Telefon Na'ilah berdering menandakan pggilan msuk dari Atiqah..
"Hello.. Assalamualaikum.."
"Waalaikumussalam..wei..Ila..kau tk ckp pun g honeymoon ngn laki kau..Istanbul pulak tu.. Kitorang jealous weii..!!"jerit si Atiqah dan Nurul dlm telefonnya sehinggakn Hazwan bleh m'dgarnya..
Hazwan ketika itu sedang mngelap cermin kanta kamera Nikonnya.. Dia menoleh ketika mdgar bising dr telefon Na'ilah..
Na'ilah hnya mmpu tersengih apabila memandang Hazwan..
"uurrgghh...korang ni kan??tk boleh nk ckp slow sikit ke?? Laki aku dgar tau tak??"
"ohh ye ke??hehehe..sorry2 ..korang jln2 pgi mana harini??wahh..bestlah kau dpt g sana.."
"hmm..jln2 kt Taksim Square je..Taksim Square best sikit sbb mcm2 yg boleh kau jmpa sepanjang kau jln kt situ.. Ada bas hop on hop off ..best gilerr.." jelas si Na'ilah panjang lebar..
"wahhhh...bestnyaa.." ujar si Atiqah..
"haha..eh kjap..korg call ni, ckup ke tk krdt..??hang call kt oversea, mahal beb.."
"oh lupa..hahaha..smpai di sini shj..balik Malaysia citer kt kitorang lg ekk..bye Assalamualaikum.." Atiqah terus meletakkn telefon..
'belum smpat aku jwb td, dh letak?? Hmm..Waalaikumussalam..' ujar Na'ilah dalam hati..
Hazwan hanya memandang Na'ilah seolah-olah ingin mengetahui siapa yg mnghubunginya sbntar td..
"kawan..hihi..sorry ganggu ketenteraman awk mgelap kamera kesayangan awk td..saya nk mndi dulu.."
Hazwan hnya m'angguk lalu menymbung krjanya..
Selepas solat Isyak berjemaah, Hazwan dan Na'ilah pun prgi keluar utk mkn mlm.. Pemandu pelancong yg membawa mereka dr pagi shingga ptg td dtg menuju ke arah mreka..
"You don't have to take the dinner here,sir..Mr Nazreen had reserved you both husband n wife a special dinner..you can come with me.." jelas pemandu pelancong kpd Hazwan.. Ini membuatkan Na'ilah begitu teruja dgn kejutan yg disediakn oleh abgnya sendiri.. Setelah selesai menikmati makan malam di tempat yg istimewa,mereka pun balik ke bilik utk berehat..
Sepanjang prjlnan balik ke hotel, Hazwan lgsung tdk berbunyi krana sibuk mngambil gmbar pmndangan di wktu mlm..isterinya disebelah hmpir sahaja dia tdk sedar seolah-olah lebih utamakan kamera dr isterinya sndiri.. Namun, Na'ilah tdk prnah b'kcil hati...Setelah Hazwan meletakkan brg2 nya di atas meja, dia terus mnuju ke tndas..ketika Na'ilah sibuk mngmas pakaian, telefon Hazwan berbunyi mnandakan pggilan msuk dr ibu lntas dia mnjwbnya..
"Assalamualaikum, ibu..haa...Ila ni.......Iwan sihat je........haa...yee..baiklah bu..ok....Waalaikumussalam.." Na'ilah meletakkan telefon..
Secara tdk sengaja dia terlihat wallpaper telefon Hazwan...
Seorang perempuan yg tdk dikenalinya...
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...