CHAPTER 10

424 11 0
                                    

Tetamu sudah balik ke rumah masing2.. Suasana di rumah mnjd sunyi akibat Hayani yg msih tdk sedarkan diri.. Puan Hafizah mulai rasa susah hati.. Beberapa minit kemudian, kelopak mata Hayani mula bergerak..

"Yani..bangun nak.. Yani okey kan??" Puan Hafizah menggenggam tgn Hayani dgn kuat..

Hayani membuka matanya dgn perlahan-lahan.. Dia melihat semua ahli keluarganya melihatnya dgn penuh kebimbangan.. Hayani mula mengukirkan senyuman..

"Yani okey.. Cuma letih je ..seharian Yani berjalan tkde rehat lgsung.." balas Hayani dgn nada yg lemah..

Air mata mula membasahi pipi Puan Hafizah lantas dia memeluk Hayani dgn erat..Na'ilah yg tdk tahu pnyakit yg dihidapi Hayani turut bimbang akan kesihatannya..

Pada malam itu juga, keluarga Hazwan trpksa pulang ke Kuala Lumpur utk menghantar Hayani ke hospital..Setelah smuanya sdah selesai, Hazwan dan Na'ilah balik ke bilik mereka..

"err.. Awak mandilah dulu..saya nk kemas brg jap.." Hazwan pun keluar dari bilik utk mngmas pakaian..

Na'ilah hnya mngangguk lalu masuk ke dlm bilik air utk membersihkan diri..beberapa minit kemudian, Na'ilah selesai membersihkan dirinya lalu keluar dari bilik air.. Dia mendapati Hazwan masih belum masuk ke bilik lg..

'agaknya masih bersembang ngn abah kut..' ujarnya dlm hati..

Mata Na'ilah mulai mengantuk lalu merebahkan dirinya di atas katil utk tidur..

Hazwan pun masuk ke dlm bilik dgn membawa bagasinya lalu melihat Na'ilah sudah terlena di atas katil..

'dah tidur dh budak ni?? Hmm ..penat kut' dia masih ingat lagi reaksi Na'ilah apabila Hazwan membuat muka comel sperti artis korea dgn Na'ilah..secara tdk sedar bibirnya mula mengukirkan senyuman..

'Mana aku nk tidur ni??tkkan nk tidur sekatil dgn dia kut?? Hmm

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Mana aku nk tidur ni??tkkan nk tidur sekatil dgn dia kut?? Hmm..baik aku tidur kt sofa je..' ujarnya dalam hati krn dia tahu Na'ilah msih blum brsedia..

Hazwan menuju ke arah Na'ilah untuk melihat wajahnya secara dekat.. Jelas keayuan Na'ilah ketika tidur membuatkan senyuman Hazwan makin lebar..

"Comelnye.." Secara tdk sedar Hazwan menyebutnya..

'aku sebut apa td?? Wahh ..itu mmg mengerikan..' dia pun terus menuju ke bilik air membersihkan dirinya..

Ketika Na'ilah trjga dr tidurnya utk solat sunat tahajud, dia terlihat Hazwan tidur tdk berselimut di atas sofa..

'dia tidur kt situ?? Dgn letihnya lagi,tak selesa satu hal, tak sakit ke?? Hmm..' Na'ilah mengambil selimut dalam almarinya lalu menyelimuti Hazwan.. Na'ilah tersenyum sndri.. Mungkin Hazwan buat begitu kerana ingin menjaga kehormatan Na'ilah..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now