Part 23

139 17 0
                                    

"Ako to myslíš 'nepriateľ'?"

"Nemám čas ti to vysvetľovať." Vyzrela von oknom, ale Vincent sa nenechal len tak odbiť. 

"Tak to teda nie!" Zvolal a schytil ju za rameno. Následne ju posadil na posteľ a sám si sadol na stoličku oproti.

"Povieš mi všetko. Chcem vedieť, čo sa tu deje!" Winnie na oboch hodila letmý pohľad a potom ho ustálila na Vincentovi. Nadýchla sa a začala rozprávať.

"Kedysi dávno žil jeden lekár. Ľudia k nemu chodievali z veľkej diaľky, bol to alchymista a vedec. Dokázal veci, aké mnohí iní nie. Volal sa Nolas. Býval so svojou dcérou na okraji mesta a raz v noci si všimol na nebi zvláštnu žiaru. Vydal sa za ňou a tam, kde sa dotkla zeme našiel horúci kameň. Zo zvedavosti si ho vzal domov, aby ho preskúmal. Jeho dcéra, Ann, si ho neskôr všimla a poprosila otca, aby jej ho daroval. Keď si ho dala na krk, zmizla. Nolasa to vydesilo ale vďaka tomu zistil, že kameň má v sebe akúsi energiu. Magickú energiu. 

Ann tým bola taká uchvátená, že ho nechcela odložiť a užívala si novo nadobudnuté schopnosti. Nolas jej zakázal nosiť kameň von, aby sa neodhalila pred ostatnými. Ale doma jej dovolil trénovať mágiu. Bola prvou Stellou. Prvou nositeľkou kameňa. Bohužiaľ, nebola jediná, komu sa v tej noci zmenil život. Onedlho sa pri Nolasových dverách objavil Vernon. Mladík, ktorý sa cítil chorý. Nebola to choroba. Nolas zistil, že tej noci aj on videl žiaru na nebi. Ale v jeho prípade ho kameň zasiahol priamo do hrude. 

Nolas predpokladal, že jeho telo prechádza istou zmenou a že aj on bude mať nejaké schopnosti. Tie sa prejavili takmer ihneď. Dokázal ovplyvňovať myslenie ľudí. A dokonale ovládal to svoje. Až do takej miery, že mohol vytvoriť veci obyčajnými myšlienkami. Do Ann sa zamiloval takmer okamžite. Lenže ona jeho city neopätovala. A tak sa snažil ju presvedčiť. spočiatku využíval svoje schopnosti, aby ju ohúril. Vytváral jej v záhrade celé záhony ruží, tie najkrajšie šaty aké si mohla želať, dokonca dokázal vytvoriť dúhu. Ale Stella v ňom stále videla čosi zlé. A nemýlila sa." 

"Čo urobil?" Prerušil ju Levi ale hneď stíchol aby mohla pokračovať.

"Zabil jej nápadníka. Nie sám. Pomocou myšlienok vytvoril bytosť, chlapca, ktorý ho zavraždil. Ann vedela takmer okamžite, že za to môže Vernon. Ale on bol celý večer v dome, jej otec to dosvedčil, hoci tomu sám nerozumel. Keď im Vernon prezradil, že videl utekať mladíka od miesta činu, páchateľa mali takmer okamžite. Teregor, tak tú bytosť nazval Nolas, bol popravený o deň neskôr. Stella vedela, že to spôsobil Vernon. Nenávidela ho za to. Nolas ho vyhnal z ich domu a spolu s dcérou žil ďalej. Stella využívala schopnosti kameňa len pre dobro ľudí. Asi o rok sa ale Vernon vrátil. 

Stelline chovanie k nemu sa zmenilo. Jedného dňa prišla za otcom s tým, že ju požiadal o ruku a ona prijala. Vzali sa napriek jeho odmietaniu, Ann na tom trvala. Odišla so svojim manželom hneď po svadbe. Nolas sa ich pokúšal niekoľkokrát kontaktovať, ale keď stále odmietali rozhodol sa za nimi prísť osobne. Bývali v ohromnom dome, plnom služobníctva. Ann sa mala ako kráľovná. A napriek tomu si Nolas v jej pohľade všimol akési volanie o pomoc. Nedalo mu to pokoja, v noci sa zakrádal domom, aby zistil, čo sa tam deje. 

Jeden zo sluhov mu napokon povedal, že sa tu jedného dňa objavili a nič si nepamätajú. A ak niekto nepočúvne rozkaz, Vernon sa ich zbaví. Nolasovi okamžite došlo, že si vytvoril ďalších Teregorov. A nielen to. Ann tu s ním nebola dobrovoľne. Celý ten čas ovplyvňoval jej myslenie. Nútil ju tu byť, proti jej vôli. Nolas ju chcel dostať preč, ale najprv musel Vernona pripraviť o schopnosti. Stella už svoj kameň nenosila, mala ho uložený v stolíku. Nolas ho vzal, podarilo sa mu Vernona uspať a následne mu pomocou kameňa odobral všetku jeho silu. Chcel ho zabiť, ale nemohol to urobiť. Bol príliš dobrý človek. A tak sa Vernon prebral vo vlastnom dome, bez mágie, bez ženy, bez sluhov. Jediná vec, ktorá tam zostala a o ktorej sa Vernon dozvedel až neskôr, bol ich syn. 

Prvý Oculus. Vernon ho vychoval a postaral sa o to, aby sa veľmi rýchlo oženil. Jeho syn totiž zdedil niektoré schopnosti. Spolu s ním sa vybral hľadať Stellu. Chcel získať kameň a tak si prinavrátiť silu. Lenže keď Oculus vypátral najbližšiu Stellu, Vernon zistil, že má len úlomok. Nolas totiž kameň rozbil a rozdal ho niekoľkým svojím spolupracovníkom. Hoci mal len jeden kúsok, dokázal si ním predĺžiť život. Keď vtedy zaútočili na náš dom, Nolas bol blízko a tak ma ukryl do zrkadla. Kameň som zdedila po mojej mame, a aby ho ochránil, uzamkol ma mimo času. Vedel, že ak sa Vernon dostane k nemu znova, získa všetku moc späť. Dokázal by si tak vytvoriť hoci aj armádu. Dokázal by všetko. A keďže on už nemal schopnosti, jeho úlohu museli prevziať Oculovia. Netuším koľko vás je, ale viem, že v jeho rukách máte jedinú úlohu. Zabiť každú Stellu a zmocniť sa jej kameňa. Tá kniha je jediná pomoc, ktorú mám." Keď stíchla Vincent na ňu zarazene pozeral a nezmohol sa na slovo. Pripadalo mu to ako rozprávka a predsa vedel, že to tak naozaj je. Kdesi hlboko v sebe pocítil, že patrí k nim. Patrí k Vernonovi, patrí k tým, čo majú Stellu zavraždiť. Je to v jeho krvi. Je Oculus a Stella je jeho nepriateľ.

Poslovia padlej hviezdyWhere stories live. Discover now