Keputusan peperiksaan SPM sudahpun keluar.. Masing2 pergi ke sekolah utk mengambil kputusan.. Setelah empat sekawan itu kluar dr dewan Hj Yaakub, mereka berempat duduk di bangku berdekatan..
"wahh..Alhamdulillah..akhirnya kputusan kluar jgak..lega rsa hati tgok result.." ujar Nurul..
"kau dpt brp weh??" Atiqah menyoal Nurul..
"8A je..kau plak??" soal Nurul kmbali..
"aku dgn Fharleena sama..7A..hihi.." jawab Atiqah lalu tersenyum.. Mereka menoleh ke arah Na'ilah yg berdiam diri..
"Ila..kau pulak berapa??" soal Fharleena di sebelahnya..
Na'ilah memandang mereka dengan wajah kosong..
"aku..uhhmmm...hehe Satu je B..yg lain smua A.." jelas terpapar di wajah Na'ilah menunjukkan keriangan..
"wahh..hebatla kau..lpasni kau nk smbung mana??" soal Fharleena..
"uhhmm..belum tau lg laa..plg rmh nnti aku bincang ngn dia.." jwb Na'ilah..
"jap..sembang2 psl dia, kitorang msih belum tau lg dia sekolah kt mana..dia sekolah kt mana, Ila??" soal Atiqah..
"SM Sains Sultan Mahmud.." jwb Na'ilah selamba..
"What??!! Wow!! SESMA?? ..hebat.." serentak mereka brtiga mnjwbnya..
"apesal plak korang bertiga ni??" soal Na'ilah kehairanan..
"Kau tk tau citer ke?? Student dari sekolah tu 95 percent straight A beb.. Gilerr tk genius budak sekolah tu.. Aku dngar dari Ustazah Baiti tadi.."
Kata2 Nurul membuatkan Na'ilah tergamam..
'boleh tahan geliga budak Hazwan tu.. Diam2 ubi berisi..' ujar Na'ilah dalam hati..
*****************************************
Pada mlmnya pula, usai solat Isyak, Na'ilah menghubungi Hazwan yg msih di rumah ibubapanya..
"Hello.. Assalamualaikum..haa ..Ila" Hazwan menyahut..
"Waalaikumussalam..uuhhmm ..awak..hehe..tkde nk tnye brp result awak dpt.."
"agak2nya brp??" soal Hazwan..
"uuhhmm.. Straight A?? Ila dgar rmai budak dr skolah awak dpt straight A..Awak tergolong ke??"
"Alhamdulillah..rezeki Allah.."
"betul ke ni??"
"you dont trust me that i got straight A's ?? Oh my.. Please laa Ila..this is ur husband..hahaha.."
"yaa i know..but not all things, dear husband.. You should know that..so, sape yg salah sekarang ni?? Bila Ila tnya, spatah je jawab.."
"ohh ye ke?? Hehe..ok, my fault..tak tidur lagi?? Ke rindu??"
"ishh.. Waste my time..haha.. Tk ngantuk lagi.."
"Eleh..tkpe.. One fine day, you will miss me.."
Hubungan Hazwan dan Na'ilah pun semakin rapat dr hari ke hari..
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...