Levi čakal pri okne a sledoval zatvorené dvere. Čakal na zvuk, ktorý mu prezradí, že muži sú v dome a on sa môže dať na útek. Chvíľu sa nič nedialo, nervózne otvoril okno a vystrčil hlavu, či náhodou jeden z nich nepôjde obísť dom. Vzduch bol čistý, nikde nikoho. Sadol si na rímsu a nazrel dolu, Okno bolo vyššie ale bez problémov by mal zoskočiť bez toho, aby si ublížil. V ruke zovrel kľúče od auta, keď v tom sa ozval úder. Muži vrazili do domu. Preložil obe nohy von a zoskočil. Dopadol pohodlne na zem a okamžite sa skrčil. Pomaly začal postupovať popri stene, opatrne našľapoval, aby spôsobil čo najmenší hluk. Netušil, čo sa deje vo vnútri. Čo asi urobila Winifred? Vedel, že ak by boli v nebezpečí, Vincent by urobil všetko, aby umožnil Mishe ujsť. O ňu sa nemusel báť. Museli vydržať len minútku, kým sa dostane k autu a potom pôjdu chlapi za ním. Lenže,...čo ak ho bude sledovať len jeden a druhý zostane v dome? Na to nechcel ani pomyslieť. Spoliehal sa na Vincenta. Misha je v bezpečí! Misha je v bezpečí! Opakoval si v hlave dokola.
Prešuchol sa popod oknami na bočnej strane a zaváhal. Musel prebehnúť k plotu, preliezť ho a nasadnúť. Keď bude v aute, už bude všetko v pohode. Hlavne, aby ho nezbadali skôr. Ubezpečil sa, že pred domom nik nestojí. Tenisky sa zaborili hlbšie do lístia, keď sa rozbehol vpred. Utekal tak rýchlo, ako mohol. Bol to len kúsok, no aj tak sa mu zdalo, že je auto priďaleko. Odomkol ho a strčil si kľúče do vrecka. Jednu nohu položil na múrik, rukami sa chytil drevených latiek a vyšvihol sa hore. Nemal sa poriadne o čo zaprieť, no aj tak sa mu podarilo vyštverať na vrch a preskočiť na druhú stranu. Obišiel auto, nasadol a naštartoval. Pohľad upriamil na vchod do domu, kde sa zjavili dve postavy. Rozbehli sa k bráne a on dupol na plyn. Vedel, že ho budú sledovať. Mal nutkanie zavolať Vincentovi a uistiť sa, že sú v poriadku, ale najprv musel zísť do mesta a to čo najrýchlejšie. Muži mohli mať auto za prvou zákrutou a tak by ho ľahko dohnali.
Uháňal dolu kopcom, preletel okolo chatiek a vyhliadal križovatku na konci. Už sa k nej blížil, keď mu do cesty vbehla mačka a on musel dupnúť na brzdu. V spätnom zrkadle zazrel auto. Dodávka nemohla patriť nikomu inému, než tým dvom. Okamžite znova pridal a hnal sa preč.
****
"Nespýtaš sa ma na to?" Oslovila ho Winifred, keď bez slova sedel na gauči už niekoľko minút. Misha bola v kuchyni a roztrasenými rukami držala šálku horúceho čaju. Vľúdny ženský hlas sa jej prihováral, no Winnie ich rozhovor ignorovala.
"Na čo?" Ozval sa Vincent úplne bez záujmu.
"Na to, čo sa tam stalo." Odvetila mu a uprene na neho hľadela.
"Nechcem to vedieť. Netuším, čo si zač. Ani čo sa tam stalo. Nechápem to, ale ani to nechcem pochopiť."
Vybavil si v mysli znova tú situáciu. Krčili sa v skrini vedľa seba, keď muži vtrhli dnu. Zvieral nôž, pripravený zaútočiť. Dvere sa otvorili. Muž hľadel dnu, pozeral kdesi za nich, pomedzi nich. Dokonca rukou prešiel po starých kabátoch, no ich nezbadal. Ako to bolo možné? Boli priamo pred ním! Mal ich ako na dlani a on ich nevidel! Keď sa ozvalo auto, obaja sa rozbehli preč a už sa nevrátili. Vincent vyliezol zo skrine a podal ruku vystrašenému dievčaťu. Misha chvíľu hľadela na neho a až potom prijala jeho ruku a vyšla z úkrytu aj ona. Winnie zostala dnu, až kým sa Vincent nespamätal a nevybral ju. Prešiel si prstami po vlasoch, akoby sa snažil pochopiť, čo sa udialo. Prečo ich nevidel? Prečo?
"Ako...Čo to malo znamenať?" Vyrušila jeho úvahy Misha a on trhol hlavou k nej.
"Musíme zmiznúť." Viacej k tomu nepovedal. Zrkadlo vzal do tuky a spolu s Mishou sa urýchlene vybral preč. A teraz sedel na gauči a snažil sa myslieť na hocičo iné, než na ten moment.
" Vincent!" Potriasol hlavou a pozrel na ňu.
"Nechcem to vedieť." Zopakoval jej, no ona ho nepočúvala.
"Vincent, ja.." Začala opäť ale on jej skočil do reči.
"Mlč! Nechcem to vedieť! Počkám, kým príde Levi a potom odchádzam." Vybral z vrecka mobil a skúsil mu znova zavolať. Tentoraz už mu to zdvihol.
"Čo nedvíhaš?"
"Som okej. Striasol som ich až na kruháči za mestom. Zišiel som pod most a počkal, kým prejdu. Kde ste?"
"U tety."
"U tety Colette?"
"Áno. Kam inam sme mali ísť? Pohni sa. Už sa jej chcem konečne zbaviť."
"Počkaj, čo sa tam stalo?"
"Neviem, povie ti to ona." Zrušil hovor a zhlboka sa nadýchol. Prešiel do kuchyne a oprel sa vo dverách.
"Sadni si, uvarila som špagety." Ponúkla ho Colette s úsmevom, ktorý jej opätoval.
"Nie, vďaka. O chvíľu príde Levi, musíme ešte niečo vybaviť." Pohľadom mihol na Mishu, ktorá sa mu vyhýbala ako čert krížu. Videl jej v tvári aká je z toho zmätená a vydesená. Jej brat ju nechal so svojím šibnutým kamarátom a takmer ich chytili nejaký zabijaci. Presne to sa jej preháňalo hlavou.
Winnie si sadla za stôl a chytila do rúk svoj prívesok na krku. Vincent si nevšimol, ako sa rozžiaril tesne predtým, než ten muž otvoril skriňu. Netušil, že vďaka nemu ich neobjavili. Prečo mu to vôbec chcela vysvetliť? Prečo chcela, aby vedel, kto je? Môže jej to byť ukradnuté.
Teraz sa hlavne musí sa dostať k svojim veciam. Musí nájsť Nolasovu knihu. S Vincentom, alebo bez neho.
YOU ARE READING
Poslovia padlej hviezdy
FantasyWinifred strávila dlhé roky skrytá pred zrakom ostatných. Ľudia ju obchádzajú, nevnímajú, nevidia. Nik nepočuje jej hlas a tak sa spoza zrkadla rozpráva len sama so sebou. O to viac ju prekvapí keď jej odpovie istý mladík. Kto to je a prečo je za c...