13- Rebekah

2.1K 251 26
                                    

Biraz önce sapasağlam olan evden geriye sağlam tek bir taş kalmamıştı. On dakika içinde enkaza dönüşmüştü. Dylan'ın bakışları yerde yatan kadın ve etrafında ağlayan üç küçük çocuğa kayınca rahatsız olup bakışlarını onlardan ayırdı. Evlerinin yıkılması sebepsiz değildi. Evin iki genç oğlu direniş eylemlerine katılmış, bununla da yetinmeyip bir İsrail askerini yaralamışlardı. Tutuklandıktan sonra ikisi de hapishaneye tıkılmış, evlerinin adresi tespit edilip insanlara ibret olması için de yıkılma kararı verilmişti. Dylan'ın anneleri olduğunu düşündüğü kadın askerlere karşı mücadele verirken Theodore'nin darbesiyle bilincini yitirmiş, yerde baygın yatıyordu. Küçük çocuklar da korkuyla annelerinin etrafını sarmış, ağlıyorlardı.
Dylan bu olanların fazla acımasız olduğunu düşünüyordu. Askeri yaralayan gençler zaten hücrelerde cezalandırılıyorlardı. Ailenin geri kalanına bu korkuyu yaşatmak insanlık dışıydı. Araştırdıklarına göre evin babası dört veya beş ay önce bir İsrail askeri tarafından öldürülmüştü. Kadın ve beş çocuğu yalnız başlarına yaşıyorlardı. Şimdi iki genç oğlu hapishanede, üç küçük çocuğuyla tek başına evsiz kalmıştı.

Dylan "Zavallı kadın'' diye mırıldanıp bu olanlara daha fazla dayanamayarak yerde yatan anne ve çocukların yanına gitti. İkiz gibi duran çocuklardan oğlan, gözlerindeki öfkeyle Dylan'ı iterek Arapça bir şeyler söyledi. Dylan iyi Arapça bilmediği için ne dediğini anlamamıştı ama iyi şeyler söylemediği çocuğun yüz ifadesinden anlaşılıyordu. Dylan, iki elini havaya kaldırıp hareket ettirerek kötü bir şey yapmayacağını anlatmaya çalıştı. Eğilip kadının nabzına bakınca sadece bayılmış olduğuna emin oldu. Theodore'nin sert darbesine dayanamamıştı kadıncağız. Onlara nasıl yardım edebilirim diye düşünürken omzundan geriye çekilip yere savrulduğunda topraklı zemine düştü. Şaşkınlıkla onu yere düşüren arkadaşına baktı.
Zach ona öfkekili gözlerine rağmen sessizce tısladı.

"Sen ne yapmaya çalışıyorsun? Onlar Filistinli. Onlara yardım edip başına bela mı almak istiyorsun? Bunca İsrail askerinin içinde nasıl buna cüret ediyorsun akılsız herif?."

Dylan hızlıca ayağa kalkıp Zach'in öfkeli bakışlarına aynı sertlikle karşılık verdi. Eliyle yerde yatan anne ve çocuklarını gösterdi. Neden anlamıyorlardı? Filistinliler düşmanları olsa bile insandı. O kadın oğullarının işlediği suçun bedelini ödememeliydi. Üstelik onlara yardım bile etmemişti sadece ölüp ölmediğini kontrol etmeye çalışmıştı. Bunda yanlış olan neydi anlamıyordu.

"Savunmasız bir kadına ve küçük çocuklara bu şekilde davranmak doğru mu? Suçlu olan iki büyük oğluydu, onlar da cezalarını fazlasıyla çekiyorlar. Evi yıkmak, kadını hırpalayıp, çocukları korkutmak doğru mu? Üstelik ben sadece ölüp ölmediğini kontrol ettim. Ama şimdi ilk yardım ekiplerini arayacağım."

Zach, Dylan'a iyice yaklaşıp sadece ikisinin duyacağı bir sesle gözlerinin içine bakarak konuştu. "Galiba rapor edilmek istiyorsun. Sana müdahale etmeseydim Theodore senin işini bitirmek için yetki almaya çalışırdı.Sana nasıl düşmanca baktığını gördüm. Şu an seni rapor etmeyi düşünüyor. Ve sadece o değil. Şu etrafına baksana, gözlerinde tiksintiyle sana bakan kaç kişi var burada? Eğer birazcık aklın varsa kullan ve bu şekilde davranmayı bırak dostum. Bu insanlar için kendini yakmana değmez.''

Dylan arkadaşına cevap vermedi. Ne söylese boştu. Zach onu anlamıyordu. Sadece kendisine göre doğru olanı yapmak istemişti. Ama elinden bir şey gelmezdi. Onlara yardım etmeye kalkışsa en iyi ihtimalle askerlikten atılır, Amerika'ya geri gönderilirdi. Böyle bir şey olursa babası onu affetmezdi. Tabi bu en iyi ihtimaldi. Hain damgası yiyip hapsedilmesi veya infaz edilmesi daha olağandı. Hayır, hayır büyük ihtimalle en iyi ihtimal gerçekleşirdi. Çünkü saygın bir aileye mensuptu. Babasının sağlam irtibatları, annesinin de her yerde sözü geçen köklü bir ailesi vardı. Her ne kadar annesinin ailesiyle görüşmüyor olsa da anneannesi her yıl başında onu Kore'ye çağıran bir davetiye gönderirdi. Anneannesini hatırlamasıyla yüzünü buruşturdu. Onlara muhtaç olmak yerine ölmeyi tercih ederdi.
Dylan, annesinin elini tutan küçük kıza son kez bakıp onlardan uzaklaşmaya başladı.

LİNAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin