Part 25

135 16 2
                                    

"Ak si myslíš, že vám s tým pomôžem, tak to si na veľkom omyle." Vincent sa zdvihol a odišiel. Levi za ním vybehol, ale nemalo zmysel ho prenasledovať. Vráti sa sám. Vedel to. Zavrel dvere a obrátil sa k Winifred.

"Si v poriadku?" Prikývla a stisla v rukách svoj kameň.

"Možno má v niečom Vincent pravdu. Nie som si istá, či nám uveria."

"Budú musieť." 

"Ak bude treba, stačí ak sa staneš neviditeľnou. Buď utečú od strachu, alebo sa k nám pridajú."

"On by nemal ísť s nami." Levi k nej otočil prekvapenú tvár.

"Vincent? Prečo nie?"

"Je jedným z nich. Nemôžeme mu veriť." Snažila sa ho presvedčiť, ale on potriasol hlavou.

"Je to môj priateľ. Poznám ho roky. Nezradí nás." 

"Si si tým istý?" Naliehala na neho Winnie a on na okamih zaváhal. 

"Som si istý. Pomôže nám." Hoci tie slová adresoval jej, akoby sa nimi snažil presvedčiť aj sám seba. 

"Čo ak nie?" Nedala sa odbiť a venovala mu podozrievavý pohľad. Otvoril dvere ale zastal na prahu. Otočil sa k nej a premeral si ju pohľadom. 

"Urobí to. Už doteraz pre teba urobil dosť. Mohla by si mu byť aspoň trochu vďačná." Winnie uhla pohľadom. Náhle ju premkol pocit viny. 

"Idem doniesť niečo pod zub." Dodal Levi a potom aj on zmizol za dverami. Pritiahla si kolená k brade a oprela si o ne hlavu. Bol to šialený plán. Ale nemala inú možnosť. Bola ako štvaná zver. Posledný kus, ktorý chýbal vo Vernonovej zbierke. Buď sa k nemu dostane skôr a zničí ho, alebo on ukončí jej život jedným ťahom noža. Aj keby z toho chcela ich dvoch vynechať, nemohla. Potrebovala pomoc. Sama by v tomto divnom svete neprežila ani deň. Ešte stále mala na sebe svoje staré šaty s bohatou sukňou a zdobením. Kedysi by jej ich chválilo každé dievča, dnes si v nich pripadala smiešne.

Keď sa otvorili dvere, zostala prekvapená. Zjavil sa v nich Vincent. 

"Kam išiel?" Spýtal sa jej chladne.

"Pre jedlo." Nepohla sa z miesta. Civela na neho, hoci ju jeho pohľad znervózňoval. Prešiel k stolíku a vzal odtiaľ kľúče od auta.

"Čo robíš?" 

"Odchádzam." Odvetil jej cestou ku dverám.

"Nemôžeš!" Zdvihla sa z postele a zastala pred ním. 

"Vážne? Nebudeš mi rozkazovať. Uhni!" Riekol jej so zvrašteným obočím. 

"Musíš ísť s nami."

"Nikam s tebou nejdem. Si mi ukradnutá."

"Zachránil si ma. Ďakujem ti." Sklonila hlavu akoby ju stálo mnoho síl vysloviť to. Vincent sa uškrnul a odstúpil od nej.

"To má byť čo? Nejaká tvoja psychologická hra? Myslíš, že som to robil kvôli tebe? Myslíš, že mi povieš "ďakujem" a ja za tebou pôjdem ako pes? Že sa nechám vlákať do pasce a hodím sa Vernonovi rovno do náruče? Všetci traja skončíme dva metre pod zemou. Ak ste takí sprostí, že vám je to jedno, choďte si aj do pekla. Ja padám." 

"Zaplatím ti." Zdvihla k nemu odhodlané oči, ktoré ho prepálili až do špiku kostí.

"Čo?" Ozval sa neisto.

"Moja rodina bola veľmi bohatá. Otec mal tajné miesto, kam odkladal svoje bohatstvo. Nikto o tom nevedel. Určite to po jeho smrti nenašli. Dám ti všetko, budeš si môcť zariadiť život ako budeš chcieť. Len nám pomôž dostať sa k Vernonovi." Vincent na ňu pozeral ako na zjavenie. Preberal si v hlave jej slová a premýšľal, či mu to za to stojí. 

"Neverím ti." Opovržlivo pokrčil nosom.

"Neklamem! Ak nás dostaneš k Vernonovi, poviem ti to. Všetko bude tvoje. Ty aj Levi budete mať dosť peňazí, aby ste si žili ako v bavlnke. Sľubujem." Mal pocit, že ak na ňu bude hľadieť o chvíľu dlhšie, tak ho jej oči uhranú. V rukách sa ozvalo nepríjemné bodnutie a jeho oči spadli na kameň na jej hrudi. Všimla si to. V ten moment jej ho chcel strhnúť, preto odstúpil o ďalší krok. Obrátil sa jej chrbtom a prečesal si vlasy rukou. 

"Platí." Zvolal potichu napokon. Winnie sa usmiala. Dvere sa otvorili a v izbe sa objavil Levi. 

"Už si späť?" Podpichol ho kamarát a Vincent len nemo prikývol a stratil sa v kúpeľni. Winifred si sadla na posteľ s kúskom pečiva v rukách a v duchu si tlieskala za svoju malú lesť. Isteže vedela, kde jej rodina schovávala bohatstvo a nebolo pre ňu problémom sa k nemu dostať. Až ju prekvapilo, že jej Vincent uveril. Chudák chlapec. Aj keď jej nebolo po vôli mať Vincenta po boku, keďže patril k nepriateľom. Mohol ich dostať k Vernonovi a to bolo dôležitejšie, než čokoľvek. V momente, keď sa zbavia Vernona vezme nohy na ramená a týchto dvoch už v živote neuvidí. 






Poslovia padlej hviezdyWhere stories live. Discover now