Hazwan dan Na'ilah selamat mendarat ke Malaysia setelah smnggu berbulan madu di Istanbul menikmati panorama alam..hiok hiok.. Nazreen pula mnunggu di lpangan trbang...
"welcome home, pasangan merpati...mcm mne?? Best??" Nazreen menyapa mereka..
"hmm memang bestlahh klau ad org sponser bulan madu.." puji Na'ilah lalu melangkah pergi..
Hazwan hnya mmpu tersnyum..Nazreen pula mmbuat muka yg menjengkelkn..
"bertuahnya dpt adik mcm tu..btw..hmm..Iwan..meh sini jap.." Nazreen memanggil adik iparnya..
"ada apa bang??" soal Hazwan lalu mndekati Nazreen..
"dh buat ke belum??lekat tk sorg?? Agak2 nya ank kembar kut.." Nazreen menyoal..
Nazreen mengangkat sebelah keningnya..pada mulanya Hazwan tidak faham apa yg dimksudkan oleh Nazreen..Setelah itu,dia tersedak dan reaksinya mula berubah..
"ishh ap..apa abg ni ??kesitu pulak..be..be..belum lg laa..ki..kitorang belum bersedia.." jwb si Hazwan tergagap-gagap lalu prgi meninggalkn Nazreen..
"ishh..baru berangan nk dpat td..haiyaaa.."
Keluarganya menymbut kepulngan mreka dgn gmbira..
"mcm mna honeymoon ??ok?? Tkde gaduh2??" umi menyoal Na'ilah..
"ok je umi..mana ada kitorang gaduh..msih kekok lg laa.." Na'ilah pun tersenyum..
"dh ada ke belum?? Umi tringin sangat nk timang cucu thun dpn.." soal umi dgn snyuman nakal.. Terkebil-kebil mata Na'ilah bila mndgar uminya bertanya seperti itu..
"umiiii... Adik belum bersedia lg laa..msih awal lg nih.." wajahnya merah pdm bila disoal seperti itu.
"hahaha..alaa..umi gurau je laa..dh merah pdm muka ank umi nih.." Puan Raudhah mengusap belakang anknya..
Na'ilah pun kmbali ke bilik utk mgmas pakaiannya..
Telefon Na'ilah berbunyi menandakn pggilan masuk.. Tertera nma Atiqah di skrin telefonnya..
'ni mesti mntak ole2 dr Istanbul..bkn tk knal budak ni..' lantas dia m'angktnya..
"Hello..Assalamualaikum..haa ..ada pa??" soal Na'ilah dgn tegas..
"Waalaikumussalam..uishh..garangnya.. Hantu Istanbul mna pulak yg rsuk kau ni??hehe..alaa.. Mcm tk knal aku kwn baik kau ni.. We want souvenirs..Dh beli ke??" tegas si Atiqah..
"ishh ade laa..sabo lerr..tak reti nk sabo lgsung.. Aku baru je balik dr sana..baru je balik rmh.. Baru nk release tension.."
"hehe ..ohh ye ke??hihi..tkpe2..esok kitorang dtg kt rmh kau ekk..tggu tau..jgn lari.. Bye ..Assalamualaikum.." Atiqah meletakkn telefon..
"tu je?? Bkn nk tnya khabar sihat ke tdk?? Waalaikumussalam.."
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...