Part 18

161 18 0
                                    

"Mám ju. Konečne!" Zvolal Levi o dva dni neskôr, keď bol na pošte vyzdvihnúť balík. Rýchlo ho otvoril a vybral na stôl knihu s hnedým starým obalom. Podarilo sa mu ju nájsť na internete. Niekto ju ponúkal ako "fantasy zbierku" za smiešnu cenu. Zrejme vôbec netušil, k čomu tá kniha slúžila a vlastne to nevedel ani Levi. Winnie mu sľúbila, že vysvetlenie dostane potom, čo ju vyslobodí zo zrkadla. Pôvodný plán s hľadaním jej snúbenca zlyhal na nejasných záznamoch, podľa ktorých Vernon zmizol krátko po požiari jej rodného sídla. Keď zistil, že jej majetok bol v dedictve jej rodiny až do roku 1980 a potom sa dal do dražby, jedinou možnosťou boli internetové inzercie. A jeho tušenie bolo správne, knihu tam naozaj po dlhom hľadaní objavil. Bez podrobného popisu, ktorý mu Winifred dala, by ju ale určite nenašiel.

Nemala totiž nijaký názov, na obale nič nebolo. Len hnedá látka, ktorú sa zrejme posledný majiteľ pokúšal očistiť od vrstvy prachu a docielil len to, že materiál sa nerovnomerne ošúchal.

"Čo konkrétne v nej mám hľadať?" Spýtal sa jej a otvoril ju priamo pred ňou. Snažila sa nahnúť, aby lepšie videla dovnútra, no uhol zrkadla jej to neumožňoval.

"Musí tam byť niečo o ochrane kameňa." Levi sa zamračil, nerozumel jej slovám ale aj tak listoval starými stranami, ktoré sotva držali na mieste.

"Tu je niečo o kameni, ale nič o ochrane tu nevidím." Pokračoval ďalej, prevracal strany a v rýchlosti po nich behal očami. Winnie netrpezlivo kráčala sem a tam po izbe.

"Asi som to našiel." Zvolal napokon Levi po hodnej chvíli a vzal knihu do rúk.

"Najvyššou ochranou kameňa je skryť ho nadobro pred zrakmi všetkých. Uzamknúť ho. Teregor, ani nik iný kameň neuvidí a neucíti, aj keby stál priamo pri ňom." Odcitoval stať z knihy, ktorá bola kvôli vyblednutému textu ťažko čitateľná.

"Počkaj, uzamknúť ho. Myslíš, že sa tým myslí to zrkadlo? Si tam svojím spôsobom zamknutá." Skonštatoval ignorujúc zvláštne pomenovanie niekoho menom Teregor.

"Asi áno." Napísala rýchlo na sklo a čakala, kým bude Levi pokračovať.

"Áno, je to tu. Jedinou možnosťou, ako ochrániť kameň je uzamknúť ho spolu s majiteľom v svete bez času. Za zrkadlom. Zrkadlo odráža len ľudský obraz, preto nemožno vidieť, čo je za ním. Táto skrýša je neprekonateľná." Tieto slová Winnie vyľakali. Neprekonateľná? Znamená to, že sa odtiaľ nedostane?

"Jediný, kto môže Stellu v zrkadle uzrieť je Oculus." Vtedy sa Levi zasekol a začal aj on pobehovať po kuchyni.

"Počkať. Aká Stella, aký Oculus? Vieš o čom to hovorí? Pretože ja nerozumiem ani slovo." Winnifred vzala pero do trasúcej sa ruky a začala písať.

"Stella je ochranca kameňa. V tej chatke....Dokázala som nás urobiť neviditeľnými. Aj v tom zrkadle som neviditeľná. A jediný, kto ma môže vidieť, je Oculus. Pred ním sa nemožno skryť." Chlapec sa zamračil a chvíľu si triedil jej slová v hlave.

"Tak moment. Len Oculus ťa môže vidieť?"

"Áno. Slovo Oculus je z latinčiny. Značí to toho, kto má zrak. Ten jediný ma vidí aj v mojom úkryte."

"Ale jediný, kto ťa videl je predsa Vincent." Winifred si túto skutočnosť uvedomila, až keď to Levi vyslovil nahlas. Mal pravdu. Vincent bol od začiatku ten, kto ju videl. A teraz vedela prečo. No podrobnosti Levimu neprezradila. Bolo toho toľko, nemusela ho tým zaťažovať.

"Máš pravdu." Bolo jediné, čo napísala. Chvíľu mladík hľadel na svoj vlastný odraz v zrkadle, keď sa znova objavil ďalší odkaz od dievčaťa v ňom.

"Musí tam byť, ako sa dostanem von. Čítaj ďalej." Levi ju poslúchol a prebehol očami po celej stránke. Otočil list a pokračoval v tichom čítaní. Zrazu jeho oči zastavili a on si vzdychol.

"Čo tam je?" Zjavilo sa na skle.

"Stella bude v zrkadle uzamknutá, pokým nebude chcieť sama vyjsť. To jej však môže umožniť len Oculus."

"Ako?" Nedočkavo vyzvedala Winnie a úplne ignorovala fakt, kvôli ktorému sa Levi v čítaní zasekol.

"Je tu prepúšťacie zaklínadlo. Ale to nie je ten problém. Môže to urobiť len Oculus. A ja to nie som. Museli by sme presvedčiť Vincenta, aby to urobil. On jediný ťa videl!" Vysvetlil jej mladík so smutnou tvárou a skleslo si sadol za stôl. Ani mu to nepripadalo čudné. Od začiatku cítil, že to dievča v zrkadle mu hovorí pravdu a veril, že to kúzlo v knihe by ju dostalo von. Lenže on ho urobiť nemohol.

"Popros ho!" Napísala Winnie na sklo, v očiach sa jej leskli slzy. Jej život závisel od mladíka, ktorý ju nemal rád. Pohŕdal ňou a od toho incidentu v chatke sa jej zrejme aj bál. Môže ho donútiť, aby jej pomohol?

"Ja...môžem to skúsiť, ale ...neviem, či bude chcieť." Levi vzal telefón a radšej odišiel do vedľajšej miestnosti, aby ho Winnie nepočula. Sadla si na posteľ a utrela si rukou slzy, ktoré jej neposlušne vykĺzli z očí.

"Neurobím to! Hovorím ti od začiatku, že je mi to dievča úplne voľné! Nebudem jej pomáhať! Sú to aj tak keci!" Odvetil mu nahnevane Vincent, keď mu vysvetlil situáciu.

"Ako chceš! Buď zbabelec ako vždy!" Levi zavesil a modlil sa len za jedno. Aby Vincentove ego zvíťazilo a on sa rozhodol im pomôcť len preto, aby si dokázal, že je lepší než on.





Poslovia padlej hviezdyWhere stories live. Discover now