CHAPTER 12

386 12 0
                                    

"Passport?? IC?? Tiket?? Dh bawak smua??" soal uminya sebelum berangkat..

"ye..smua dh umi.." jawab Na'ilah..

"ubat-ubatan pun dh bawak?? Tkut pening plak masa flight nnti.." soalnya lagi..

"ye..smuanya adik dh bawak..jgn risau umi.." jwb Na'ilah lalu memeluk uminya dgn erat..

"klau adik prgi jauh, mcm2 d tnya sruh bwak tu bawak ni..abg tiap kali g Jordan,tkde pulak nk tanya bnda alah tu??" soal Nazreen kpd uminya..

"hishh..abg ni.. Abg lelaki..adik tu pompuan..mstilah umi risau..pompuan ni kena jga sikit keselamatannya .." jwb abahnya..

"haha.. Terserlah cemburu abg di situ.." usik si Na'ilah..

"mana ada..abg tnye je.." Nazreen cuba memutarkan fakta..

"eleh..tipu.." Na'ilah cuba utk menegakkan kebenaran..

"sudah..klau brtgkar tk tau la bila habisnya..hmm..Iwan..jga puteri kami ni elok2.. Klau dia buat hal, ketuk je kepala dia.." ujar Puan Raudhah sebelum mereka berangkat pergi..

"apa ni umi??mana boleh ketuk2 kpala org.." Na'ilah merungut.. Hazwan hanya mengukirkan senyuman..

"inshaAllah umi..Iwan jga Ila baik2.."

Setelah sampai di lapangan terbang, Hazwan dan Na'ilah terus pergi ke kaunter utk check in tiket.. Setelah itu mereka brdua terus masuk ke balai berlepas..Spanjang mereka berdua berjalan sehinggalah masuk ke dalam pesawat, Na'ilah tidak henti2 bercerita dan menyoal tentang prcutian mereka..

"Awak..Awk tau tak, saya tk pernah lgsung naik kpl trbang..ni lah first time.. Awk2..klau nk solat nanti macam mana?? Ada tempat ambik wuduk ke kt sini?? Sini ada tmpt khas utk solat ke?? Ustaz saya pernah cakap, yang solat kt dlm ni kpl trbang ni lain caranya.." ulas Na'ilah dengan panjang lebar..Hazwan tidak tahu untuk menjawab yang mana satu kerana soalan yang diajukan Na'ilah seperti peluru berpandu terus-menerus menembak Hazwan.. Hazwan mulai mengeluh..

'Ya Allah..kenapalah aku dikurniakan isteri banyak cakap macam ni??' ujar Hazwan dalam hati..Dia menunggu sehingga Na'ilah selesai dengan percakapannya..

"awk..awk dengar ke tak ni?? Saya tk tau apa2 ni.." akhirnya Na'ilah berhenti bercakap mnunggu jwapan Hazwan..

"dah selesai??" Hazwan memandang Na'ilah dengan senyuman..

Na'ilah hanya mengangguk.. Hazwan merenung Na'ilah dengan pandangan yang berbeza dari tadi lantas tangannya tiba2 menarik dan melabuhkan lagi tudung Na'ilah yang masih belum menutup dada..

"bertudung tu jangan alang2 ye..utamakan aurat dulu baru fesyen..nak ke suami awak ni masuk neraka??hmm.. Nanti saya ajar awak mcm mana nk solat kt dlm ni ye, sayang.." ujar si Hazwan lalu membetulkan posisinya..

Na'ilah hanya membatukan diri..

'sayang??'

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now