"Auliya'??" desis Hazwan..
Naufal bergegas ke bilik menghalang Hazwan membuka telefonnya namun semuanya sudah terlambat.. Hazwan menoleh ke arah Naufal yang berdiri kaku didepan pintu..
"Can you explain this Naufal??" soal Hazwan lalu mempelawanya duduk disisi Hazwan..
Naufal pun duduk disebelah Hazwan dengan rasa serba salah..
"uhhmm.. Aku..Aku..." Naufal mula menggelabah..
"its okay la bro.. I have no feelings towards her anymore.. Kita ni kawan sejak sekolah rendah lagi bro.. Just express it.. You liked her like i did dont you??" soal Hazwan menginginkan kepastian..
Naufal mendiamkan diri seketika..Dia mengangguk tanda ya..
"Since when bro?? Kenapa aku tak tau ehh??" soal Hazwan lagi sambil tersenyum..
"Masa tu, kau suka jugak kat dia.. Aku taknak la angkara sorang perempuan ni hubungan kita jadi hancur.. So aku pendam la.." jelas Naufal..
Hazwan hanya mampu ketawa..
"Hahaha.. Rileks la.. Aku dah kahwin bro.. And i loved her.." jawab Hazwan sambil tersengih-sengih..
Naufal yang melihatnya pula terasa meluat..
"Eee.. Gelilah aku tengok kau ni..makin dah kahwin, makin pelik perangai kau.."
"Alaa.. Sekali sekala..dahla.. Aku tak jadi nak pinjam.. Baru ingat aku belum solat Isyak lagi..hihi..babai.. Cepat-cepatla ye.. Teringin pulak nak rasa nasi minyak kau.." ujar si Hazwan sambil menari-nari keluar dari bilik Naufal..
"Aku tak sanggup tengok.." ujar si Naufal merendahkan suaranya lalu menutup matanya.. Dia juga berharap agar Auliya' dapat menerimanya dengan ikhlas..
**********************************************************
Setelah menunaikan solat Zohor di surau kampus, Na'ilah menuju ke kafe untuk makan tengah hari.. Dalam perjalanannya sempat pula dia mengelamun memikirkan hal malam kelmarin..
'Youre my wife...And I love you..' masih terngiang-ngiang di telinga apabila Hazwan berkata seperti itu.. Dia menampar kedua-dua belah pipinya..
'Ila.. Come to your senses right now.. Wake up..' desisnya dalam hati.. Dia mula tersengih-sengih..
"Ila.." seseorang menegurnya lalu dia pun menoleh..
"ohh.. Abg Yazid.." dia pun menunduk tanda hormat pada Yazid secara tiba-tiba membuatkan Yazid ketawa..
"Hahah..kenapa dengan Ila ni?? Dah macam orang Jepun pulak.. Abg panggil Ila dari jauh tadi.. Tapi Ila tak dengar.." jelas Yazid..
"Ohh ye ke?? Hmm.. Ada apa bang??" soal Na'ilah..
"Takdela.. Abg nk pergi library tadi.. Ternampak Ila.. Hari Sabtu ni ada program.. Ila dapat join tak??"
"Hmm.. Rasanya tak kut.. Ada hal.."
"ohh ye ke??hmm takpela kalau macam tu.. Satu lagi.. Ila ni nak pergi mana sebenarnya??" soal Yazid lagi..
Na'ilah mengingatkan lagi ke mana dia hendak pergi..
"Ila.. Uhhmm.. Ila nak pergi kafe.. Haa.. Baru ingat.." jawab Na'ilah lalu tersenyum..
Yazid mengangkat sebelah keningnya..
"Cuba Ila tengok depan Ila ni apa.."
Na'ilah cuba menangkap persoalan Yazid lalu dia melihatnya..
(TANDAS LELAKI)
Na'ilah tersengih-sengih melihat papan tanda tersebut..
"Ohh..hehe.. Ila patah balik ye??" ujar si Na'ilah dalam keadaan malu lalu dia beredar dari situ..
'Adoi..malunya.. Tu la kau.. Mengelamun lagi di siang hari..' ujar Na'ilah menyalahkan dirinya..
Telefon Na'ilah berdering mendapat panggilan masuk dari ibu lantas dia menjawabnya..
"Hello.. Assalamualaikum bu.. Ada apa call Ila??"
"Waalaikumussalam.. Ila.. Datang kat hospital sekarang sayang.. Yani dah tak sedarkan diri.."
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
SonstigesJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...