Majlis pernikahan antara Hazwan dan Na'ilah berjalan dgn lancar..mereka sah bergelar suami isteri.. Majlis resepsi diteruskan pd mlm itu juga.. Hazwan dan Na'lah membuat persiapan diri dlm satu bilik kerana semua bilik telah diguna pakai oleh semua saudara yg hadir.. Hazwan mengenakan jubah hijau yg baru dibeli oleh ibunya sempena hari pernikahannya..begitu juga dgn Na'ilah mengenakan jubah hijau muda yg amat sesuai dgn warna kulitnya.. Selama mreka berkemas, tiada seorang pun antara mereka yg mampu berbunyi.. Akhirnya, setelah Hazwan habis berkemas, barulah dia berbunyi..
"uhhmm.. Saya pergi dulu.." Baru shj Hazwan ingin melangkah pergi, Na'ilah memanggilnya..
"awak.. Kejap.." Na'ilah pergi ke arah Hazwan dan membetulkan butang jubahnya yg belum habis dibutang.. Setelah itu, Na'ilah mempamerkan senyuman manis ke arah Hazwan lalu dia berlalu pergi..
Pada malam itu, ramai yg hadir ke majlis resepsi tersebut.. Adat dlm Islam, pengantin seharusnya menyambut kedatangan tetamu.. Pasangan baju hijau tersebut hanya menunggu kedatangan tetamu yg dtg..setelah semuanya sudah dtg, majlis pun dimulakan..semua tetamu yg hadir memuji keserasian Hazwan dan Na'ilah.. Mereka merupakan pasangan yg amat sepadan.. Masing2 mempunyai penampilan yg sempurna membuatkan lelaki dan perempuan yg masih membujang amat iri hati dgn pasangan dua sejoli ini.. Fikiran Na'ilah melayang entah kemana.. Mengenangkan nasibnya selepas ini yg sudah bergelar isteri kpd Hazwan.. Banyak tanggungjawab yg harus dipikul olehnya apb mereka berpindah ke rumah mereka sendiri kelak.. Menjaga kesihatan, makan minum, pakaian dan semua yg berkaitan.. Banyak yg dia tdk tahu mengenai Hazwan.. Suara pengacara yg lantang membuatkan lamunan Na'ilah terhenti..
"Apa kata kita lihat pasangan makan bersuap pulak.."
Na'ilah membulatkan matanya.. Hazwan disebelahnya tersedak mendengar permintaan pengacara tersebut.. Masing2 saling memndang antara satu sama lain..
"apa lagi?? Suap ler.." Puan Hafizah menjeling Hazwan.. Hazwan akur dgn permintaan ibunya..
Hayani disebelah cepat2 beralih dr tmpt duduk utk mgambil gmbar buat kenangan..
'dia ni mmg betul2 ke nk suap aku?? Eomeona..' ujar Na'ilah dalam hati
Lantas Hazwan menyuapkan sesuap nasi ke mulut Na'ilah.. Hazwan menunggu Na'ilah utk membukanya.. Na'ilah masih dlm awangan sehinggalah Hazwan menyengetkn kepalanya serta senyuman yg comel ke arah Na'ilah membuatkn Na'ilah ternganga..
Hazwan terus menyumbatkan makanan kedlm mulut Na'ilah.. Setelah itu, Hazwan kembali ke posisinya yg asal dgn membuat muka selamba..
'uiii..kau ingt mlut aku ni apa?? Tong sampah ?? Boleh sumbat2 sukahati kau je??'
Hayani sempat mngambil gmbar ketika mereka bersuap.. Secara tiba2, mata Hayani berpinar.. Badannya mulai rasa hilang keseimbangan.. Hanya satu perkataan shj yg mampu dia tangkap..
"Hayani!!"
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...