CHAPTER 13

409 11 0
                                    

Bumi Turki sememangnya indah dgn sejarah Islamnya yg tersendiri.. Na'ilah m'impikan Istanbul sbg lokasi lawantannya kerana tradisi yg unik menarik minatnya..Perjalanan dari Malaysia ke Istanbul m'ambil masa 10 jam 28 minit dan amat memenatkan.. Setelah smpai di hotel, Hazwan menuju ke kaunter untuk check-in hotel.. Setelah itu mereka  menuju ke bilik utk rehat..

"Ila rehat dulu.. Saya g solat kjap.." Hazwan berlalu pergi..

Na'ilah pun merebahkn dirinya di ats katil yg empuk..secara tdk sedar, dia tertidur.. Usai menunaikan solat, Hazwan menuju ke arah Na'ilah..

"Ila..bangunla.. Solat dulu..pasni baru tidur.." Hazwan membngunkn isterinya.. Na'ilah masih belum terjaga..

"Isteriku sayang...bgunlaa..nak saya dukung awak smpai ke bilik-" belum hbis lgi Hazwan mghabiskan ayatnya, Na'ilah meluru ke arah bilik air..

Hazwan hanya mampu tersenyum..

Keesokan harinya, Hazwan dan Na'ilah dibawa oleh pemandu pelancong utk melihat tmpt yg menarik.. Mereka dibawa ke suatu tmpt yg d pggil Dataran Taksim..Di sekitarnya terdapat kedai2 yg mnjual brgan menarik..Hazwan pula sibuk mengambil gmbar tdk melepaskn peluangnya utk menikmati pmndangan di situ..

Hazwan pula sibuk mengambil gmbar tdk melepaskn peluangnya utk menikmati pmndangan di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"awak..jom g minum jap..guider tu ajak kita g minum kt kafe tu.." Na'ilah m'njukkn cafe tersebut yg dinamakan Bambi Cafe..

Hazwan hnya m'angguk shj lalu m'iringi Na'ilah menuju ke kafe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hazwan hnya m'angguk shj lalu m'iringi Na'ilah menuju ke kafe..

Sejak pagi hingga ke ptg mrka berjalan-jln menikmati pmndgan di sekitar Dataran Taksim..Sempat juga dia mgambil gmbar isternya dari jauh.. Akhirnya, mereka duduk di sebuah bangku utk berehat.. Hazwan melihat kmbali gmbar2 yg diambilnya..

"bnyk ke awk ambik gmbar td??" soal Na'ilah..

Respon Hazwan hnya m'angkt kening shj dan tersenyum..

"awak.. Awk minat psl fotografi ni smua ke??" soalnya kembali..

Hazwan hnya m'angguk.. Na'ilah perlu kesabaran m'hdpi suaminya yg begitu pendiam.. Berpatah-patah dia menyoal, sepatah shj Hazwan m'jwbnya.. Na'ilah tdk lg m'ajukn soalan bimbang Hazwan rimas dgn pertanyaannya.. Mereka hanya berdiam diri dan m'amati pmndgan di sekitar..

"awak sekolah kt mana dulu??" Hazwan mulai bersuara..

Na'ilah seakan-akan terkejut m'dgar pertanyaan pertama tentangnya yg diajukn oleh Hazwan..spnjang smggu mrka berkhwin, tdk ada satu pun pertanyaan dari Hazwan mengenai diri Na'ilah..

"uhhmm.. SMKA Naim Lilbanat.." jawab Na'ilah..

"ohh..budak agama rupanya.."

Sepanjang perjalanan balik ke hotel, mereka saling berkongsi cerita tentang diri mereka.. Pada mulanya Hazwan agak kekok krana baru pertama kali dia berbual dgn perempuan yg bukan mahramnya.. Akhirnya dia selesa berbual dgn Na'ilah wlaupun ada kalanya mulutnya petah berkata-kata tdk henti2..

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now