CHAPTER 17

339 10 0
                                    

Keeseokan harinya, seperti yg dijanjikan, Atiqah, Nurul dan Fharleena dtg ke rmh Na'ilah utk menjenguknya..

"Assalamualaikum..auntie..kami dtg nk jmpa Ila.." jerit Atiqah dr luar pgar smbil menekan loceng rmh..

Pintu pagar pun dibuka.. Na'ilah pula berdiri di depan pintu rumah mnunggu mereka..

"amboi.. Klau bab hadiah,, pagi2 lg korang dh smpai ye.." usik si Na'ilah..

Mereka tersengih sesama sendiri lalu Na'ilah mempelawa mereka masuk ke dalam rumah..

"kau pa khabar? Sihat??makin gemuk la kau lpas hbis bercuti ni.." soal Fharleena..

"sihat je..Alhamdulillah.. Hmm..aku mkn bnyk kt Istanbul haritu..biasala.. Makanan sedap belaka.. Aku ngap je la.." jelas Na'ilah..

"patutla badan kau mcm ni..ingtkan dh berbdan dua.." usik si Nurul menahan ketawa..

"ishh..apelah korang ni..kesitu pulak.. tk smpai sebulan pun kitorang nikah.." jwb Na'ilah dgn bersungguh-sungguh..

"nah..ni hdiah dr sana yg mmpu aku beli..tu je yg aku jmpa.." Na'ilah memberikan 3 buah beg berisi brg kpd mereka..

"Apa dlm ni??" soal Atiqah..

"kat rumah nnti bukak la..tktau nk beli apa utk korang..lgipun Hazwan jln straight je tkde pun nk tggu aku..asyik sibuk ngn kamera dia je.." Na'ilah merungut..

"alaa..nnti lama2 kau dh biasa jgak dgn sikap dia.." Fharleena menepuk bahu Na'ilah..

                              *****************************************************

"Awak..tgah hari ni awk nk mkn apa?? Biar Ila msakkan.." soal Na'ilah ketika mereka brdua sedang menonton televisyen..

"masak je la apa2..saya mkn je apa yg bleh d mkn..jgn smpai hangus sudah.." jawab Hazwan dgn selamba..

"ishh.. Mana ada..Hmmm...ok.." tiba2 Na'ilah merasakan ada bnda bergerak di kakinya..Na'ilah pun menoleh ke bwah..

"wahh... Elsa..lama tk jmpa..rindunya kite kt awk.." dia terus mengangkat Elsa dr bwh..

Hazwan yg melihat perbuatan Na'ilah terkejut melihat dia membawa seekor kucing lantas melompat dr atas sofa smpai dia tersadung ke bwh.. Na'ilah pula kehairanan melihat reaksi Hazwan.. Hazwan mengerang kesakitan..

"adoii.. arrghh..sakitnya..a..a..awak ..jgn smpai binatang tu de..dekat dgn saya..ishh.. Awak pelihara kucing ke??"

Na'ilah terkejut apabila Hazwan berkata seperti itu..

"awk tk apa2..?? Laa.. Kucing je kut..bukannya saya pelihara iguana kt sini.. Comel ape.." Na'ilah menyerahkn Elsa kpd Hazwan menyebabkn Hazwan lari dr situ..

"dont you dare to give that cat to me..i dont like it.." Hazwan pun berlari naik ke atas..

'alaa..ckap je la takut kucing..ape susah..kan Elsa kan??' Na'ilah tdk dpt menahan ketawanya..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now