"Ty si o tom doteraz pochyboval?" Vyjavene na svojho kamaráta pozeral Levi, držiac v rukách knihu.
"Tak trochu." Odvetil mu Vincent a ešte raz si premeral dievča, ktoré stálo pred ním v historických šatách.
"Ty somár." Tresla ho do ramena s nahnevanými pohľadom na tvári. Vincent hrane zastonal pri jej údere. Zrazu sa však Winifred chytila za hlavu a zviezla sa na kolená.
"Čo sa deje?" Vyhŕkli k nej obaja naraz, no ona si len tlačila dlaňami na spánky a stonala v bolestiach.
"Winnie, čo je s tebou?" Chytil ju Vincent za ramená a snažil sa pozrieť sa jej do tváre, donútiť ju komunikovať. Zhlboka sa nadýchla, aby dostala do pľúc aspoň trochu vzduchu.
"Teregor! Našiel nás. Musíme ísť preč!" Jej naliehavý tón ich oboch znepokojil. Vincent celkom zabudol, že v túto dobu už chcel vziať nohy na ramená a viesť sa niekam za mesto. Levi schmatol kľúče a bežal naštartovať auto. Winifred sa zaprela o Vincenta a podarilo sa jej vstať. Viedol ju chodbou ku vchodu a potom po schodoch k autu. Celou cestou pritom premýšľal, že najbližšie ju musia zbaviť tej sukne, v ktorej sotva nasadla do auta.
Keď ju posadil na sedadlo a zavrel dvere, všimol si mužov, ktorý sa k nim blížili z druhej strany cesty. Rýchlo nasadol vedľa Leviho a prikázal mu:
"Dupni na to!" Jeden z nich k nim stihol dobehnúť a rozbiť predné okno. Vincent sa prikrčil pod sprchou črepín, ktoré na neho dopadli. Levi sa snažil pohnúť s autom z miesta ale kolesá sa točili na mieste.
"Nejde to!" Skríkol zúfalo k svojím spolujazdcom. Auto sa zrazu pohlo, ale nesprávnym smerom. Cúvlo o niekoľko metrov a narazilo do dodávky za sebou.
"Čo sa, do riti, deje?" Zreval prekvapene Vincent sledujúc ženu na pravej strane, ktorá k autu vystierala ruky. Zrazu sa však zdala zmätená. Vincent sa pozrel do spätného zrkadla. Winnie mala obe ruky priložené k oknám. Tvár jej krivila bolestná grimasa, telo sa jej triaslo.
"Choď! Chod!" Kričal na Leviho Vincent, keď mu došlo, čo sa práve deje. Na okamih s nimi stratili kontakt, pretože Winifred ich spravila neviditeľnými. Ale dlho by to nevydržalo. Museli odtiaľ zmiznúť a to hneď.
Levi ešte raz dupol na plyn a auto sa tentoraz pohlo až tak prudko, že ho to prekvapilo. Napriek autu idúcemu oproti nespomalil. Tesne sa mu vyhol a pokračoval za prvou zákrutou.
"Musíme sa dostať preč. Určite nás budú sledovať." Skonštatoval po chvíli, na čo mu jeho kamarát venoval ironický pohľad.
"Myslíš? Čo sa to tam, do pekla, stalo?" Túto otázku adresoval Winnie, tá ale neodpovedala.
"Shit! Hej! Winnie! Winnie!" Nahol sa cez svoje sedadlo dozadu a snažil sa ju prebrať. Hlavu mala položenú na operadle, ruky zvesené popri tele.
"Čo je s ňou?" Vyzvedal Levi upierajúc oči pred seba, aby do niečoho v tej rýchlosti nevrazil. Vincent sa okolo neho pretlačil na zadné sedadlá a snažil sa zistiť, čo sa stalo Winifred. Najradšej by ju prefackal, ako to často videl v telke, ale bál sa, že jej ublíži.
"Winnie? Počuješ ma?" Priložil jej prsty ku krku, aby nahmatal pulz. Zrazu sa jej prívesok na retiazke rozžiaril a ona zalapala po dychu. Schmatla ho za ruku a kŕčovito mu ju stisla.
"Do riti! Si okej?" Uisťoval sa a odhŕňal jej vlasy z tváre.
"Áno." Šepla vyčerpane a povolila zovretie. Vincentove oči zablúdili k zadnému oknu. Blížilo sa k nim čierne auto.
"Kámo, už si im raz zdrhol. Musíš to urobiť znova."
"Zmizneme im." Vydýchla mu pri uchu Winnie, na čo jej venoval zarazený pohľad.
"Šibe ti? Nemôžeš to urobiť znova! Ešte raz nás spravíš neviditeľnými a je po tebe. Len...sa upokoj a snaž sa dať dokopy. Levi nás z toho dostane, však?" Prosebne na neho zazrel v zrkadle a on len kývol hlavou.
"Pokúsim sa." Auto sa ich držalo stále v rovnakej vzdialenosti. Hnali sa ulicami, Levi zabočil do každej ulice, aby ich zmiatol. Zdalo sa, že nič nepomôže. Napadlo ho proste zaparkovať pri niektorom z domov, ale mali rozbité predné sklo, všimli by si ich všade.
"Vince, neujdeme im." Vyhlásil po dlhej naháňačke nervózne zvierajúc volant.
"Jasné, že ujdeme!" Trval na svojom, hoci si tým nebol taký istý.
"Urobím to." Šepla mu Winnifred a znova mu stisla ruku, za ktorú ho stále držala, akoby jej to malo dodať sily.
"Zbláznila si sa? Zabije ťa to!"
"Ak nás chytia, zabijú ma tiež." Zmätene na ňu pozeral, srdce sa mu rozbúchalo. Čo spravia? Rozhliadol sa po okolí a potom skontroloval v akej vzdialenosti je ich nepriateľ.
"Zaboč doprava a choď k parkovisku."
"K parkovisku?" Vyjavene na neho pozrel Levi.
"Áno. Do podzemky." Nemal lepší plán a tak ho počúvol. Otočil volantom a zviezol sa s autom do priechodného parkoviska.
"Tu zastav. Hneď!" Ukázal mu na ľavú stranu, kde bolo miesto medzi dvoma autami. Levi poslúchol a vypol motor.
"Teraz." Šepol Winifred, ktorá sa snažila vystrieť ruky k oknám. Bola však slabá. Vincent jej ich podoprel, až sa dotýkali skiel. Auto sa okolo nich začalo vlniť ako vodná hladina. Čierna dodávka prefrčala parkoviskom a vyšla na druhej strane. Winnie spustila ruky a klesla na sedadlá.
YOU ARE READING
Poslovia padlej hviezdy
FantasyWinifred strávila dlhé roky skrytá pred zrakom ostatných. Ľudia ju obchádzajú, nevnímajú, nevidia. Nik nepočuje jej hlas a tak sa spoza zrkadla rozpráva len sama so sebou. O to viac ju prekvapí keď jej odpovie istý mladík. Kto to je a prečo je za c...