32. Kapitola

4.6K 408 38
                                    

Christmas

Zajímalo by mě, jestli někdy někdo prohlásil, že se cítí jako ledovec. Protože jestli ne, pak jsem první. Protože přesně tak jsem si já skutečně připadal. A ne jako jen tak ledajaký ledovec. Přirovnával jsem se k tomu, jenž potopil Titanic.

Já nevím, ale přišlo mi, že to perfektně vystihuje jak mé pocity, tak mou momentální situaci. Dovolím si to vysvětlit. Vztah Winnie a Jace se začal pěkně rýsovat. Poměrně na něm pracovali, hezky krůček po krůčku, vypadalo to, že nechtěli nic uspěchat. Pak, když se zdálo, že to stojí na pevných základech a mohlo by to někam vést, se nechali unášet proudem, připraveni se dostat do bodu jejich první schůzky. Jenže najednou BUM! Objevila se pohroma v podobě ledovce, který to všechno naprosto zazdil, zničil, podělal, říkejte si tomu jak chcete. A teď byla otázka, zda se něco z toho dokáže zachránit.

Věřil jsem tomu, že ano. Jasně, udělal jsem asi tu největší botu v dějinách lidstva, ale to neznamenalo, že to nepůjde spravit. Jenže dokázal bych to spravit ? Protože ten ledovec se pak taky o nějakou záchranu zrovna nepostaral... Spíš tomu jen tupě přihlížel. A já bych nejspíš udělal nejlépe, kdybych ho napodobil. Ale to bych si to pak neodpustil nejen já, ale důvod mi odpustit by neměla ani Winnie, ani Jace. A mě nebavilo chodit po světě, nacházet lidi, se kterými se cítím fajn, a pak je kvůli své vlastní blbosti ztrácet jako pětileté děti ztrácejí korálky. Už ne.

Doma bylo ticho, protože rodiče dnes ráno popadli svoje kufry a opustili mě. O to více na mě doléhala samota. A nechuť k sobě samému. A tyhle dvě věci na mě měly doléhat ještě minimálně do Nového roku, kdy se moji rodiče možná, možná plánovali vrátit. A tak jsem si řekl, že bych s tím asi mohl něco udělat, než se úplně zblázním. Zajít za Jacem, omluvit se a zabít tím dvě mouchy jednou ranou, no ne?

Přemýšleje nad tím, jak moc hrozný a sobecký člověk jsem, když to přirovnávám k mouchám, jsem vypnul televizi, na níž stejně běžely jen nudné vánoční filmy. Pak jsem popadl do ruky svůj mobil, odemkl ho, najel na Jaceovo číslo...

...a zarazil se. S Winnie to šlo. Winnie jsem dokázal zavolat. S Winnie jsem si uměl domluvit setkání v kavárně. Jenže Winnie nebyla můj nejlepší kamarád, kterému jsem pokazil vyvíjející se vztah, nepolíbil jsem před ní někoho, koho měla ráda, a především jsem v tu dobu ještě nevěděl, že jsem všechno takhle zničil.

Měl jsem prostě moc velké výčitky svědomí na to, abych dokázal jen tak Jaceovi zavolat. A asi bych měl i velká očekávání, kdybych předpokládal, že mi to zvedne a bude mě chtít vyslechnout, jako by se ani nic nestalo. Zase tak pitomý nejsem.

Ačkoliv když se na to zpětně podívám, nikdy bych si nemyslel, že jsem dokonce i tak pitomý, jak opravdu jsem. O ničem jsem nepochyboval, okamžitě jsem to vzal jako zřejmý a potvrzený fakt - že je můj kamarád vlastně hrozný hajzl. Stále jsem nechápal, jak jsem na to mohl Sarah a těm ostatním skočit. Vždyť to bylo tak průhledné! Jediné, co hrálo v můj prospěch, aspoň trochu tlumilo to špatné světlo, co teď bylo na mě vrhané, byl fakt, že jsem skutečně Jace znal nějaké tři měsíce a kousek. Ovšem to samé i Sarah s Chloe. Takže tohle byl dost chabý argument a ani jsem ho nehodlal použít, až se budu snažit Jaceovi omluvit.

Zandal jsem si mobil do kapsy a zajel si prsty do vlasů. Bál jsem se, co mě čeká, jak bude Jace reagovat. Ale i kdyby byl sebevíc naštvaný, až mě uvidí, bude to pořád lepší, než kdybych za ním vůbec nezašel. Musel jsem se aspoň nějak odlišit od toho ledovce.

✿ ✿ ✿ ✿ ✿

Zaparkoval jsem o ulici vedle, než kde Jace bydlel. Nevím, zda jsem si od toho sliboval, že si stihnu ještě aspoň trochu pročistit hlavu a zmírnit tu nervozitu, anebo že Jace díky tomu neuvidí mé auto a tím pádem nevezme nohy na ramena, boje se, že tentokrát jdu políbit jeho matku nebo desetiletou sestru. Prostě jsem to udělal a s výrazem à la král ubožáků jsem vyrazil k Jaceovi.

Everything Is A JokeKde žijí příběhy. Začni objevovat