Winnie si ľahla na posteľ a keďže mala pred sebou opäť to zdĺhavé čakanie, znudene ukladala vankúše do radu za sebou ako vojakov. Preto si nevšimla muža, ktorý vyšiel nepozorovane z kabínky, rovnako tak, ako do nej vkĺzol. Potichu sa prepašoval ku dverám a zmizol za nimi bez toho, že by Winnie vedela o jeho prítomnosti. Vytiahol mobil a cestou po schodoch zavolal na prvé číslo z posledných volaných hovorov.
"Máme ju!" Zvolal víťazoslávne a potom sa ozval prekvapený hlas z druhej strany.
"Naozaj?" Výrazný britský prízvuk ho aj teraz iritoval.
"Áno. Počkaj ma na parkovisku. Musíme ešte niečo doriešiť." Potom schoval mobil späť do vrecka a kráčal von neobzerajúc sa okolo. Čierna dodávka už stála na dohodnutom mieste a on do nej svižne nasadol.
"Neverím, že sme ju našli." Zvolal vodič a pozrel sa na svojho pasažiera v spätnom zrkadle.
"Nenašli! Ja som ju našiel. Ale máme drobný problém. Bol tam s ňou nejaký chalan. Musíme sa ho zbaviť."
"Prečo? Keď to zrkadlo zmizne, chalan sa vráti do normálneho života. Zabudne na ňu." Snažil sa ho presvedčiť muž za volantom. Neznášal špinavú prácu a rozhodne si nechcel špiniť ruky nevinnou obeťou.
"Nie! Musíme mať istotu."
"A čo keby sme mu ponúkli spoluprácu. Zistíme od nej čo treba a potom ho pustíme." Oponoval svojmu parťákovi v snahe zachrániť život toho úbohého mladíka.
"Čo si taká bábovka? Jeden náboj a je to. Okrem toho, Simon už našiel jedného z nich. Ďalšieho nepotrebujeme. Zabijem ho a vrátime sa do skladu. V noci pôjdeme po ňu."
"Okej. Ale urobím to ja." Navrhol vzápätí vodič.
"Prečo? Veď to neznášaš." Pripomenul mu dobre známy fakt.
"Hej, ale Simon bude radšej, ak to urobím ja. Vieš, že má na mňa ťažké srdce od tej akcie vo Wallese."
"To teda má. Ako chceš. Ale nezbabri to, lebo skončíš ako potrava pre ryby." Muž prikývol a spýtal sa, kam má ísť.
"Nielenže má ten chalan takú smolu, že je jediný v meste, kto sa volá Vincent. Ale ešte mi aj presne povedal, kde ho nájdeme. Vďaka ti, facebook." Prečítal názov pubu z telefónu a vodič stočil auto doprava podla GPS-ky. Bez slova vystúpil so zbraňou za opaskom a vošiel dnu, rozhliadajúc sa po mladíkovi, ktorého pred chvíľou videl na fotke. Zbadal ho po pár sekundách, sedel úplne vzadu v pravej časti pubu. Problém bol, že nebol sám. Sadol si k baru a rozhodol sa počkať, až si mladík bude musieť odskočiť. Netrvalo to dlho a dočkal sa. Nasledoval ho na záchody a ešte raz sa obzrel, než za nimi zavrel dvere. Mladík vykonal, prečo sem prišiel a chystal sa odísť, keď ho muž zastavil. Vincent na neho prekvapene pozrel a snažil sa odstrčiť jeho ruku.
"Čo vieš o tom dievčati v zrkadle?" Spýtal sa ho potichu. Vincent nechápal a ničomu nerozumel.
"Čo?"
"Čo o nej vieš? Hovor lebo tvoj život je v nebezpečenstve. Nechcem ti ublížiť." Vincent sa mu snažil vykrútiť. Podarilo sa mu odstrčiť ho. Muž narazil do dverí na kabínke a rukami sa zastavil na ich okrajoch. Vincent ho sotil dnu a trhol dverami k sebe. Muž zostal vo vnútri.
"Čo ste zač?" Skríkol po ňom držiac dvere zatvorené.
"Nič nechápeš. Snažím sa ti pomôcť."
"To iste! Čo chcete?"
"Neublížim ti. Len musíš prisahať, že už to dievča hľadať nebudeš. Dnes v noci zmizne z tých záchodov a ty sa musíš tváriť, akoby tam nikdy ani nebola." Vincent sa zamračil a preberal si slová neznámeho v hlave.
"Čo ste zač?" Muž už nevedel ako ho presvedčiť a tak vylovil v pamäti starý trik.
"Sme staré spoločenstvo. Hľadáme ju už roky. Je nebezpečná! Prečo myslíš, že ju tam uväznili? Ani nevieš s kým sa zahrávaš!" V tom sa otvorili dvere a Vincent sa stretol s prekvapeným pohľadom svojho kamaráta.
"Čo je to tu za rámus?"
"Kto je to?" Ozval sa muž z kabínky a Levi si premeral Vincenta zhrozenými očami.
"Čo to tu stváraš." Vincent mu naznačil, aby bol ticho a rozhodol sa hrať podľa mužových pravidiel.
"Vravíte, že stačí ak na ňu zabudnem? Robte si s ňou, čo chcete. Je mi ukradnutá. Ušetríte mi starosti."
"Ver, že robíš dobre." Prikyvoval muž v kabínke dúfajúc, že už sa dostane von. Premohol ho chudý sopliak! Keby to videl Simon, na mieste by ho zastrelil.
"Čo to stváraš, Vinc?" Spýtal sa nedočkavo Levi.
"Máme po probléme. Tento chlapík nás zbaví Winnifred. V noci ju chcú vziať z obchoďáku. Konečne budem mať pokoj!" Kričal nadšene Vincent, aby ho určite počul aj muž za dverami.
"Šibe ti?" Osopil sa na neho jeho kamarát.
"Nie! Kašlem na ňu! Robte si s ňou, čo chcete. Ideme preč. A neskúšajte nás sledovať. Mám rýchlu voľbu na policajtov." Vyjednával s ním Vincent akoby v takýchto veciach chodil denne. Levi ho len zarazene pozoroval a potom za ním vybehol von. Muž čakal poslušne v kabínke, kým sa dvere na záchodoch nezatvorili. Vyšiel z kabínky, umyl si ruky a prešiel si nimi po tvári. O tomto sa nikto nesmie dozvedieť. V noci ukradnú to zrkadlo a on bude konečne v Simonových očiach viac ako len babrák.
Vincent so spokojným úsmevom zaplatil a vyšiel z pubu zadným vchodom.
"Tebe fakt šibe? Chceš ju prepustiť tým mafiánom?"
"Áno. Kašlem na ňu, Levi! Je mi ukradnutá!" Otočil sa a rýchlym krokom odišiel z miesta, kde jeho kamarát stál a neveriacky hľadel na jeho vzďalujúci sa chrbát.
YOU ARE READING
Poslovia padlej hviezdy
FantasyWinifred strávila dlhé roky skrytá pred zrakom ostatných. Ľudia ju obchádzajú, nevnímajú, nevidia. Nik nepočuje jej hlas a tak sa spoza zrkadla rozpráva len sama so sebou. O to viac ju prekvapí keď jej odpovie istý mladík. Kto to je a prečo je za c...