Vincent sa obchoďáku vyhýbal celý týždeň. Cez víkend ho tam ale zavolal jeho najlepší kamoš, aby mu pomohol vybrať nové kopačky a hoci sa Vincent vyhováral, napokon aj tak išiel.
"Prečo si ich nemôžeš kúpiť sám?" Vyzvedal od Leviho, no ten na neho škaredo pozrel.
"Čo ti je? Stále sa tomu snažíš vyhnúť. Čo proti tomu máš? Veď sme tam boli veľakrát. Okrem toho," naklonil sa k nemu," majú tam novú predavačku. A je to fakt kočka!" Vincent sa usmial a potriasol hlavou nad tou predstavou. Levi bol síce jeho najlepší kamoš ale vkus na baby mali úplne odlišný. Vošiel s ním do veľkého obchodnému domu, kde zamierili rovno od značkového športového obchodu. Nevyberali príliš dlho, v tom bol Levi skvelý, že nákupy, ktoré Vincent z duše neznášal, dokázal skrátiť na minimálny nutný čas. Musel sa smiať na Leviho nenápadných pohľadoch smerom k slečne za pokladňou. Ako inak si to všimla aj ona, no nijako nereagovala.Zaplatili teda a pobrali sa preč.
"Poďme do kina, keď už sme tu! Nemali teraz dávať nejaký fajnový horor?" Vincent pozrel na hodinky, ktoré ako jeden z mála nosil aj napriek tomu, že mal vo vrecku mobil.
"Sú štyri poobede, teraz určite nebudú dávať nijaký horor, len nejaké sladké hovadiny!" Napriek tomu ho Levi zatiahol k veľkej obrazovke, na ktorej svietili názvy filmov a premietací čas.
"Pozri! Tu! A že nijaké nebude!" Bez zbytočného dohadovania sa postavil k pultu, za ktorým stál mladý chalan s unudeným výrazom a kúpil od neho dva lístky. Sadli si do sály s plnými rukami jedla a pitia a čakali, kým sa v sále zhasne. Celý film kritizovali chovanie postáv, hádali sa o popcorn a hašterili ako malé decká. Keď horor skončil, v debate vyšli zo sály a Vincent zamieril k východu. Levi ho ale zastavil.
"Počkaj! Odskočím si, kým sme tu." Vincent si okamžite spomenul na svoj zážitok zo záchodov a opäť sa snažil svojho kamaráta nalákať na cestu preč.
"To nevydržíš domov?"
"Nie, ponáhľaš sa niekam?"
"Nie." Odvetil neisto Vincent a sledoval Leviho ako zmizol za dverami. Keď sa vrátil, Vincent sa snažil nakuknúť dnu.
"Čo je?" Opýtal sa nechápavo Levi.
"Nič."
"Kámo, chováš sa divne!"
"Nič si tam nevidel?" Ozval sa po chvíli Vincent a Levi zastal po pár krokoch.
"Čo ako som tam mal vidieť?"
"Ja len...asi sa mi čosi zdalo."
"Vince?" Oslovil ho Levi stále zo svojho miesto, zatiaľ čo Vincent už znova mieril preč.
"O čom to rozprávaš?"
"Videl som tam nejaké dievča."
"Kde ako?" Nechápavo na neho hľadel Levi.
"Na záchodoch." Levi zadržiaval smiech, ale keď zostával Vincent vážny, zamračil sa na neho.
"Asi tam čakala na svojho frajera." Robil si z toho žarty, ale Vincent pokračoval.
"Nie, ty cvok! Videl som ju....v zrkadle."
"Čo?" Neveriacky hlesol Levi. Potom sa s úsmevom otočil a vrátil sa na záchody.
"Haló!" Zakričal, keď tam doslova vletel a Vincent zostal stáť na prahu.
"Ty debil, nekrič!"
"Poď dnu, ty cvok! Nikto tu nie je, pozri sa! Nešľahol si si vtedy náhodou niečo?" Vincent potriasol hlavou a naťahoval hlavu, aby videl na to prekliate zrkadlo.
"Vieš, že som to v živote nespravil. Nebol som sfetovaný ani nič také."
"Tak poď sem a pozri sa! Zbadáš tam len svoj desný ksicht!" Podpichoval ho Levi a tak sa Vincent odhodlal znova sa do toho zrkadla pozrieť. Pomalými krokmi pristúpil ku svojmu kamarátovi a nazrel doň.
"To si ty!" Zvolalo dievča v zrkadle s radostným výrazom v tvári. Vincent sa znova zľakol a potom sa obrátil na Leviho.
"Vidíš ju?" Levi otočil zmätenú tvár k zrkadlu a potom znovu na Vincenta.
"Koho? Kámo, si okej? Sme tam predsa len my dvaja! Nerob si zo mňa srandu!"
"Vrátil si sa! Prosím ťa, neodchádzaj!" Vyjavené oči uprel na ňu a začal ustupovať.
"Fakt ju nevidíš? Ani nepočuješ? Je tam! Tmavé vlasy, šaty z Boh vie ktorého storočia! Pozri sa!"
"Vince? Nerob si srandu!"
"Ja nežartujem!" Obaja na seba hľadeli nanajvýš nechápavo. Winnifred neprestávala rozprávať.
"Prosím ťa, neodchádzaj! Prosím, potrebujem tvoju pomoc! Prosím! Som tu už tak dlho!" Jej hlas ho znepokojoval, preľaknuto sa chytil za tvár a pozrel jej do očí.
"Buď ticho!" Skríkol a vybehol von. Levi sa naklonil bližšie k zrkadlu, ale stále videl len svoj odraz. Po chvíli sa rozbehol za Vincentom a tak Winnie znova zostala sama.
Vincent utekal a zastavil až vonku. Levi ho dobehol a opatrne ho chytil za rameno.
"Si v pohode?"
"Pochybujem o tom! Ja si nevymýšľam! Fakt som tam niečo videl! Videl som ju!" Levi zdvihol obočie, Vince tušil, čo si asi myslí.
"Nie som cvok! Alebo hej?" Spýtal sa ho pochybujúc o svojom zdravom rozume.
"Neviem, kámo. Ale ja som tam fakt nič nevidel."
"Poďme preč!" Hlesol napokon a pobral sa na druhú stranu, preč od toho divného miesta.
YOU ARE READING
Poslovia padlej hviezdy
FantasyWinifred strávila dlhé roky skrytá pred zrakom ostatných. Ľudia ju obchádzajú, nevnímajú, nevidia. Nik nepočuje jej hlas a tak sa spoza zrkadla rozpráva len sama so sebou. O to viac ju prekvapí keď jej odpovie istý mladík. Kto to je a prečo je za c...