33

3K 233 11
                                    

Pár nappal később mindannyian puccban várakoztunk Calum nappalijában, miután ő végre hajlandó volt elmondani nekünk, hogy barátnője van addig nyaggattuk, míg be nem mutatta nekünk. És most arra vártunk, hogy megérkezzenek. Calum úgy volt vele, hogy akkor már a szüleinek is bemutatja Jenna-t. A szülei pedig a kanapén ülve várakoztak, és éppen az Amerikában élő lányukat hívták Skype-on, hogy ő is részese legyen a nagy találkozásnak.
- Mali, nem hallunk - kiabálta a laptopnak Calum apja, erősen artikulálva. - Hahó! Mali! - folytatta tovább.
- Segíthetek? - lépett melléjük Mike és felvette a gép hangerejét. - Mr. Hood, mondtam már, hogy ne némítsa le a gépet - csóválta a fejét.
- Köszönöm - biccentett Mr. Hood, majd újra kiabálni kezdett a laptopnak.
- Jöjjenek már - motyogta Sandy mellettem.
- Ha nem tetszik el lehet menni - hajolt előre Ashton a másik oldalamról. Ez a visszaszólogatósdi csak akkor megy, mikor Luke nincs a közelben. Ilyenkor Ashton a lehető legtöbbször tudatja Sandy-vel, hogy csak azért van itt, mert Luke barátnője. Sandy ellépett mellőlünk.
- Ne legyél már ennyire bunkó - néztem fel Ashton-ra bosszúsan.
- Akkor sem bírom ezt a ri... - rázta a fejét, de mikor Luke mellénk állt, az oldalán a barátnőjével gyorsan korrigálta magát. - Rigót. Nem bírom a rigókat - magyarázta az értetlenül rámeredő haverjának. - Van bennük valami, ami nagyon idegesít.
- Jó neked - bólintott a bátyám furán.
- Jah, de kurvára idegesítenek - folytatta tovább Ashton. Sandy-re néztem, aki nagyon is értette a célzásokat, mert a következő pillanatban gúnyosan elmosolyodott.
- Engem a kétszínű emberek irritálnak.
- Na nem mondod - fonta össze a kezét a mellkasa előtt Ashton, amolyan "ez jó lesz" stílusban.
- Igen. Zavar, hogy kihasználják az embereket - pillantott felém. Ashton folyamatosan mosolyogva hallgatta.
- A rigók is olyanok, mint a kétszínű emberek. Csak akkor ismered meg őket igazán, ha megküzdesz velük - válaszolt. És itt történt, hogy Luke teljesen elvesztette a fonalat. És szerintem érezte, hogy ez a beszélgetés jóval többről szólt, mint egy hülye madárról, csak nem akarta elhinni.
- Hailee, te mit gondolsz? - nézett a szemembe Sandy, és Luke is kíváncsian méregetett.
- Régebben szerettem a rigókat, de úgy érzem nem ismerem őket rendesen - feleltem, mire megéreztem Ashton kezét a derekamon, aki diadalmas mosollyal várta Sandy következő szúrását.
- Beszéljünk Mali-val - húzta el Luke a barátnőjét, mielőtt az még mondhatott volna valamit.
- Ezt megnyertem - mosolygott tovább Ashton.
- Mi történt? - állt meg mellettünk Michael.
- Rigókról beszélgettünk - válaszolt Ash.
- Hallottam. Hátha Luke is megérti.
- Szerintem megértette - szóltam közbe. És ekkor toppantak be Calum-ék. A szülein kívül mindenki elhallgatott és odakapta a fejét, hogy elsőként vegye szemügyre a párost. A szülők meg nem vették észre, hogy megérkeztek, annyira bele voltak merülve a másik gyerekükkel való társalgásba.
- Na és milyen az idő? - tett fel egy újabb kérdést Mr. Hood Mali-nak. Egyáltalán nem érdekelte, hogy körülötte hirtelen mindenki elhallgatott.
- Apu - szólt kínosan Calum, mire az apja odakapta a fejét.
- Jaj fiam, nagyon sajnálom - pattant fel. - Mali drágám, várjál egy kicsit, jó? - hajolt bele a webkamerába, majd egy szempillantás alatt a fia előtt termett. Ez idő alatt szemügyre vettem Jenna-t. A kínos belépő miatt kicsit feszengve állt Calum mellett. Egy rózsaszín pólót viselt, világoskék farmerrel. Mikor Calum apja elé állt kedvesen rámosolygott és bemutatkozott.
- Jó ötlet volt, hogy a szüleinek is most mutatja be? - suttogta Ashton, mikor már lassan 10 perce társalogtak hadartak a szülők, megállás nélkül. És akkor még Mali-ról nem is tudott. Mi egy kupacba gyűlve ácsorogtunk, türelmesen kivárva a sorunkat.
- Bocsánat - lépett oda Sandy. - Nem akarok beleszólni, de én megígértem, hogy kilencre otthon leszek - próbálta őket sürgetni, mivel lassan tényleg kilencet ütött az óra. De a hazamenős sztorija eléggé sántított.
- Nem haragszunk, menjél csak - mosolygott rá Ashton, majd mikor Sandy bosszúsan felépillantott folytatta. - Szia - intett egyet. Luke-ra pillantottam, aki a nevetését visszafojtva meredt maga elé. De Ashton nem maradt egyedül.
- Menjél csak, amúgy sem tudom, miért jöttél - állt el az útjából Calum, és karját az előszoba irányába emelte. Sandy sértetten kicsörtetett a házból. Ezután újabb öt percig beszéltek Mali-val. Majd amikor Calum anyukája elő akarta szedni a kiskori képeket, Cal leállította. - Anya, itt vannak a többiek is. Nekik is szeretném bemutatni.
- Jaj bocsánat. Ciki vagyok? - kapta a szája elé a kezét Mrs. Hood.
- Nem, dehogy. De légyszíves, menjetek innen - kérte. - És vigyétek Mali-t is - tette hozza egy kicsi habozás után.
- Jól van, jól van - vette fel a laptopot a dohányzóasztalról Mrs. Hood. - Kincsem, köszönj el a nővéredtől - fordította Calum felé a gépet.
- Szia, Mali - intett egyet kelletlenül Calum.
- Most mondd meg, nem tök menő az új frizurája? - simította meg a fia haját.
- Köszi, anya - kezdte el Calum finoman tolni az anyukáját az emelet felé.
- Ha bármi kell szóljatok.
- Rendben, anya.
- És ne alkoholizáljatok!
- Nem terveztünk.
- És...
- Anya! - szakította félbe Calum fáradtan.
- Jól van, elnézést - tűnt el az emeleten.
- Apa, légyszi - fordult az apjához.
- Megyek - indult meg Mr. Hood is. Miután ő is eltűnt, Calum feszülten fordult felénk. Tudta, hogy a szüleivel nem lesz baj. Inkább tőlünk tartott.
- Szóval - kezdett bele Calum -, srácok ő Jenna.
Nem tudom, hogy azt várta, hogy kezdjünk el ujjongani, vagy netalán kórusban köszöntsük.
- Sziasztok - mosolygott ránk kínosan Jenna. Megértem, négy idegen pislogott rá kíváncsian, és nem tudta leolvasni az arcunkról, hogy mit gondoltunk róla. Újabb kínos percek következtek, egészen addig, amíg Luke meg nem mentette a helyzetet.
- Szia, én Luke vagyok - lépett ki a sorfalunkból. - Máskor nem vagyunk ilyen furák, de tudod új nekünk ez a dolog, mert Calum-nak nem igen szokott barátnője lenni.
- Az őrült csaj, aki az előbb lépett le, az ő barátnője - ecsetelte a részleteket Calum, csakhogy Jenna is képben legyen.
- Egyébként, ez a húgom - tette a vállamra a kezét Luke. - Az meg a palija - mutatott a mellettem álló Ashton-ra, mire rácsaptam a kezére. - Mint látod nálunk gyakori a családonbelüli erőszak. Ti nem akartok megszólalni? - nézett végig rajtunk.
- Hailee, és ez nem a palim - tettem Ashton vállára a kezemet, épp ahogy Luke tette velem az előbb.
- Hemmings-ék ma elemükben vannak - motyogta Ashton.
- A színes srác meg itt lakik - ért a csapat végére Luke. Michael mosolyogva intett egyet. - Esküszöm, hogy nem vagyunk ennyire furák, de érted.
- Ashton és Michael - mutogatott Calum, Jenna pedig erősen koncentrálva próbálta megjegyezni a neveket. - Ashton-ról és Hailee-ről meséltem már.
- Mit meséltél? - vonta fel a szemöldökét Ashton.
- Csak a fontosabb dolgokat mondtam el - legyintett.
- Vagy fél óráig tartott, mire felvezette a sztoritokat - rázta a fejét Jenna.
- De élvezted, nem? Olyan, mint egy soha véget nem érő szapppanopera - pillantott rá Calum.
- Jól van, ennyi elég lesz - szóltam közbe, mielőtt elkezdték volna részletesebben kitárgyalni a témát.
- FIFA? - nézett körbe Luke újabb csendes öt perc után.
- Oké - biccentett Calum. A fiúk levágódtak a kanapé elé.
- Calum, én kiszolgálom magamat - indultam a konyha felé.
- Csináld csak - válaszolt.
- Te kérsz valamit? - kaptam a fejemet Jenna felé.
- Nem, köszi - rázta a fejét.
- Biztos? - vontam fel a szemöldökömet.
- Igen.
- Hát jó - rántottam meg a vállamat, és a konyhába léptem. Elővettem egy poharat, és öntöttem magamnak valami fura szagú löttyöt, amit Calum szülei hoztak Amerikából. Az íze egyébként egész jó volt. Felültem a konyhapultra és vártam, hogy Jenna bejöjjön. Mert biztos voltam benne, hogy engem választ a káromkodós banda helyett. És jól gondoltam, mert pár perc múlva belibbent hozzám.
- Nem zavar, ha kérdezek ezt-azt? - állt meg az ajtó előtt.
- Nem, de légyszíves ne hidd azt, hogy tartózkodnod kéne tőlem. Jófej vagyok. Kicsit fura, de jófej.
Ennél taszítóbb dolgot nem is mondhattam volna.
- Oké - felelte furán. - Michael miért is lakik itt?
- Otthon le se szarták, ezért Hood-ék befogadták.
- Aham. És nem volt fura, hogy a tesód haverjával együtt voltatok?
- Nem. Ashton az én haverom is - ittam bele a poharamba.
- És amikor szakítottatok...
- Oké, úgy érzem, hogy te ismersz engem. Viszont én nem tudok rólad semmit.
- Nem beszélt rólam?
- Pár napja azt sem tudtuk, hogy létezel - közöltem vele. - De ne vedd rossz néven. Calum sosem mutat be nekünk senkit. Mondjuk lehet azért, mert egyéjszakás kalandjai vannak.
És itt láttam, hogy kicsit belenyúltam olyan témába, amibe inkább Calum-nak kellett volna beavatnia a barátnőjét. Ugyanis Jenna egyre jobban elsápadt. Ezután csöndben voltunk, egészen addig, amíg meg nem szólalt.
- Szóval Calum...
- Bocsi, szerintem már így is túl sokat mondtam - szakítottam félbe. Megcsörrent a telefonom a zsebemben. Majdnem elejtettem, mikor megláttam, hogy Ashton anyja hív. - Halló? - kaptam fel összeráncolt szemöldökkel. - Ashton a másik szobában van, máris a...
- Hailee, szia! - szakított félbe. - Nem Ashton-nal szeretnék beszélni.
- Oké - feleltem zavartan.
- De róla lenne szó - sóhajtott. - Te és a fiúk nem érzékeltétek, hogy más mostanság? Ingerültebb, vagy túl sokat akar veletek lenni?
- Nem. Miért?
- Ha nem haragszol, azt nem mondanám el. Csak szeretném, hogy ne taszítsátok el, ha így viselkedne, mert most szüksége van a támogatásotokra.
- Mrs. Irwin, történt valami? - raktam le a lötyimet, és kimentem a konyhából, keresztülvágtam a nappalin, egyenesen ki az udvarig, hogy teljesen egyedül lehessek.
- Történt pár változás az utóbbi időben, amit Ashton nem szeretne elfogadni. Szóval nem mondott nektek semmit?
- Nem - ráztam meg a fejemet, majd a következő pillanatban reccsent egyet valami. Kivert a víz és alig vártam, hogy visszamehessek a házba.
- Tudom, mire gondolsz, de...
És akkor valaki megérintette hátulról a vállamat. Én pedig egy óriási sikítással megfordultam, és seggre estem. Calum-ből pedig kitört a röhögés. Az a szemétláda.
- Hailee, minden renden? - kérdezte a vonal túl oldaláról Mrs. Irwin.
- Igen, de most le kell tennem. Majd visszahívom. Jó éjt - hadartam el gyorsan.
- Rendben. Vigyázz magadra - nyomott ki.
- Calum, a szaros picsádat! - pattantam fel a földről dühösen.
- Nem hittem, hogy így meg fogsz ijedni - vigyorgott elégedetten. - Miért jöttél ki?
- Telefonáltam. Ha esetleg nem láttad volna.
- Fontos volt?
- Nem. Brendon Urie erényeit tárgyaltam ki Ashton anyjával, ezért hagytam ott a barátnődet - forgattam a szememet.
- Mi dolgod van Ashton anyjával? - vonta fel a szemöldökét. Hoppá.
- Semmi - kerültem ki és elindultam vissza a házba.
- Az előbb szóltad el magadat - ért be.
- Nem is - tagadtam.
- De igen.
- Látogass el a fülészetre - nyitottam ki a terasz ajtót.

Look At My Ex {irwin}Where stories live. Discover now