"Vylez z auta!" Skríkol Vincent k vodičovi a sám otvoril dvere na svojej strane.
"Čože?" Zvolal Levi kým urobil, čo mu prikázal jeho kamarát. So zmäteným výrazom sa vysúkal von.
"Vezmi ju a poď za mnou." Vince prebehol k najbližšiemu autu a vopchal do zámky úzky drôtik.
"To predsa nepôjde!" Krútil hlavou Levi držiac na rukách Winnie, ktorá nejavila známky života.
"Ale pôjde. Už to mám!" Dvere cvakli a Vince ich s ľahkosťou otvoril.
"Nalož ju." Prikazoval Ďalej a sadol si za volant. Odtrhol ochranný kryt a vytiahol spod palubnej dosky niekoľko káblov. Auto o chvíľu naskočilo a on dupol na plyn.
"Musíme zmiznúť, než sa sem vrátia. Dôjde im, že sme si vzali iné auto. Ako je na tom?" Spýtal sa, keď vychádzal z garáže. Levi potriasol hlavou.
"Neviem. Necítim jej pulz." Priložil jej ruku na krk a potom na zápästie.
"Myslím, že dýcha ale veľmi slabo." Vincent na to nijako nereagoval. Hnal sa ulicami preč z mesta. Netušil kam pôjdu, ale tu zostať nemohli. Bál sa však, že z ich trojice zostanú len dvaja.
****
"Ako to, že ste ich stratili? Mali ste predsa ju! Ako vám mohli ujsť?" Reval po nich nahnevaným hlasom a ukázal na ženu medzi nimi.
"Stratila som spojenie. Neviem, čo sa stalo. Museli sa dostať z môjho dosahu." Ospravedlňovala sa so sklonenou hlavou. Dvaja muži v čiernych bundách stáli nepohnute za ňou. Nepohli sa ani vtedy, keď ju Simon chytil pod krk.
"Potrebujem ten posledný kúsok! Potrebujem ten kameň z jej krku!"
"Nájdeme ho!" Prehovorila chrapľavým hlasom lapajúc po dychu. Pustil ju, pričom sa zviezla na kolená a chytila si hrdlo, kde ju pokožka nepríjemne pálila.
"Páči sa mi tvoje odhodlanie. Zabila si toho druhého, len aby si z toho získala viac pre seba. To mi je sympatické. Ale ak zlyháš," otočil sa k nej s chladným výrazom," zabijem ťa!" Prikývla a postavila sa na nohy.
"Prehľadajte mesto, hotely, ubytovne, vyslieďte ich rodiny do posledného prašivého člena! Kam sa pohnú tí dvaja, tam bude aj ona. Choďte!" Skríkol a oni sa pobrali ku dverám jeho kancelárie.
"Nejaké tipy?" Spýtal sa vyšší z mužov a žena sa uškrnula.
"Jeho sestra. Tá nás k nemu dostane."
"Chceš ju mučiť?" Zahriakla ho pohľadom a napravila si šaty.
"Nie. Mám lepší nápad."
****
Šli celú noc. Vincent už ani nevnímal tabule plynúce popri ceste. Napokon, keď si bol istý, že im tí chlapi nie sú v pätách, zastavil na krajnici medzi stromami.
"Ako jej je?"
"Neviem. Netuším, čo s ňou je. Nemali by sme ju vziať do nemocnice?"
"Šibe ti? Pozri sa na ňu! Čo by sme im asi tak povedali? Zavreli by nás do blázinca." Vincent vyliezol z auta a otvoril dvere vedľa nej.
"Ty si debil!" Zvolal na Levi, ktorý len zmätene sklonil hlavu, aby na neho z druhej strany videl.
"Čo?" Sklonil sa a vzal do ruky knihu na sedadle.
"Že si debil! Máme tu celú dobu tú knihu. Začni listovať a hľadaj, čo by jej pomohlo!" Hodil mu ju na kolená a skontroloval jej pulz.
"Máš niečo?" Nervózne vyzvedal po chvíli ticha.
"Nie! Nevidím na to! Je tu tma ako vo vreci! Zavez nás niekam do motela. Toto nemá cenu!" Zaklapol knihu na svojich kolenách a podoprel jej telo, ktoré sa na neho bezvládne skláňalo.
"Štartuj už!" Popohnal Vincenta, ktorý si práve zapínal pás.
"Veď už idem!" Zvolal nahnevane a vyrazil späť na cestu. Asi o polhodinu našiel motel, kde zastavil a vypol svetlá. Leviho nechal v aute a išiel ich ubytovať. Vedel, že jeho kamarát, by im ihneď prezradil, že majú na sedadle polomŕtve dievča. Vincent však bol zvyknutý klamať a tak mu to nerobil najmenší problém. S kľúčom od izby sa vrátil k autu a podal ho Levimu, aby mohol vziať Winnie na ruky. Niesol ju ku dverám a potom ju položil na posteľ, keď už stáli v miestnosti. Vytiahol zo zásuvky lampičku na nočnom stolíku a postavil ju na stôl. Zapol ju a s knihou si zaň sadol.
"Pospi si. Zobudím ťa, keď niečo nájdem." Pokynul Levimu, ktorý sa na neho vďačne usmial a zvalil sa na druhú posteľ. Vincent sa pohrúžil do čítania a obracal stránky v knihe pomaly, aby mu neunikla nijaká dôležitá informácia. Občas sa vrátil o stránku späť, v domnení, že niečo prehliadol. Ale bol to len jeho dojem. Nijaké rady, ako prebrať Stellu po kúzle neviditeľnosti. Začínal byť mierne zúfalý, keď si v šere lampy konečne všimol niečo, čo mohlo pomôcť.
YOU ARE READING
Poslovia padlej hviezdy
FantasyWinifred strávila dlhé roky skrytá pred zrakom ostatných. Ľudia ju obchádzajú, nevnímajú, nevidia. Nik nepočuje jej hlas a tak sa spoza zrkadla rozpráva len sama so sebou. O to viac ju prekvapí keď jej odpovie istý mladík. Kto to je a prečo je za c...