Bab 18

3.1K 143 7
                                    

"Awak tunggu kejap." jerit Adrian dari belakang. Aduh nak apa lagi lah mamat ni. Langkah kaki aku hentikan.

"Nak apa?" aku tanya sedikit kasar. Tak kuasa nak layan lembut2 aihh.

"Kenapa awak couple dengan budak tu?" dahi ku kerut kan.

"Sape? Miyo?"

"Yela sape lagi, awak couple dengan dia kan sekarang?" Owhh dia percaya rupanya. Gelakku dalam hati.

"Biarlah saya nak couple dengan sape pun, bukan masalah awak." jawabku sedikit tegas, menyebok je tanya2.

"Masalahnya saya tak suka awak couple dengan dia. Dia tu bukannya baik sangat pun." Amboi sedapnya cakap.

"Abis awak tu baik sangat la, Melina tu pun dah cukup baik lah?" tanyaku sedikit memerli, bukan sikit banyak sebenarnya. Sesuka hati nak cakap orang tak baik, diri sendiri tu yang jahat tak sedar lagi.

"Awak, awak tinggalkan dia, balik dekat saya semula?" Tajam aku merenung muka dia.

"Awak merepek apa ni Adrian?"

"Boleh eh awak tinggalkan dia, saya tinggalkan Melina. Kita couple balik macam dulu?" laju aku menarik tangan yang ingin dicapainya. Hello jaga adab sikit, suka2 nak sentuh aku.

"Awak dah gila ke Adrian, apa masalah awak. Sebelum ni awak yang tinggalkan saya, lepas tu awak nak saya balik. Awak ingat saya ni apa?" kesal dengan sikap Adrian yang tah apa2 tu.

"Awak dah lain Iris, awak tak macam dulu. Awak layan budak tu mesra, tak macam awak layan saya. Awak layan saya kasar, kalau saya panggil awak sayang awak marah, tapi awak senyum lebar bila dia panggil awak macam tu. Saya pergi dekat Melina sebab dia layan saya baik, dia tak kesah saya nak panggil dia apa pun." terang Ad lagi.

"Dah tu pergi jela dekat Melina tu, nak balik dekat saya semula buat apa? Dah la wak, jangan la macam ni, awak kekal jela dengan Melina tu. Kalau dia nampak awak dengan saya dekat sini lagi macam2 dia tuduh saya nanti." Sah gila dah si Adrian ni, masa nak macam2 dijanjinya bila taknak dibuangnya. Tinggalkan aku semata2 nakkan layanan yang terlebih mesra Melina tu. Dasar buaya.

"Tapi saya sayang awak lagi."

"Dan saya sikit pun takde simpan perasaan untuk awak lagi." kemudian aku terlihat kelibat Miyo sedang menghampiri kami.

"Perasaan sayang saya, suka saya hanya untuk Miyo je sekarang." Aku memandang muka Miyo dari jauh, pandangan simpati meminta tolong aku lemparkan. 'Cepat lah, tolong lah aku' jerit hatiku. Kelihatan Miyo mengaggukkan kepala.

"Sayang is that you? Adrian ko buat apa kat sini?" tanya Miyo dah mulakan lakonannya.

"Eh, hai bie. Nak pergi mana?" sengaja aku gunakan panggilan bie tu, biar nampak real sikit. Adrian dah menunjukkan muka ayam berak kapur. Soalan Miyo dibiarkannya tak berjawab.

"Bie nak pergi toilet. Kayla nak pergi mana ni?" Lakonan masih diteruskan.

"Nak hantar rekod kedatangan." rekod ditanganku aku tunjukkan.

"Owh, jom bie temankan." Laju aku mengaggukkan kepala. Aku meminta diri pada Adrian dan berlalu pergi dengan Miyo. Kemudian aku nampak Adrian naik semula ke kelas.

"Fuhhh, thanks tolong aku tadi."

"Its okey."

"Eh ko nak pergi toilet tadikan. Pergilah, Ad pun dah takda dah."

"Takda lah aku tipu je. Adrian tengah lepak koridor, lepas ko lalu aku tengok dia kejar ko, so aku ikut la sekali. Sempat jugak lah aku intip korang tadi." terang Miyo disertakan dengan senyuman.

Cinta Si Biru & HijauWhere stories live. Discover now