1.Kapitpla

3.9K 273 14
                                    

„Som doma!" zakričala som. „Aha, tak nič. Zas som sama." zamrmlala som si pre seba a usmiala som sa. Stále si neviem zvyknúť na to, že keď prídem  domou som sama. Mama tu už nieje, Lea je v družine a otec je v práci do 15:30.

Vyzula som si tenisky a išla som hore. Skočila som na postel, dala si do uší slúchadlá a pustila pesníčky. Toto bola moja rutina.

Vnímala som slová a hudbu. No potom ma ako keby vyplo a ja som sa nechala len unášať hudbou a zavrela som oči.

***

„Zlatko, sme doma!" počula som ocinov hlas a cítila, že mi vytiahol slúchadlá z uší. Otvorila som oči a usmiala som sa na neho trochu rozospato. Dal mi pusu na čelo a vyšiel z izby. Zavrela som oči a nechala sa unášať spánkom.

No o chvíľku mi do izby vletela Lea a smiala sa. Skočila rovno na mňa. Ja som si perinou zakryla aj hlavu a tvárila som sa, že spím.

Začala ma budiť a búchať do mňa. „Bell, Bell ocko povedal, že ťa mám zobudiť." Dokončila vetu a začala sa smiať. Takže ocino, uškrnula som sa pod perinou. Vyskočila som s postele a išla k dverám. Ako som vychádzala z izby počula som Leu natešene kričať. „Ja som ju zobudila, juhuuuu zvládla som to!"

Pomaly som kráčala po schodoch s diabolským úsmevom na tvári. Milovala som ten úsmev. „ Ocinó, idem si po teba a toto ti nedarujem. Muhahahaha." Hovorila som to s úsmevom a so smiechom na krajíčku. Zišla som zo schodov a zbadala som ako sedí na sedačke a pozerá futbal. Zozadu som skočila po ňom a začala som ho štegliť. Ocino bol hrozne šteglavý.

„Prosím, dosť už nikdy nepošlem..." a smial sa až mu tiekli slzy. Trošku som povolila a povedala. „Čo už nikdy nepošleš?" Začala som sa už aj ja smiať. „Už nikdy nepošlem nikoho aby ťa zobudil." Povedal tak vážne ako sa len dalo. Ale ja som pokračovala v šteglení. Zrazu na nás skočila Lea a začala štegliť mňa. Ocinovi sa podarilo vymaniť sa s mojich rúk a už obaja šteglili mňa. Tentokrát som ja plakala od smiechu a prosíkala.

***

„Už prišla pizza!" počula som ocinov hlas a Leu ako beží po schodoch.„Hneď!" odkričala som mu a pokračovala v učení. O päť minút som zbehla dole. Sadla si za stôl a jedla pizzu spolu s nimi.

***

„Dobrú nocku Lea a sladké sny." povedala som jej zakryla som ju perinou a dala pusu na čelo. S úsmevom mi povedala. „Pošli ešte ocina prosím." Zavrela očká. A ja som odišla z jej izby a zamierila do ocinovej pracovne. „Ahoj oci." Pozdravila som ho s úsmevom. „Ahoj zlatko." Otočila sa na mňa od stolu na, ktorom mal rozhádzané papiere a úsmev mi opätoval. „Lea ma poslala aby som ťa poslala." Povedala som s úsmevom a on sa zasmial. Postavil sa prešiel okolo mňa a zamieril si to za Leou no ja som ho zastavila rukou. „V práci všetko v poriadku?" Opýtala som sa. „Áno, všetko je v poriadku." Odpovedal a usmial sa na mňa. Keď vychádzal so svojej pracovne, ešte sa ku mne otočil so slovami. „Bež už aj ty spať." Usmial sa a odišiel s izby. Ja som zamierila do mojej izby a skočila som do postele. Posledné čo som cítila bol spánok, ktorý ma premohol.

***

„Zlatko?" začula som hlas no nevedela som komu patrí. No podľa toho ako ma tá osoba oslovila som usúdila, že je to ocino. Ocino ma nevolá inak ako Zlatko.

„Noták, Bell!" tentokrát už nešuškal. Asi dačo potrebuje. Síce  som sa musela donútiť k otvoreniu očí ale podarilo sa. „Áno ocí?" Opýtala som sa rozospato. Keď sa mi zaostril zrak všimla som si, že sedí na posteli a v ruke drží kakao. Milujem kakao a on tiež. Máme to spoločné.

„Zlatko toto mi budeš musieť vysvetliť." Začal pobavene. „Po prvé, ty si ma vážne poslúchla a šla si do postele? Keď ti to kážem cez týždeň ani ťa nehne a teraz ?" Opýtal sa s úškrnom. Nestihla som odpovedať a pokračoval pobavene ďalej. „Po druhé, hádam si nemyslíš, že ťa nechám spať. Pôjdeme si kuknúť dajaký film. Čo ty na to?" Dokončil a mne sa rozžiarili oči a on pochopil, že to znamená áno. „Oki, počkám ťa dole a za tedy vyberiem nejaký horor." Je pravda, že ma pozná až moc dobre. Usmiala som sa on zišiel dole.

Obliekla som si legíny (čierne) a tielko ( čierne s bielym nápisom), ponožky také tie hrubé a podprsenku. Vlasy som si uviazala do nemotorného, strapatého drdola a zišla som potichu dole.

Posledný piatok v mesiaci sme si spravili kakao a kukli horor prípadne iný film. To bola naša rutina. Takmer som na ňu zabudla.

Usmiala som sa len tak sama pre seba a sadla si vedľa ocina, ktorý sedel na sedačke. Začali sme pozerať horor a pritom sme pili kakao. Chýbali mi tieto večere. Už dlhú dobu sme ich nemali.

Vlčí dar  |Dokončené|Where stories live. Discover now