CHAPTER 19

345 9 0
                                    

"wah..awak dh balik??" soal Na'ilah bila melihat Hazwan dimuka pintu..

"dah..ni ibu ada bagi brg kt Ila..hadiah katanya.." jwb Hazwan..

"wahh.. Thanks..meh saya bawak beg awk.. Lama tk jmpa awk..kena baik sikit.." bodek si Na'ilah lalu mgambil beg dr tgn Hazwan..

"lama?? saya rsa baru 5 hari.." Hazwan berfikir semula..

"lamalah tu.."

"ke rindu??"

"tak.."

"eleh..sombong..hmm..abah ngn umi mana??" soal Hazwan..

"awal2 pagi lg diorang dh kluar..ada urusan katanya..tk tau la apa bnda.." jwb Na'ilah..

                                          ****************************************

"hmm..apa perancgan kamu brdua lpasni?? Dua2 dpt result bgus.." tnya umi semasa mrka smua brada diruang tamu..

"hmm..belum bincang lg umi..pasni baru bincang..adik mcm biasa, bidang syariah.. Iwan tk tau lg.." ujar Na'ilah..

"ohh ye ke??hmm klau boleh, abah cdangkn kamu brdua satu universiti..snang nk jga satu sama lain.." Encik Aziz bersuara..

Hazwan dan Na'ilah memndang sesama sndiri..

"nanti kitorang bincang lg.." ujar Hazwan..

                                           *****************************************

"awk..awk ambik bidang mana?? Ohh tkpayah jwb..dh tahu..confirm fotografi.." Na'ilah bersuara ketika dia sdang sibuk melihat bidang2 yg ditawarkn dlm internet..

Hazwan pula sibuk mmbaca buku di atas katil..

"pndai pun.."

"awk..awk tknak isi prmohonan msuk ke??" soal Na'ilah lg krn hairan Hazwan hnya duduk di situ tanpa berbuat apa2..

"hmm.."

'klau ckp ngn dia, buat sakit hati je..hmm..suami aku jugak..biar je lah..' fikirnya dlm hati...

                                           ********************************************

"Iwan! Nih ada surat dtg.." pggil umi dr bawah..

Hazwan bergegas ke bawah utk mendapatkn surat tersebut daripada Puan Raudhah.. Na'ilah yg dtg dari dapur ingin melihat surat yg dikirim utk Hazwan..

"ouhh..terima kasih umi.." lantas dia mengambil surat yg dihulurkn oleh uminya..

"surat apa td tu umi??" soal Na'ilah ketika uminya hendak kedapur..

"entahla..umi tk sempat tengok..tanyalah dia sendiri.."

Na'ilah pun pergi ke arah Hazwan dan melihat surat itu dari belakangnya..

"Awk..surat ap......" Tiba2 dia terdiam.. Hazwan pula baru sedar Na'ilah berada dibelakangnya..

"err..uhhmm..Ila.."

"awak nk smbung pelajaran kt New Delhi??"

Zaujku Seorang PhotographerWhere stories live. Discover now