CHAPTER 8

397 12 2
                                    

"baiklah.. Akad hnya sah dgn sekali lafaz je ye, Encik Hazwan?" soal tok kadi..

Hazwan hanya mengangguk shj..sebaik shj urusan Na'ilah selesai, beralih pula ke arah Hazwan ..Tok kadi pun menghulurkan tgnnya ke arah Hazwan lalu Hazwan menyambutnya..

"sejuk benor tgn ye..gempa bumi ke ni??" gurau tok kadi melihat tangan tok kadi sekali bergoncang apb dia mggenggam tgn Hazwan..Hazwan tdk mampu berkata apa2..

"Muhammad Hazwan b Muammar, aku nikahkan dikau dgn Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz dgn mas kahwin 500 rggit tunai.."

Pada mulanya Hazwan mendiamkan diri..Dia perlu mengumpul kekuatan utk melafazkannya..Hanya perlu Hazwan yg melafazknnya, mereka sah bergelar suami isteri.. Hazwan menarik nafas panjang..

"SAH"

Na'ilah yg mndgarnya ternganga akibat lafaz yg diucapkn oleh Hazwan sebentar td..Para tetamu juga riuh dgn lafaz sebentar td..

"sebut apa yg tok kadi lafaz lah, Iwan..bkn kamu pulak yg jd saksi nk tntukan sah ataupun tdk.." ayahnya menepuk paha Hazwan..

"takpe ..gemuruh..bertenang..tarik nafas dulu.." Tok kadi cuba untuk menenangkan Hazwan..Hazwan menarik nafas sedalam-dalamnya..Na'ilah juga turut bingung dgn keadaan seperti ini.. 'dah agak dah..msti berlaku mcm ni..'ujar Na'ilah dlm hati..

"Muhammad Hazwan b Muammar, aku nikahkan dikau dgn Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz dgn mas kahwin 500 rggit tunai.."

"Aku terima nikahnya Abdul Na'ilah bt Aziz Farafisyah dgn mas kahwin 500 rggt tunai.." ayahnya menepuk dahinya sendiri sambil mengeluh..

"Na'ilah Farafisyah, Iwan.."

Tok kadi hnya tersenyum.. Dia membiarkan Hazwan untuk menenangkan dirinya..Puan Raudhah dan Puan Hafizah turut tidak keruan melihat Hazwan sering tersasul..

"baiklah..sekali lg ye..Muhammad Hazwan b Muammar, aku nikahkan dikau dgn Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz dgn mas kahwin 500 rggt tunai.."

Dengan lafaz bismillah, Hazwan menjawab..

"Aku terima nikahnya Na'ilah Farafisyah bt Abdul Aziz dgn mas kahwin 500 rggit tunai.."

"Sah?"

"Sah.."

Dengan itu,maka Hazwan dan Na'ilah sah bergelar suami isteri..

Dengan itu,maka Hazwan dan Na'ilah sah bergelar suami isteri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now