CHAPTER 1

1K 29 1
                                    

"dah nak sampai ke umi?? ......... Ohh ok..Assalamualaikum" dia terus meletakkan gagang telefon..Hatinya riang gembira kerana hari itu merupakan hari persekolahannya yang terakhir..

"Ila.." kawannya menyap dari belakang..

"ohh..Iqa.. Ada apa??"

"dah solat Asar ke?? Ingt nak ajak kau g masjid"

"ohh..belum lagi..jomlah"

Mereka berdua pun menuju ke masjid untuk menunaikan solat Asar..Setelah selesai menunaikannya, mereka pun keluar dari masjid utk mengemas brg2 mereka..

"adik!" seseorang memanggil Na'ilah dari jauh..Dia pun menoleh..

"ohh..umi dh smpai?? Tggu 5 minit ekk..adik ambik brg.."

"uishh..kau dh nk balik dh?? Baru nk sembang ngn kau lama2..Dahla pasni tkde jmpa lg.." Atiqah menepuk bahu Na'ilah..

"ishh..Habis tu, ambik result nnti tkkan tk jmpa kott..Inshaallah klau ada masa kita jmpa ekk.." Na'ilah memeluk Atiqah seerat-eratnya..

Setelah selesai mengangkt brg, Na'ilah bersedia utk balik ke rmh.. Dia melambai Atiqah dr jauh dlm kereta.. Keluar shj dr sekolah, pelbagai soalan diajukan oleh Na'ilah..

"cuti ni nk buat apa?? Pergi mana?? Abg balik tak?? Elsa sihat tak kt umah??"

"amboi..banyak betul pertanyaan..mana satu umi nk jwb nih??" soal umi kembali..

"semua.." Na'ilah memandang wajah uminya dgn serius..

"tkde g mana2..dok umh je.. Elsa sihat.. Abg tk balik.. K dh jwb.."

"hah?! Tkde g mana2?? This is a nightmare umi.. Tkkan tkde kot?? Korea ke, Istanbul ke, Azerbaijan ke at least ada keluar lebih dr 90km pun dh ckup.."

"tkde.." uminya menjawab dgn selamba..

"alaa..tk sporting la cuti ni.." Na'ilah mengeluh..

"hujung mnggu ni adik ada tetamu..So, jgn g mana2.."uminya bersuara..

"mana tau tu tetamu adik??"

"dia nak jmpa adik.. Ada hal important yg perlu adik tau.."

"wow!! Pengurusan harta ke umi?? Menakjubkan!"

"tkpayah nk berangan ..bukan tu.."

"alaa..habis tu apa?? Siapa?? Laki ke pompuan??"

"tggu la nanti.." uminya menjawab dgn mengukirkan senyuman di wajahnya..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now