CHAPTER 21

345 9 0
                                    

Sampai sahaja di dalam pesawat, Hazwan dan Naufal terus menuju ke tempat duduk mereka.. Spanjang mreka berdua dlm pesawat, Hazwan tdk berbunyi.. Naufal di sebelahnya kehairanan kerana biasanya dia akan meluangkan masanya dengan kamera kesayangannya..

"kau apehal, bro?? Aku tengok kau asyik termenung je dr tadi.. Teringat kat bini ke wei??" usik si Naufal..

"Entahlah Fal.. Takde radio lagi kat sebelah aku..sunyi.." Hazwan hanya mampu mengeluh..

"radio?? Uhh..ok aku faham.." Naufal tdk lagi bersuara..

Hazwan memandang semula ke arah tingkap..

"kalau kau nak tahu, dia salam kat aku tu lah kali pertama aku rasa lain sangat.. Selama ni aku tak pernah langsung sentuh atau usik dia.."

"habis.? Yg akd nikah tu apa?? Salam ngn dia tu apa?? Bukan main gemuruh lagi..Lagi satu..tkkan kau tk prnah sekatil dgn dia??" soal Naufal lagi..

"kalau kau nak tau..aku tk prnah skalipun tidur sekatil dgn dia..masa akad nikah tu gemuruh je lebih..tapi kali ni, aku rasa.... Lain mcm la.." Hazwan cuba meluahkannya..

"wahh..kawan aku ke ni?? Kau okey ke tak ni?? Baru sekarang ni aku dengar statement macam tu.. Kau rasa apa, Iwan?? Confirm falling in love with your own wife la ni.."

"tak la..aku rasa nak buang air kecil..tepi ahh..aku nak pergi tandas.." Naufal hnya mampu terdiam ..

Hazwan pun bangun dari tempat duduknya untuk pergi ke tandas..

"bertuah punya kawan.. Apalah nasib dpat kawan lurus macam ni...baru nak feeling tadi.." ujar si Naufal mengumpat Hazwan dari belakang..

                                                     ****************************************

"Ila..Ila tak payah dok asrama ye.. Duduk je kat rumah ibu ni..dkat sikit ngn kampus.. Kereta pun ibu dh sdiakan utk Ila.." ujar ibunya setelah Na'ilah sampai di rumah Hazwan..

Na'ilah mendapat surat tawaran dari Universiti Islam Antarabangsa untuk menyambung pengajiannya di situ.. Tercapai hasratnya untuk melanjutkan pelajarannya di sebuah universiti idamannya..

"Buat susah ibu je nak sediakan semua ni..segan pulak Ila dibuatnya.." ujar Na'ilah ..

"alaa..bukan orang lain pun...menantu ibu jugak.." Puan Hafizah tersnyum melihat menantunya tersipu malu..

"akak boleh guna bilik abg..Yani dah siapkan bilik tu untuk akak ..jomlaa..mesti akak penat duduk dlm kereta dr Kelantan smpai sini td..meh sini Yani bawak beg akak.." Hayani mempelawa Na'ilah menuju kebilik Hazwan..

"ehh..takpe..biar akak sndiri je yang bawak.." Na'ilah menolak pelawaan Hayani untuk mengangkat begnya..

Sampai sahaja di bilik Hazwan, Na'ilah terpesona dengan biliknya dan buku-bukunya yang tersusun rapi dan kemas membuatkan Na'ilah tersnyum..

"err..akak tkpayah la nak puji bilik abg ni.. Buku yang tersusun tu Yani yg kmaskan.." senyuman Na'ilah terus hilang serta-merta apabila Hayani bersuara..

"ohh ye ke?? Hehe..uhhmm.. Yani bukan ambik asrama ke?? Balik bermalam??"

"Haah ye..esok dh balik lagi ke asrama.." ujar si Hayani dengan wajahnya menunjukkan rasa serba salah..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now