CHAPTER 23

328 6 0
                                    

Seseorang menepuk dari belakang..

"oi..aku cari kau kau kt bilik tadi tak jumpa..sini pun kau..tak call aku pun nak makan..puii.." hampir sahaja Auliya' tersedak apabila si Azlyn menyergahnya dari belakang..

"Tak reti bagi salam ke ha?? Mentang2 kt luar negara hilang terus akhlak kau.." tegur Auliya' lalu dia kembali makan..

"hehe.. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..full package tu.."

"hmm..Waalaikumussalam.."

Setelah Azlyn mengambil makanan di kaunter, dia terus menuju ke tempat Auliya'..

"Liya.. Kau nak tau tak, masa aku ada kelas tadi, aku jumpa mamat hensem..hensem giler.. Orang korea kut..ohmy.. I think I falling in love with that guy.." kata Azlyn sejurus dia melabuhkan punggungnya di tempat duduknya..

Auliya' pula mula menghitung sesuatu dengan jarinya..

"Kau hitung apa tu?? Kau dengar tak apa aku cakap tadi?? alaa..Liya!!"

"Kalau masuk ni, dah 8 orang kau cakap kau fall in love dengan orang kat sini dari airport 3 hari lepas.." ujar Auliya'..

"oh ye ke?? Hehe..tak perasan..ishh.. tapi kali ni, betul..memang dia..fuhhh..ohsemm..nanti aku tunjukkan ekk.." ujar si Azlyn dengan bahagianya..

                               *******************************************************

Setelah dia bnyk menghabiskan masanya di kampus, Hazwan terus balik ke rumah sewa untuk berehat..Tiba2 sahaja Na'ilah berada dalam ingatannya..

'Ya Allah..kenapa dengan aku ni?? Ada apa2 ke terjadi kat dia buat aku teringatkan dia??' ujar Hazwan dalam hati..

Dia baru sedar, telah sekian lama dia tidak menghubungi Na'ilah semenjak dia sibukkan dirinya dengan menyelidik dan membuat tugasan pertamanya.. Hazwan terus mencapai begnya mengambil telefon untuk menghubungi Na'ilah.. Baru sahaja dia membuka telefonnya, terpapar nama Na'ilah di skrin menandakan panggilan masuk.. Secara tiba2 hati Hazwan melonjak-lonjak gembira..

'kenapa dengan aku ni?? Ila je kut..' lantas dia mengangkatnya..

"Hello..Assalamualaikum.." Hazwan memulakan bicara..

"Wa..Waalaikumussalam Warahmatullah.." Na'ilah menjawab salamnya..

Hazwan tidak tahu apa yang terjadi dengan dirinya kerana apabila Na'ilah menyahut, hati Hazwan rasa lega.. Sekurang-kurangnya dia tahu Na'ilah masih hidup..hahaha...

"Awak apa khabar??" soal Hazwan..

"ba..baik sihat.. Alhamdulillah..a..awak...pulak??"

"Alhamdulillah..kenapa awak tergagap-gagap ni??selalunya, awak yang banyk cakap.."

"uh?? Uhhmm entah.. Ila rasa lega dapat dengar suara awak.."

Secara tidak sedar, Hazwan mula tersengih-sengih menyebabkan Naufal yang lalu didepan Hazwan kehairanan..

"Hntu apa plak yg merasuk budak ni?? Buruk beno sengihnya.." usik si Naufal..

Tiba2 Hazwan baru teringat, dia masih belum menunaikan solat Maghrib lagi..

"err..awak.. Nanti call lagi..saya belum solat lagi nihh..hehe tak pasal2 ada yang kena hayun kapak pulak..bye.. Assalamualaikum.."

"haha..Waalaikumussalam.."

'Iwan.. Kenapa saya rasa pelik ehh??Banyak benda saya nak tanya.. Kenapa satu je dapat keluar dari mulut saya??' ujar Na'ilah dalam hatinya yang masih berdebar..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now