"The answer is NO.. I won't let you go.. Awak.. Ingat senang ke saya nak lepaskan awak macam tu je?? Awak ingat perkahwinan ni macam main budak-budak?? I won't let that happen, Na'ilah.. Ya saya mengaku saya masih sayang perempuan tu..But if one day, she express her feelings, I won't accept her.. After what she did to me.." jelas Hazwan dengan nada yang tegas..
"Ap..apa?? Apa yang dia buat kat awak??" soal Na'ilah menginginkan kepastian..
Hazwan mengeluh seketika..
"Awak tak perlu tau.. Cukup saya je yang rasa derita ni.. Saya just nak awak tau yang saya sayangkan 3 orang perempuan je dalam dunia ni iaitu Hayana.. Takde yang lain.."
Na'ilah tersentak mendengarnya..
"Hah?! Hayana?? Awak..Siapa tu?? Ishh.." Na'ilah memukul lengan suaminya.. Hazwan hanya mampu ketawa..
"Hahaha.. Awak.. Awak dengarla..HaYaNa.. Hafizah, Yani, Na'ilah..." Hazwan merenung wajah isterinya membuatkan Na'ilah berasa segan..
"Awak.. Sorry pasal hal tadi.."
Hazwan mula tersengih-sengih memikirkannya.. Dia menunggu Auliya' di kafe..
"Hai..Dah lama ke sampai??" Auliya' menegur Hazwan ketika sampai di kafe..
"Nope.. Baru je.."
Selepas memesan minuman, Auliya' terus ke tempat Hazwan..
"Ada apa you nak jumpa I ni?? I tak banyak masa.." soal Hazwan..
"Hazwan.. Please slow down .. I baru duduk ni kan?? Kita borak-borak kosong la dulu.." jawab Auliya' dengan manja..
"Kan I dah cakap I tak banyak masa.." tegas Hazwan..
"Whoa.. Chill.. Okay.. I tak suka nak bermadah kata, nak bagi ayat bunga-bunga.. So I just straight to the point.." jelas Auliya'..
Hazwan menunggu penjelasannya..
"I think I like you, Hazwan..And I think you still like me, right?? I'm sorry for everything that I've done to you.."
Hazwan terdiam.. Tidak tahu untuk menjawabnya.. Kemudian dia tersenyum sinis..
"Lepas apa yang you buat kat I, you ingat I maafkan you macam tu je?? No, Liya.."
"You.. Kan I dah cakap, sorry.. Masa tu memang la, perangai tak matang lagi.. Masih ingat nak main je.."
"Tak Liya.. I takkan terima you dalam hidup I lagi.. You carilah orang lain yang lebih baik dari I.." Hazwan mula berangkat pergi..
"Hazwan.. Please don't do this to me.." Auliya' menahan tangan Hazwan lalu Hazwan menepisnya..
"Liya please.. Jangan sentuh I..Batal wuduk I.. Dahla belum solat Zohor lagi nih.."
"Hazwan.. Please.. We can solve this together.." Auliya' mendesak lagi menahan lengan jaket Hazwan..
"It's too late.. I'm married.." Hazwan berlalu pergi meninggalkan Auliya' seorang diri..
Kata-kata Hazwan membuatkan Auliya' tersentak.. Tidak mampu untuk mengeluarkan kata-kata.. Air mata sahaja yang mampu mengalir dipipi Auliya'..Auliya' segera mencari Naufal untuk mengetahui status Hazwan.. Adakah benar dia sudah berkahwin?? Sejak bila?? Kenapa tak dihebohkan?? Timbul pelbagai persoalan dalam minda Auliya'.. Mujurlah Naufal mudah dicari..
"Naufal.. We need to talk.." Auliya' mengheret lengan baju Naufal ke tempat yang tidak ramai dilalui orang..
Pulang sahaja dari kampus, Auliya' terus ke bilik dengan hati yang sedih.. Azlyn dapat menjangka ada sesuatu yang buruk telah menimpanya..
"Beb.. What's wrong??" Azlyn pun memeluk Auliya' untuk menenangkannya..
"Hazwan dah jadi milik orang lain.." jelas Auliya sambil dia menangis teresak-esak..
"Sabarlah Liya..Dah bukan jodoh kau, nak buat macam mana.. How did you know??" soal Azlyn..
"Aku jumpa Hazwan to confess my feelings..Tapi dia cakap dia dah kahwin..At first, aku tak percaya sampailah aku jumpa Naufal.. And he said yes, her name is Na'ilah.." jelas Auliya'
"Na'ilah??"
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...