Sehari sebelum hari pernikahan, semua sibuk menguruskan persiapan terakhir utk majlis pernikahan yg bakal diadakan esok hari..
"Ila..teringin sangat nk tgok bakal suami kau..mana ekk??" tanya Atiqah yg sibuk membuat inai di tangan Na'ilah..
"aku pun tk jmpa lg muka dia..mcm mna aku nk tunjuk.." keluh Na'ilah..
"what?? Oh my..kau tk jmpa lg?? Habis mcm mna esok?? Silap2 hari bulan kau salah nikah pulak dgn laki lain.." soal Fharleena entah dtg dari mana lalu masuk ke dlm bilik Na'ilah..
"uishh..kau ni dtg dri mana?? Msuk2 je terus nk terjah org.." Nurul dan Atiqah terkejut dgn kehadiran Fharleena ..
"hehe..sorry.. Dtg dri ruang tamu tengok drama 7 Hari Sebelum Meninggal..wahh..aku sempat selfie td kat pelamin kau..mcm aku pulak yg nk nikah..hikhik.."
Semua menjeling Fharleena..
"Aku harap laki lain yg kau ckp tu hensem mcm Jun Seventeen laa..ngeeeee" jawab Na'ilah dengan angan2 kosongnya..
"alaa...aku dengar mlm ni dia dtg..nnti aku tanya la ngn umi yg mana satu bakal imam aku.." jawab Na'ilah lagi..
"laa..ye ke??tk sabar nk tgok ?? Bila dia dtg??" tanya Atiqah..
"umi kata, lpas isyak..skarang ni dh dtg kut.." jawab Na'ilah dgn muka yg selamba..
"ye ke?? Nk tgok sekarang la" Nurul bersuara..
Mereka terus berdiri lalu meninggalkan Na'ilah..
"wei..! Inai kt tgn aku ni belum habis lg..siapa yg nk warnakan??" jerit Na'ilah..
Tiada sahutan dari mereka..
"ibu..ramainya org..betul ke ni rumah dia??" soal Hazwan..
"betul la..org ramai tu sbb nk tolong bantu apa yg patut esok hari..jomlah masuk dlm..tgok bakal isteri Iwan..belum tgok lg kan??" Iwan hanya menggeleng..
"haha..smua tu biar Yani yg jelaskan ye.." Hayani bersuara lalu mengheret abgnya masuk ke dlm..
"ok abg.. Abg nk tau yg mana??" soal Yani..
Hazwan mendiamkan diri seketika..
"apa2 la yg Yani tau ttang kakak tu.."
"baiklah..hmm.. Abg tk tau nma dia kan?? Nama dia Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz.. Adik ulang.. Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz.. Jgn tersasul pulak masa baca akad nikah nnti.. Dia sama umur dgn abg..cantik org dia bang.." jelas Hayani dgn panjang lebar..
"ouhh.." respon Hazwan..
"ouhh je?? hmm.. Yani jmpa dia masa abg g ngn kwn2 abg haritu..masa tu la ayah ngn ibu bincang pasal pernikahan abg..mana dia ekk?? hmm.."
"sape??" soal Hazwan kembali..
"hah! Tu dia.. Kak Ila!"
Na'ilah yg kebetulan turun dari biliknya mencari kawan2 nya menoleh ke arah suara tersebut..
"ohh.. Hayani.." dia melambai ke arah Hayani lalu mengalih pandangannya ke arah lelaki di sebelah Hayani..
Pandangan mereka bertaut..
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...