Chapter 34

295 8 0
                                    

"Na'ilah??" soal Azlyn..

"Ke..Kenapa??" soal Auliya' kembali..

"I think I know her.." jawab Azlyn..

"What?? You know her?? But how??"

"I'm not sure yet that is her not.. Dia mungkin jiran lama aku dulu.. Abg aku pernah suka dia.. Well, she's good.. Pretty.. Yaa.. Her personality is suit for Hazwan.." jelas Azlyn menimbulkan sedikit geram dalam diri Auliya'..

"No, Azlyn.. Aku dah lama tunggu dia.. Takkan aku nak berundur macam tu je??"

"Habis tu kau nak buat apa?? Takkan kau nak runtuhkan rumah tangga diorang?? Woi.. Berdosa tau.."

Auliya' mula memikirkan rancangan jahatnya ingin menghancurkan rumah tangga yang telah terbina..

"Takla.. Lelaki kan boleh kahwin empat.." jawab Auliya tersenyum sinis..

***************

Nada dering telefon rumah berbunyi lantas Puan Hafizah menyahutnya..

"Assalamualaikum, ibu..Iwan ni.." sahut Hazwan dari dalam panggilan telefon..

"Waalaikumussalam.. Rindunya nak dengar suara Iwan.. Semenjak makin jauh dari ibu, makin jarang Iwan telefon ibu.. Iwan sihat??"

"Alhamdulillah.. Iwan sihat je bu..Ibu sihat??" tanya Hazwan kembali..

"Alhamdulillah jugak.. Malam-malam ni call ada apa?? Nape tak telefon isteri tercinta?? Kan dia tengah cuti semester.." usik Puan Hafizah..

"Err.. Hehe.. Sebenarnya Iwan ada benda nak minta ibu pujuk Ila..Boleh kan bu??" soal Hazwan..

Na'ilah mengamati setiap gambar Hazwan yang tersimpan di dalam biliknya..

"Alamak.. Dengan rambut belah tepi.. Spec besar bagai.. Skema betul.. Laki aku ke ni??" Na'ilah memandang gambar Hazwan seolah-olah tidak percaya dengan penampilannya dulu..

Na'ilah membuka majalah-majalah sekolah Hazwan dan terpandang salah satu gambar dari muka surat tersebut..

Tokoh Pelajar Cemerlang (Khalish Auliya' bt Azhar)

"hmm.. Memang padan la Iwan suka dia.. Pelajar cemerlang 2016 kut..hmm... Hmm.. Tapi sekarang he's mine..hohoho.. And dia makin hensem.." Na'ilah mengenang kembali saat dia kali pertama berjumpa dengan Hazwan tanpa dia mengetahui semua perkara yang ada padanya..

Ketukan pintu bilik memecah lamunan Na'ilah lantas dia membukanya..

"Assalamualaikum.." Puan Hafizah memberi salam kepada menantunya..

"Waalaikumussalam, ibu.. Masuklah.." Na'ilah mempelawa Puan Hafizah masuk ke dalam biliknya..

"Tengah buat apa??" soal Puan Hafizah..

"Uhmm.. Tengah tengok majalah sekolah Iwan ni ha.. Ada apa ibu nak jumpa Ila ni??"

"Tadi Iwan telefon ibu.. Dia kata dia nak ajak Ila pergi bercuti kat New Delhi sepanjang Ila cuti ni.. Kiranya dia nak berbulan madu lagi laa... Dia mintak persetujuan ibu kalau ibu kasi..So..Ibu dah fikir taknak panjang-panjang..hahaha.. Ibu dan ayah benarkan.. Korang pun dah besar panjang.. Dah boleh fikir sendiri.. Duit percutian ni pun bukan ibu yang uruskan tau.. Ni semua Iwan yang urus.."

Na'ilah terdiam seketika.. Hatinya melonjak kegembiraan apabila dia mendengar apa yang baru dikatakan oleh ibunya..

"Be..Betulke ni bu??" soal Na'ilah menginginkan kepastian..

Puan Hafizah hanya mampu mengangguk sahaja..

"Iwan ada ajak ibu dengan ayah sekali pergi bercuti.. Tapi, ibu rasa baik kamu berdua jelah yang pergi.. Ibu dengan ayah pergi dating tempat lain.. Taknak ganggu kamu berdua yang tengah hangat bercinta ni.." usik Puan Hafizah membuatkan Na'ilah berasa segan..

"Terima kasih bu.."

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now