CHAPTER 11

396 12 0
                                    

"Kan cuti sekolah dh nk habis, abg ambik kputusan nk belanja adik ngn Hazwan g honeymoon hujung mggu ni.." Nazreen menyuarakan pendapat ketika mereka sekeluarga bersarapan di meja makan..

Terbeliak mata kedua-dua pasangan itu.. Abah dan umi tumpang gembira..

"abg nk belanja?? Wow! Pegi mana bang??"soal Na'ilah dgn penuh teruja..

"abg dh tempah tiket dua hari lpas, so ini hadiah sempena perkahwinan korang berdua.." Nazreen menghulurkan dua keping tiket kepada Hazwan lantas Hazwan mengambilnya..

"Is..Is..Istanbul??" Hazwan seolah-olah tdk percaya dgn apa yg tertulis dlm tiket tersebut..

Na'ilah di sebelahnya mendengar Hazwan menyebut Istanbul lalu diambilnya tiket dr tangan Hazwan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Na'ilah di sebelahnya mendengar Hazwan menyebut Istanbul lalu diambilnya tiket dr tangan Hazwan.. Na'ilah melihatnya seolah-olah tidak percaya..

"betul ke ni bang?? Ya Allah.. Terima kasih.." Na'ilah menuju ke arah Nazreen lalu memeluknya dgn erat..

"sayang abg.." luah Na'ilah lalu mencium pipi abgnya..

"eeuww..wekk..tkyah la nk cium.." Nazreen menunjukkan muka yg menjengkelkan..

Setelah makan mlm bersama-sama, Hazwan dan Na'ilah pun naik ke bilik..

"awak.. Saya masih belum kenal awak lg tau.." ujar si Na'ilah hanya mengekori belakang suaminya..

"Hazwan..bleh pggil Iwan.." jawab si Hazwan dgn muka yg selamba..

'apelahh..bknnya nk berhenti bila org tgh berckp..ni tak..jalan straight je..' ujar si Na'ilah dlm hati..

Hazwan melabuhkan punggungnya di atas sofa lalu diambilnya buku utk dibaca..

"awak.. Awak sekolah mana dulu?? Saya tk prnah pun jmpa awk seblum ni.." Na'ilah kmbali mengajukan soalan..

"SESMA..."

"wow! Budak sains rupanya.. Tak sangka awak dari situ.."

Sejak Hazwan mula membuka buku yg dibawanya, Na'ilah tdk henti2 bercerita dan bertanya soalan..akhirnya dia bangun dr tmpt duduknya.. Na'ilah pun mengekorinya dr belakang..

"awak..awak nk g mana?? Saya nk sembang pjg ngn awk nih.."

Langkah mereka berdua terhenti.. Hazwan memusingkan badannya menghadap Na'ilah..

"saya nk g bilik air ni..nak ikut?? Jomlaa.." soal si Hazwan sambil tersenyum nakal..

Na'ilah tersentak.. Mrka berada betul2 di pintu hadapan bilik air mereka..

"uhhmmm..tkpelaa.. Saya turun bawah dulu.." Na'ilah bergegas keluar dr bilik..

Hazwan hanya memerhatikan shj kelakuan Na'ilah mengenang kmbali wajahnya yg pucat..dia tdk dpt menahan ketawanya..

'hahaha.. Pndai pulak dia diam..'

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now