysvalloissa. Ja Carlos on täällä töissä koko ajan, mutta tulee käymään välillä katsomassa minua.- Meidän tulee ikävä sinua, kerroin vilpittömästi kaikkien puolesta.
- Ja minun teitä, Maya niiskaisi. - Paitsi sinua, hän tokaisi synkästi tietokoneelleen.
- Milloin lähdet?
- Reilun kahden viikon kuluttua.
- Kuka sinun työsi sitten hoitaa? Kysyin.Maya vilkaisi John Jamesonin suuntaan ja kaikki muutkin kääntyivät niinikään katsomaan häntä.
- Ehh.. Ehkä Cupido voisi ainakin alussa? Pomo kysyi katsoen huolissaan minuun.
- No way in heaven.. Puuskahdin. Olin saanut vastaanotosta ja kansliasta tarpeekseni.
- No pidän korvat auki, pomo totesi luottavaisesti, mutta vilkaisi silti merkitsevästi minua.Osasin toki työn, mutta velvoittiko se minut suostumaan siihen? Ei. Ainakaan toivottavasti.
- Siskoni pitävät minulle baby shower -kutsut viikonloppuna, Maya jatkoi katkoksen jälkeen.
- Eikö se ole liian aikaista? Char kummasteli.
- Tavallaan, mutta kun olen loppuajan poissa, he ajattelivat, että yhtä hyvin voi nyt. Tulettehan tekin?
- Okay, myönnyin hymyillen pienesti.Nyt minun piti enää etsiä netistä mitä tarkoitti baby shower ja miten sinne piti valmistautua.
Helén oli ollut uudessa työssään jo useamman kuukauden. Siitä ei ollut varsinaisesti mitään jännittävää jaettavaa, nainen oli aika sidottu potilaaseensa ja pääsi pois vain Markin tai jonkun sairaalasta tulevan ihmisen vieraillessa.
YOU ARE READING
Cupido
HumorHuumorintäyteinen romantiikkapläjäys, jonka päähenkilöinä seikkailee deittailukonsulttina työskentelevä nainen, joka ei itse kykene edes hymyilemään ihastukselleen. Lisäksi tarinassa esiintyy värikäs joukko New Yorkin asukkaita, esimerkiksi: Mies, j...