CHAPTER 6

417 10 0
                                    

"Kak Ila..nilah abg saya merangkap bakal suami Kak Ila.." Hayani terus mengheret Na'ilah..

"err..uhmm..Yani..akak g dapur jap ekk..nk cari kwn2 akak.."

Baru shj Na'ilah melangkah pergi, kwn2 nya muncul dr belakang..

"uishh..ni ke zauj kau Ila??" Nurul terkesima melihat lelaki didepan Na'ilah..

"Hensemnyaaaaa....." dengan serentak mereka memuji Hazwan..

"yg ni mesti adik dia kan??" tanya Atiqah sambil menunjuk ke arah Hayani..

"haah ..ye.. Perkenalkan ni abg sulung dan satu2 nya abg saya, Hazwan.. Baru habis SPM.." jawab Hayani dgn wajah yg ceria..

"laa..ye ke?? Sama la umur korang berdua.. Memang cun la kalau mcm ni.." usik si Fharleena..

"ye la.. Aku prnah tgok kt insta yg kalau sorg tu ank sulung n pasangan dia pulak ank bongsu, memang pasangan ideal.." si Nurul cuba mengusik Na'ilah lg..

Hazwan dn Na'ilah tdk mampu berkata apa2.. Hayani pula asyik ketawa melihat karenah kwn2 Na'ilah yg tdk habis2 mengusik Na'ilah..

"ohh.. Hazwan kan?? Lama auntie tk jmpa kamu.. Dh 10 tahun masih hensem lg..haha..mana ibu kamu??" umi Na'ilah yg muncul dr dapur ingin berjumpa dgn bakal menantunya..

"ohh..auntie..ibu kt luar ..tgh berbual ngn org.." jawab Hazwan..

"auntie..pandai auntie pilih menantu..hensem pulak tu.." Atiqah cuba mengusik Na'ilah sekali lg..

"hishh..kau ni..krja tk habis lg..jom naik atas.." Na'ilah cuba mengelakkan diri lalu mengheret kwn2 nya naik kebilik..

Uminya hanya mampu tersenyum melihat karenah anaknya lalu pergi ke dapur utk menyambung kerjanya....jelas terpapar kemerahan di wajah Na'ilah ketika kwn2nya cuba mengusik Na'ilah.. Hazwan pula tdk tahu utk lari kemana..hnya brdiri kaku ketika diusik.. Hayani pula tdk berhenti ketawa melihat abgnya yg kelihatan malu2.. Baginya, ini shj yg mampu meredakan kesakitannya setelah melihat senyuman abg kesayangannya..

"abg..apa mcm?? Cantik??" tanya Hayani

"hmm.." respon abgnya amat membosankan..

"hmm je ..?? Tkde feeling lgsung la abg ni.." balas Hayani lalu beredar ke atas utk menjenguk Na'ilah..

Tinggal Hazwan disitu melayan perasaannya.. Cantik luaran, dalaman belum pasti..kita tak tau sifat seseorang pasangan melainkan kita dh sah bergelar suami isteri.. Hazwan terkenang akan zmn persekolahannya dahulu.. Zaman yg kita tdk perlu ambil kisah ttg smua kecuali perlu belajar shj.. Kini, dia perlu memikirkan itu semua..itu yg membuatkan fikiran kita matang dan berfikir sebelum membuat keputusan..Tiba2, fikirannya beralih ke arah seseorang..iaitu seseorang yg pernah dia sukai suatu ketika dahulu..

Khalish Auliya'....

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now