Part 33

102 15 0
                                    

"Vincent?" Oslovil ho Leviho otec, keď sa s ním Misha ukázala na chodbe. 

"Prisahám, že to nie je naša vina." Prehovorila k nemu Winifred, pretože Vincent na jeho oslovenie nereagoval.

"Čo sa stalo?" Zdrapil ho za ruky a donútil ho postaviť sa. 

"Čo sa stalo?" Zopakoval, no v tom si všimol svoju manželku pred domom. Kľačala na zemi a zvierala čosi v rukách. Rozbehol sa k nej. 

"Policajti sú na ceste. Budú tu každú chvíľu." Oznámila im Misha a utrela si slzy, ktoré jej stekali po lícach. 

"My sme ho nezabili!" Ohradila sa znova Winnie, no Leviho sestra jej venovala nevraživý pohľad.

"Čuš! Neviem, do čoho ste ho zatiahli ale obidvaja za to zaplatíte." O pár sekúnd neskôr sa pred domom ozvala policajná siréna. Obaja vystúpili z auta, jeden z nich zastal pri Leviho rodičoch a snažil sa s nimi komunikovať, druhý s namierenou zbraňou pristúpil k domu. 

"To sú oni! Tu sú! Oni zabili môjho brata!" Vincent sa prebral až po týchto slovách. Prebehol po sebe očami, oblečenie mal od Leviho krvi, rovnako tak Winnie. Tá na neho uprela pohľad, ktorým sa ho jasne pýtala, čo budú robiť. Vyšiel von skôr, než policajt vošiel dnu a zdvihol ruky vedľa hlavy.

"Nič s tým nemáme. Nezabili sme ho!" Policajt zdvihol ruku so zbraňou a premeral si ich.

"Zatknite ich! Zabili mi brata!" Obviňovala ich ďalej Misha. Policajt pristúpil k Vincentovi a keďže sa nebránil, nasadil mu putá. Kolega urobil to isté s Winifred, no než pristúpili k autu, zastavil ich Leviho otec.

"To musí byť omyl! Musí to byť omyl!" Vincent zbadal v jeho uslzených očiach kúsok dôvery. Uprene sa na neho zadíval a prehovoril.

"Presne tak. Nezabili sme ho! Bol to prepad! Prepadli nás!" Leviho otec zaklipkal očami a potom pozrel na strážnikov.

"Počujete? Prepadli ich!" Policajti si vymenili zmätené pohľady. Vincent vycítil príležitosť a tak sa mužovi vytrhol zo zovretia, aby sa im mohol pozrieť do očí.

"Áno. Bol to prepad! Okradli nás  a Leviho postrelili! Chceli sme mu pomôcť ale už bolo neskoro!" Opakoval akoby to bola čistá pravda, akoby sa obhajoval na súde. Obaja muži chvíľu mlčali a napokon jemne potriasli hlavou.  Pohľad upreli na Vincenta a zborovo vyhlásili:

"Iste. Prepadli vás." Misha nechápavo behala očami z jedného na druhého až napokon pribehla k nim a schytila jedného z nich za rukáv.

"Čo to vravíte? Oni za to môžu!" Policajt odomkol Winnie putá a ako robot sa obrátil k Leviho sestre.

"Vezmeme ich na stanicu kvôli výpovedi. Prepadol ich zlodej a postrelil toho mladíka." Misha len otvorila ústa a nemo hľadela, ako ich oboch nechávajú nasadnúť do auta. Leviho otec pomohol svojej manželke konečne vstať z chodníka a synovo telo odniesli do domu. Strážnici odviezli Vicenta aj Winifred na stanicu a nechali ich v malej miestnosti.

"Ako si to urobil?" Spýtala sa ho, keď osameli.

"Neviem. Proste...Len som chcel, aby mi uverili. A ono to fungovalo. Nechaj ma hovoriť. Presvedčím ich, že za to nemôžeme. Musia mi uveriť." Dvere sa otvorili a dnu vošiel jeden zo strážnikov, ktorý ich sem priviezli. 

"Takže...Čo sa stalo?" 

Keď mu Vincent porozprával celý incident, policajt sa s úsmevom poďakoval, zapísal si jeho výpoveď a nechal ich odísť. Winnie neverila vlastným očiam. Keď chcel počuť výpoveď od nej, Vincent sa na neho uprene pozrel a opakoval, že tam bol sám. Že Winnie mu len pomáhala dostať Leviho do nemocnice. Celé stretnutie tak nepovedala ani slovo, len prikyvovala na Vincentove slová a strážnik robil to isté.

"To bolo neuveriteľné." Prehlásila, keď stáli na chodníku pred stanicou.

"To teda áno." 

"Čo teraz?" Spýtala sa ho vzápätí.

"Myslím," vytiahol z vrecka zoznam mien a prečítal ďalšie v poradí.

"Myslím, že pôjdeme navštíviť Sáru. A musíme sa vrátiť do toho domu. Kameň určite nezhorel. Musíme ho nájsť a vziať so sebou." 

"Môžeme sa najprv najesť a trochu vyspať?" Opatrne ho oslovila. Pousmial sa a utrel si slzu, ktorá mu stiekla po suchom líci.

"Jasné. Vernon si pri troche šťastia bude myslieť, že sme zhoreli v tom dome tiež. Takže snáď máme pár dní náskok." 

"Máš ešte nejaké peniaze?" 

"Načo? Nepotrebujeme ich. Vezmeme si auto, ktoré budeme chcieť. A keď zastavíme v moteli, proste ich presvedčím aby nám dali izbu. Myslím, že s týmito novými schopnosťami sa nám tá cesta dosť uľahčí." Vincent vykročil ulicou oproti a Winnie sa snažila držať s ním krok.

"Ďakujem." Povedala po chvíli.

"Za čo?"

"Mohol si im povedať, že za Leviho smrť môžem ja." 

"Nemohol. Potrebujem ťa." Winnie zostala trochu zarazená, no Vincent hneď pokračoval.

"Máš predsa kameň."

"Aha." Odvetila zahanbene.

"Čo si si myslela, že tým myslím? Hádam nie, že.."

"Nie! Isteže nie! Je mi jasné, že mi pomáhaš len kvôli kameňu. Pretože chceš zabiť Vernona."

"Presne tak." Prisvedčil a zamieril k neďalekému parkovisku, aby im na cestu vybral nové auto.

Poslovia padlej hviezdyWhere stories live. Discover now