2012, Kış-AralıkYavaşça yatağımdan kalkarak etrafa baktım. Gözlerim hala tam açılmamışken banyoya giderek yüzümü yıkadım. Bugün okula biraz geç gidiyorum, bu yüzden fazlaca uyudum. Sanırım bu yüzden göz altlarım şişecek.
Esneyerek mutfağa giderken telefonumu elime aldım ve ekranını açar açmaz durdum. Bu kadar mesaj da ne böyle?!
"Günaydın güzel Neva."
"Üstüme mavi bir kazak giydim."
"Evet, evet yine çok yakışıklı duruyorum."
"Arabaya iniyorum. Siyah olana, evet iki arabam var."
"İşe geldim, sanırım acıktım. Poğaça iyi fikir sanki?"
"Uyuyor musun? İlk hastam gitti bile. Küçük bir çocuktu."
"Ah, hemşire bana göz kırpıyor. Ne yapayım Neva?"
"Dün dişini fırçaladın mı?"
"Senin kadar uyusaydım kilo aldığım için obez olurdum."
"Uyanınca cevap atar mısın? Şizofren gibi hissediyorum."
Mesajlar bu şekilde sona eriyordu. Vay canına. Gerçekten çok çaba harcıyor. Birkaç gün önce aldığımız karardan sonra görüşemedik ama Koray bunun gibi sayısız mesajla yanımda gibi. Yalnız hemşire kısmına takıldım. Bu hemşirelerin benimle derdi ne?
Önce bir su içtim ve boğazımı temizledim. Sonra sandalyeye oturup mesaj yazmaya başladım.
"Yeni uyandım."
Çok mu soğuk oldu bu? Geri sildim ve yeniden yazdım.
"Dersim geç vakitte o yüzden yeni uyandım. Hep böyle uyumam yani, farkındaysan obez de değilim."
Bunu beğenerek ona attım. Sonra ekmek arası bir şeyler yaparak yeniden yatak odasına gittim.
"Siyah mı, mavi mi?"
Mesajını attıktan sonra önümde duran gömleklere baktım. Sanırım mavi diyecek. Genelde mavi giyiyor. Mavi olanı seçip giydim ve ona uygun bir de pantolon seçtim hemen. Sonra makyaj koltuğuna oturup ekmeğimi yedim. Bir yandan da şişlikleri yok ettim.
Uyuyamayınca şişmesini anlıyorum da, çok uyuyunca neden şişer bu gözler?
"Mavi."
Gelen mesajı okuduktan sonra güldüm. Ceketimi de giyip evden ayrıldım. Kış soğuk ve sert havasına devam ediyordu. Aslında denizin bu sertliği kırması gerekirdi ancak o bile etki edemiyordu. Dün gece başlayan kar yağışı, şu an biraz yavaşlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boşanma Sendromu Nasıl Atlatılır?
General FictionNeva öğretmen olan genç bir kadındır. Aşık olarak evlendiği adamın kendini aldatması üzerine bir boşanma olayı yaşar. Üstelik kocasının Neva'dan ayrılmasına neden olan hayatlarını etkileyen bir hastalığı vardır. Bunca umutsuzluk içinde Neva bir daha...