2012, Kış-Aralık
Aklıma sabah ki konuşmalar gelince aniden güldüm. Kesinlikle kriz geçiriyorlar.
"Kırmızı ruj sür ki seni öpesi gelsin," dedi Demet cilveli bir şekilde. Ona anlamsız bakışlarımı atarken, Sinem araya girdi. "Bir de o eski botları giyme artık, çizme devri açılalı çok oldu Neva."
Ona da göz devirerek karşılık verdim. Botlarımı seviyorum ben. "Saçını kesinlikle düzleştir ve şöyle açık kalsın," dedi Derya saçımı elleyerek. Pastaneye gelende kabahat.
"Kızlar sadece kurabiye almaya geldim. İşe geç kalacağım," dedim ve hemen kalkarak evime gittim. Soğuktan kurtulmanın verdiği rahatlık ile aynanın karşısına geçtim.
Dediklerinin tam tersini yaptım tabi ki. Hemen saçımı kocaman bir topuz haline getirdim. Sade bir makyaj yaptım ama kırmızı ruj yok. Mutfağa giderek sütümle kurabiyeyi bitirdim. Her zamanki çantamı ve ceketimi aldıktan sonra, bir de atkı aldım ve evden ayrıldım.
"Buyurun hoca hanım," dedi Koray kapıyı açmış beni beklerken. Düşünce aleminden ayrılarak ona doğru ilerledim. "Teşekkür ederim," dedim ve ön koltuğa oturdum. Yavaşça emniyet kemerimi takarken, Koray da yan tarafa bindi ve arabayı çalıştırdı.
"Film düşündün mü?" dedim radyoyu açarken. Koray başını iki yana salladı ve arabayı yola çıkardı. O sırada öksürdü. "Orada karar veririz dedim." Yavaşça ona baktım ve araba sürerken ne kadar temkinli olduğunu gördüm. Etrafa çok dikkatli bakıyordu. Kurallara güzel uyuyordu.
Arkama yaslandım ve yolu izledim. Hep düşündüğüm gibi, yoldan geçen insanların hayatlarını merak ettim. Mesela şu çift evlenecek mi yoksa çoktan evlendiler mi? Mutlular mı?
"Hep böyle sessiz misin?" dedi Koray ve bana bir bakış attı. "Genelde," dedim. Genelde çok konuşmayan iyi bir dinleyiciyim.
"Okul nasıldı?" dedi yeniden. Benim tam tersime konuşmayı çok seven biriydi Koray. Her konuda konuşabilirmiş gibi geliyor. "Her zamanki gibi. Biraz yorucu ama öldürecek kadar değil," dedim ve güldüm. "Bugün bir öğrencim dünkü amcaya ne oldu diye sordu."
Bu hoşuna gitmiş olacak ki sırıttı. "Sen ne dedin?" Bir nefes çektim ve yüzümü iyice ona çevirdim. "Kardan adam oldu dedim."
Koray bana şaşkın bir bakış attıktan sonra kahkaha atmamak için kendini, zor da olsa, tutmayı başardı. "Daha önce böyle yakışıklı bir kardan adam görmüşler midir?"
Buna biraz utanarak bakışlarımı kaçırdım. Anlamış olacak ki, "Şaka yaptım Neva, sence yakışıklı mıyım ki?" dedi ve araba sola döndü. Evet dedim içimden, baya bir yakışıklısın doktor.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanma Sendromu Nasıl Atlatılır?
General FictionNeva öğretmen olan genç bir kadındır. Aşık olarak evlendiği adamın kendini aldatması üzerine bir boşanma olayı yaşar. Üstelik kocasının Neva'dan ayrılmasına neden olan hayatlarını etkileyen bir hastalığı vardır. Bunca umutsuzluk içinde Neva bir daha...