CHAPTER 20

353 7 0
                                    

Surat yg baru diterima oleh Hazwan sangat mengejutkan Na'ilah..

"Ila..sa..saya belum buat kputusan lg nk prgi ke tak.." Hazwan cuba menenangkn Na'ilah..

"tkpela..klau awk minat, awk prgila.." sayu bila mndgar Na'ilah berkata seperti itu lalu dia balik ke bilik..

Hazwan pun mengikuti Na'ilah ke bilik utk memujuknya.. Dia melihat Na'ilah hanya duduk di atas katil mendiamkan diri..apabila Hazwan masuk shj ke bilik, Na'ilah memalingkn mukanya ke arah tingkap..

"Ila.." Hazwan memanggilnya lalu duduk di sebelah Na'ilah..Na'ilah tdk mampu menoleh..

"Ila.. Ila okey ke ni??" soal Hazwan.. Na'ilah pun memalingkn muka ke arah Hazwan dgn snyuman yg trpksa..

"Ila..huhh.." keluh Na'ilah..

Hazwan mnunggu jawapan dari isterinya..

"uhmm..kita baru brpa bulan nikah..saya belum knal awk lebih mndalam lg..so, saya terfikir..mcm mana dgn hubungan kita klau dh makin menjauh??" Na'ilah mula menunduk ke bawah..

Hazwan hnya mampu tersenyum saat dia memandang Na'ilah..

"Ila..Ila kena percaya.. Allah kan ada.. Dia boleh jga hubungan kita.. Wlaupun kita tk brp nak knal antara satu sama lain disebabkn saya ni tk bnyk ckp sgt, trust me.. Saya tkkan gatal cari minah cun kat sana.." gurau si Hazwan..

Na'ilah tersenyum..

"ada org, bertahun-tahun bersama sentiasa..tapi, akhirnya berpisah jugak.. Lain org, lain ujian dia, Ila.. You just believe the power of doa..okey?? Even though you are not my first love, but I promise dgn izin Allah, awaklah cinta terakhir saya nanti.." ujar Hazwan lagi

Senyuman Na'ilah makin melebar hnya mampu mengangguk..

                                  ***********************************************

"kalau inilah keputusan Iwan, abah nk buat mcm mana lg.. Ni masa depan Iwan..Iwan tentukan.. Abah, umi dan mak ayah sentiasa bersama kamu berdua.." ujar En Aziz sebelum Hazwan melangkah ke balai berlepas..

Naufal yg sama universiti dgn Hazwan turut mengikutinya terbang ke New Delhi.. Na'ilah hnya memandang Hazwan dgn penuh sayu lalu Hazwan menuju ke arahnya..

"Ila.. Take care of our parents and Hayani.. I trust you.."

"nanti smpai sana, call Ila tau.. Naufal, klau dia tk solat, pukul dia dgn tukul besi.."

"baik, bos..pndai2 la saya nk kerjakan Iwan nnti.." jawab si Naufal dgn penuh smgat..

"amboi, klau bab nk kenakan aku, bukan main smgat lg kau ye..Ila pun sama..sejak bila bersekongkol dgn sesumpah ni??" Hazwan tdk mengalah.. Na'ilah hnya mmpu tersengih..

"kuajaq hang..aku be#@$^" belum habis lg ayat Naufal, Hazwan terus menutup mulut Naufal..

"kitorang prgi dulu ye..dh lmbat dh ni..smpaikn salam saya dgn ayah dan ibu..Hayani jugak..k bai..Assalamualaikum.."

Sebelum Hazwan melangkah pergi, Na'ilah memanggilnya.. Dia menghulurkn tgnnya utk bersalam dgn Hazwan.. Hazwan hnya mampu trsnyum lalu mengheret Naufal masuk ke balai berlepas dgn tgnnya tdk lepas dr mulut Naufal..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now