2012, Kış-Aralık
Bugün yılbaşı. Salı günü ancak bu kadar güzel olabilirdi. Sabah çok güzel bir uykunun ardından dinç uyandım ve evi temizledim. Süpürme, toz alma, havalandırma. Biraz soğuk olmasa cam bile silerdim.
Onun dışında dün aldığım iki kazağı rafa yerleştirdim, kahve yaptım ve bisküvi çıkardım. Pijamalarım ile sandalyeye oturmuşken evde müzik sesi yankılanıyordu.
Bonbon ayağımda dolandı. Ona yemeğini verdikten sonra Demet'i aradım. "Ne demek gelmiyorum. Çok eğlenceli olacaktı Neva," dedi isyan ederek.
"Tuğra bugün sevgilisi ile takılacak. Annemin yalnız kalmasını istemiyorum Demet," dedim ve yeniden kahve içtim. "Pekala, bu sefer haklısın ama acısı fena çıkar bak."
Güldüm. Bunu daha önce kaç kez dedi ve yapmadı saysam... "Tamam, tamam. Ali ile güzel güzel eğlen işte." Evet can evinden vurdum. Biraz kötü olabilirim.
"Evet. Bebeğim ile gece kulübüne gidip coşmayı planlıyorum," dedi Demet ve kıkırdadı. "Temizlik yaptım. Ev hiç olmadığı kadar çamaşır suyu kokuyor," dedim. Yordu tabi.
"Hazır elin değmişken benimkine de uğrasan. Güzel arkadaşım benim," dedi Demet.
"Ay canım, pencere açık kalmış, çarpıp duruyor. Hadi kapattım ben," dedim ve telefonu kapattım. Sonra kedime baktım. Bana dik dik bakıyor gibiydi. "Ne? O şaka yaptığımı biliyor, bakma şöyle Bonbon," dedim ve başka tarafa baktım.
Sonra telefonum yeniden çaldı. Arayan Mehmetti. "Efendim?" dedim bisküviyi elime alarak. "Nerede parti kızı?" dedi neşeli sesi. Ben o sırada çılgınca bisküvi çiğniyordum.
"Evdeyim. Temizlik yapıyorum. Pek vakit bulamıyorum da."
"Ne temizliği? Bugün yeni yıl geliyor. Kalk hadi bana gel."
Ona da göz devirdim. Paylaşılamamak güzel. "Yeni yılda annem ile evde çekirdek yemeyi planlıyorum. Neden kutlanır ki böyle bir şey?" dedim. Hep saçma bulurdum. Her yıl, yeni yılı kutluyorlar. Ee plaket falan mı veriyorlar, hesabınıza bilmem kaç bin para mı yatıyor? Amaç yani?
"Sana kedi aldırmamalıydım. Ruhun iyice teyze gibi olmuş," dedi Mehmet. "Bonbon duymasın," dedim bende.
"Koray'ın haberi var mı?" dedi bu sefer. Yutkundum. Neredeyse bisküvi boğazımda kalacaktı. "Hayır yani konuşmadık daha."
"Eminim her erkek gibi yeni yılı sevgilisi ile karşılamak isteyecektir," dedi Mehmet ve içime endişe tohumları attı. Düşüncesizce davranmıştım değil mi?
"Teşekkür ederim Mehmet. Çok harika moral veriyorsun," dedim homurdanarak. Mehmet gülerken telefonu kapattım ve kahvemi bitirdim. Anneme gideyim, sonra Koray'ı ararım. Ya da onun aramasını mı beklesem? Mesaj atayım en iyisi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanma Sendromu Nasıl Atlatılır?
General FictionNeva öğretmen olan genç bir kadındır. Aşık olarak evlendiği adamın kendini aldatması üzerine bir boşanma olayı yaşar. Üstelik kocasının Neva'dan ayrılmasına neden olan hayatlarını etkileyen bir hastalığı vardır. Bunca umutsuzluk içinde Neva bir daha...