Telefon berdering menandakan panggilan masuk..tertera nama Naufal di situ lantas dia mengangkatnya..
"Assalamualaikum..haa.. Naufal..ada apa??"
"Waalaikumussalam ..aiseyman.. Lama tk borak ngn kau der..?kau apa khabar?? Sihat?? Group kelas kau tk bunyi langsung pun.."
"hmm..aku sihat je..Alhamdulillah..malas ahh nk layan group tu.."
"ishh kau ni..cuba ramah sikit ngn diorang..lagipun kwn2 pompuan rindu kt kau beb..hahaha.."
"hmm.. I'm used to it.."
"ek eleh..hahaha..tkpe..aku mengaku kehenseman kau..tp tk dpt dibandingkan dgn aku bro..muahahhahaha..aku hensem lagi kalah artis korea.."
"tkpayah nk berangan.."
"alaaa..sikit je..hehe.. Aku call ni sebab nk ajak kau g tmpt best esok..inshaallah pemandangannya hebat ..aku tau kau akan tanya benda tu dulu baru kau nk join.."
"terima kasih kerana prihatin.."
"hmm..aku dh lama kenal kau la.. Kau kan nk jd jurugambar terhebat seantero dunia.."
"Amiin.. Tengok la dulu..nanti aku confirmkan lgi.."
"ok bro..nanti call..bye.. Assalamualaikum.."
"Waalaikumussalam" dia meletakkan telefon..
Dia menuju ke meja belajarnya utk mengambil kamera di atas mejanya..dia melihat gambar kelasnya dan menatap wajah seseorang lalu tersenyum..
"Iwan! Mari makan.." ibunya memanggilnya dari luar bilik..
"ye ibu..kejap.." Hazwan menyahut kembali seruan ibunya..
Hazwan pun keluar dari bilik utk makan.. Semasa makan, adik perempuannya bersuara..
"ibu, kalau esok Yani nak ikut boleh tak??"
"boleh je sayang.. Nak tengok dia ye??" ibunya menyahut kembali dengan senyuman..
"haah..hihi.."
"esok ibu g mana??" Hazwan mulai bersuara..
"nak g umah kawan ibu esok.."
"ohh ..uhhmm..ibu.. Esok kwn2 Iwan nk ajak Iwan g tmpt best..ibu ngn ayah izinkan tk??"
Ibunya berfikir sejenak.. Ayahnya hanya mengangguk shj..
"hmm..ok..tp jgn smpai lewat mlm ye.."
"ok..terima kasih ibu.."
YOU ARE READING
Zaujku Seorang Photographer
RandomJodoh dan Ajal tidak dapat kita teka.. Kerana.. Perancangan Allah terlalu sempurna untuk diduga.. Mengisahkan seorang pelajar lepasan SPM berkahwin atas permintaan keluarga.. Demi mencapai hasrat adiknya yang tercinta, Hazwan sanggup berkahwin denga...