"You look so happy tonight,"tegur Danial melihat senyuman tidak lekang dari bibir Dilla.
"Kenapa tak boleh?" Dilla bergurau.
"You look even more attractive senyum macam tu." Dilla tersenyum lebar menerima pujian Danial.
"Me? Attractive? Tidaklah kot," balas Dilla.
"Not attractive? Kalau tak, ingat Razlan boleh jadi macam tu?"
"Jadi macam apa cik Danial ni? Razlan jadi monster ke?" Tanya Dilla balik. "Saya ni bukan model,artis ke."
Danial menggelengkan kepalanya. "If you are like this because of body size then I suggest you change your opinion of yourself."
"What do you mean?"
"Perempuan ingat badan kena seksi, kurus cantik macam model dalam majalah tetapi lelaki sejati memandang rupa nombor 2. How a woman carries herself is much more important. At least sebagai lelaki itu yang I cari,"jelas Danial sekilas memandangnya.
"Razlan likes perfection. Masa mula jumpa dia itu yang I dapat rasakan. Sebab tu dia sangat biadap cakap lepas when he saw me. I am imperfect di matanya."
"Wow, dalam bercukau your judgement is correct," puji Danial lagi. "Tapikan, we men kalau tak suka nak tengok muka pun tak mahu."
"Then, kalau bergaduh tu sebab tak puas hatilah ya?"
"In your case, Razlan jumpa buku dengan ruas. You challenged him. Tak ramai perempuan macam tu sekarang."
"Too bad. Dia sekarang bekas tunang I," kata Dilla selamba. Itu mengejutkan Danial. 'Wow, double blow. What have you done Razlan?' desis hati Danial.
"Then I wish you happiness," kata Danial tersenyum.
"Yes, happy. Dah sampai pun. Terima kasih ya boss."
"Chen Ming tu," tegur Danial melambai kepada lelaki bertopi duduk di lobi seperti menanti seseorang.
"He must have been waiting for me. Ok boss! Thank you again and drive safe!" Ucap Dilla seraya keluar dari kereta.
"Ok, assalamualaikum!"
"Waalaikumsalam!" Dilla menutup pintu kereta. Danial berlalu Chen Ming berlari ke arahnya.
"Wah, satu hari tak jumpa you hari ni."
"Mana ada?! Ni jumpa. Belum pukul 12," gurau Dilla. "Wait let's take a selfie." Selepas mengambil selfie dia menghantar mesej kepada Razlan.
Saya dah sampai....meraikan kebebasan saya bersama lelaki ini Jangan sedih2 tau. Tak ada maknanya. 😛
'Padan muka kau. Hahahahahahah!' bisik hatinya. 'kau ingat aku kebulur sangat pangkat harta kau? Ini Dilla Riana ok...setakat kaya dunia tu aku tak heran. Boleh blah.'
"Ming. Ara and I are going to Kuching. Visiting Ikmal."
"Berapa hari?"
"2 hari."
"Tak boleh. I cemburu."
"Tak ada maknanya. Nak cemburu mestilah kepada yang berhak."
"You are rejecting me?"
"What to reject I never accept anything but our friendship."
"I thought you liked me."
"Oh my God you don't know how much I like you,adore you, respect and care for you!"
"As a friend je kan?" Tanya Danial perlahan.
"Frankly I would rather lose a boyfriend rather than someone like you. I sayangkan friendship ni lebih dari yang lain. I want you to be my friend forever. Can't do that if I change our status."
YOU ARE READING
Mengapa Aku?
ChickLitMengapa aku? Dilla Riana Said ditunangkan dengan Razlan Shaari. Ibubapa mereka membuat majlis tanpa berunding dengan keduanya terlebih dahulu. Razlan Shaari, 34, simbol lelaki elit yang mementingkan kesempurnaan lebih-lebih lagi seorang wanita. Tamp...