Bab 32

2.6K 144 7
                                    

"Mana Mai dengan Awen pergi?" tanya ku kepada Qai. Tadi elok je diorang ada makan sekali. Tetiba lesap dah.

"Ntah la aku pun tak taw. Diorang keluar kejap kot. Nampak diorang pergi dengan Miyo tadi." jawab Qai pula. 'Hishh manalah diorang ni pergi' bebelku dalam hati.

"Ok hadirin sekalian. Semua dah puas makan kan. So sekarang masa untuk berhibur pulak." kata MC di hadapan. Semua budak yang hadir dah bertepuk2 tangan berserta sorakan, termasuk lah si Qai ni. Bingit telinga aku.

"Ok persembahan pertama kita malam ni adalah daripada Kumpulan Caklempong kelas 5 Seni dan Muzik. Dipersilakan." gemuruh lagi dewan ni dengan tepukan. Ok tamat sudah 6 persembahan. Haha tetiba je dah 6..

"Macam mana? Semua terhibur tak?" tanya MC dihadapan. Berduyun2 yang menjawab terhibur.

"Kita teruskan lagi kepada persembahan yang seterusnya ok. Dipersilakan Mai dan Awen dari kelas 5 Akaun dengan nyanyian lagu Sahabat Selamanya." melopong mulot aku dengan Qai.

"Bila masa diorang daftar?" tanya ku pada Qai.

"Ntah." jawab Qai yang sudah membalas lambaian Mai dan Awen di hadapan.

"Lagu ni kami tujukan khas kepada 2 orang gadis jelita di belakang sana. Blue dan Qai." jerit Awen sambil bertepuk tangan dan memulakan nyanyian. Aduss malu kejap..

"Wow MC tak taw pulak budak berdua ni pandai menyanyi." tambah Si MC bila nyanyian Mai dan Awen tamat.

"Ok sekarang kita ke persembahan yang terakhir. Persembahan ni dari seorang jejaka yang dirahsiakan identitinya. Agak2 siapa?" soal Mc pada budak2 ni. Pandai si MC bermain teka teki.

"Takde lah MC gurau ke. Jadi dipersilakan Miyo dari kelas 5 Sains yang ingin menyanyikan lagu My Love dari Westlife." hangat suasana dewan dengan jeritan2 gedik bila mendengar nama jejaka Malaya itu disebut. Wooo jejaka Malaya la sangat.

"Lagu ni dituju khas buat seseorang yang dah lama berada dalam hati saya. My Love." ucap Miyo sudah duduk di kerusi bersama gitarnya. 'Sape? Aku ke'. tanyaku dalam hati.

"Dia nyanyi untok ko la Blue." kata Qai sudah menepuk2 peha aku excited.

"Wah wah wah buah hati orang tu dah nak nyanyi dah." sampuk Mai dan Awen yang baru tiba lepas  berlari dari belakang pentas.

"Bila dia letak nama?" tanya ku lagi.

"Tadi sekali dengan kitorang masa ambik air. Tapi dia suruh diam2 je. So kitorang letak la nama kitorang sekali." terang Mai.

Suasana dewan kembali sepi bila Miyo mula memetik gitarnya. Aku menghayati suara Miyo yang sedang menyanyikan lagu My Love tu. Sekali sekala dia membuangkan pandangannya kepada ku. Uuuu cair hati ni..

An empty street, an empty house
A hole inside my heart
I'm all alone, the rooms are getting smaller.

I wonder how, I wonder why,
I wonder where they are
The days we had, the songs we sang together, oh, yeah.

And all my love, I'm holding on forever
Reaching for the love that seems so far

[Chorus:]
So I say a little prayer
And hope my dreams will take me there
Where the skies are blue to see you once again, my love.
Over seas from coast to coast
To find the place I love the most
Where the fields are green to see you once again, my love.

I try to read, I go to work
I'm laughing with my friends
But I can't stop to keep myself from thinking.

I wonder how, I wonder why,
I wonder where they are
The days we had, the songs we sang together.

And all my love, I'm holding on forever
Reaching for the love that seems so far

[Chorus:]

To hold you in my arms,
To promise you my love,
To tell you from the star,
You're all I'm thinking of.

Reaching for the love that seems so far

[Chorus:]

So I say a little prayer (my sweet love)
Dreams will take me there (take me there)
Where the skies are blue (woah, yeah) to see you once again, my love. (oh, my love)
Over seas from coast to coast
To find the place I love the most
Where the fields are green to see you once again, my love.

"Ingat sentiasa, di mana ada langit yang biru pasti ada padang hijau yang terdampar." kata Miyo di akhir lagu disertakan dengan kenyitan matanya pada ku. Selain Miyo satu dewan semua turut memandangku.

"Iris Kayla Raisya, sudi tak ko jadi teman dalam hidup aku?" ternganga kejap mulot aku. Gila, kot ye pun turun lah pentas dulu tanya depan2 aku ni. Malu kot..

"Weh jawab lah cepat." tambah Mai pula.

"Aku nak jawab ape weh?" tanyaku semula agak blurr. Ah time2 ni lah ko nak blurr pun.

"Jerit jelah ye." kata Awen pula. Gila ke apa nak suruh aku jerit.

"Ko angguk jela kepala kalau nak. Kalau taknak ko geleng." tambah Qai pula. Ha yang ni boleh pakai. Aku pandang ke depan. Lama aku perhatikan Miyo yang setia memeluk gitarnya. Senyuman manis dia hadiahkan padaku.

"Wahai Cik Blue. Awak sudi ke tidak? Penat dah buah hati awak ni menunggu." tanya Si MC pulak.

Lama2 aku mengangguk2 kan kepala ku. Terdengar Miyo menjerit kuat yess di hadapan. Budak2 ni pulak ada yang bersorak bertepuk tangan dan ada jugak yang sempat menjeling kepadaku. Hurmm jelez lah tu pakwe diorang tak sweet, tak pun diorang tu crush dekat si Miyo.. huhuhu.. Ok malu aku tak hilang lagi. Tapi nasib dah tak sekolah lagi lepas ni.

"Wah dah rasmi lah korang ni pasangan kekasih kan." tanya Awen polos. Aku sekadar tersenyum sehingga Miyo kembali duduk di sebelahku. Terdengar ucapan terima kasih dari mulutnya dan pandangan matanya yang redup. Waaa Im in love with that green eyes..

Cinta Si Biru & HijauWhere stories live. Discover now