Pejam celik, pejam celik tinggal lagi 3 minggu je nak SPM. Kejap je kan? Author saja nak abiskan cerita cepat lah tu. Bila dah tinggal 3 minggu nak SPM maknanya dah macam2 la yang berlaku kan.
Sepanjang masa yang berlalu tu Alhamdulillah hidup aku semakin aman. Adrian dibuang sekolah, Melina dah tak mengganggu hidupku lagi. Dalam masa 2 bulan ada la dalam 2 3 kali je aku terserempak dengan dia. Amazing right? Aku pun tak sangka dia boleh sembunyikan diri secekap itu.
Hubungan aku dengan budak bertiga tu macam biasa jela. Dengan Miyo pulak? Hubungan aku dengan Miyo pun semakin rapat. Tiap pergi balik sekolah aku dengan dia, rehat pun dengan dia kadang2 jumpa dia dekat rumah. Senang cerita mana pergi la ada dia. Perasaan aku dekat dia macam mana? Hurmm aku pun tak pasti apa perasaan aku dekat dia. Mungkin aku suka dekat dia. Mungkin jela.
Knock knock
Phone di meja sisi aku capai malas. Aplikasi wasep dibuka.
"Nak ape lah Qai ni. Cuti2 gini tak kacau aku taksah agaknya." omelku perlahan. Mana boleh kuat2 nanti Mama cakap anak dia dah gila pulak cakap sensorang. Wasep Qai aku baca.
Qai: Jom petang ni keluar.
- Nak pergi mana?
Qai: Jusco Tebrau
Qai: Mai ajak pergi Popular cari novel
Qai: Pastu kita layan wayang la- Nanti aku tanya Mama dulu.
Qai: Orait pape hal wasep aku balik.
Wasep Qai aku biarkan tak berbalas. Langkah kaki ku aturkan ke bawah.
"Maa, Papa mana?" tanya ku mencari2 kelibat Papa.
"Ada dekat luar tu, siramkan pokok bunga Mama." jawab Mama dengan senyuman manis di bibir. Seronok la tu Papa tolong siramkan pokok kesayangan dia.
"Maa Iris nak keluar dengan Qai Mai Awen boleh tak?"
"Nak pergi mana?"
"Jusco Tebrau Maa."
"Nak pergi macam mana?" Aku tunjukkan barisan gigiku pada Mama.
"Tak tanya pulak tadi."
"Hurmm pergi lah. Mintak Papa hantar, Papa pun nak keluar kejap lagi. One way agaknya. Mama ada persatuan petang ni." Owh patut lah laju je kasi kebenaran. Nak tinggalkan aku sensorang rupanya.
"Orait Maa. Thanks." ucapku sebelum melangkah menuju ke luar.
"Amboi, rajin boyfriend kite siram pokok bunga ye." sengaja perli Papa.
"Eh boyfriend Iris ni kan memang rajin." jawab papa dengan mata yang dikenyitkan. Terburai gelak tawa aku kat situ.
"Paa nak keluarkan hari ni? Hantar Iris dekat Tebrau boleh Paa?" tanyaku pada Papa.
"Buat apa dekat Tebrau?"
"Cari buku lepastu wayang." jawabku tersengeh pada Papa.
"Hurmm iyelah, pukul 3 gerak." jawab Papa pendek.
"Yeahhh.. Thanks Paa.. Love you." jeritku berlari naik ke bilik semula. Tergeleng2 kepala Papa melihat keletahku.
Phone di atas katil aku capai semula. Wasep Qai aku buka dan mula menaip.
- Weh pukul 3 Papa hantar dekat Tebrau. Cakap dengan Mai, Awen sekali.
Qai: Tak susah kan Papa ke?
- Tak, dia ada kerja kat area situ jugak.
Qai: Owh okey. Nanti nak gerak bagitahu aku taw.
YOU ARE READING
Cinta Si Biru & Hijau
Teen FictionKisah cinta di bangku sekolah Iris Kayla Raisya - Gadis kecil molek bermata biru yang dicurangi oleh buah hati pengarang jantungnya. " Saya nak awak lupakan saya sebab saya dah bersama dengan Melina sekarang". - Haikal Adrian Pertemuan tidak sengaj...